• Anonym (fejkaren)

Hur fejkar man feber?

Imorgon ska min farmor begravas. Min farmor var som en mamma för mig, så det känns jättetungt. Jag får inte ledigt från jobbet för att gå på hennes begravning för att dom säger att vi är släkt på så långt håll...? Så nu tänker jag sjukskriva mig resten av veckan, men dom kräver såklart sjukintyg.
    Så hur fejkar man feber hos läkaren? Jag har ringt dit och sagt att jag tror att jag har öroninflammation, och fick en tid senare idag.

• Svar på tråden Hur fejkar man feber?
  • Anonym

Fast en broschyr säger ju inte så mycket, det korrekta är att titta i kollektivavtalet i sin helhet. De allra flesta kollektiv har en bestämmelse som ger dig rätt till ledighet utan löneavdrag vid begravning av mor- och farföräldrar.

• Anonym

Saxat från vårdförbundets hemsida
    "Mom 1 Permission
    Permission, kort ledighet med lön, kan beviljas av arbetsgivaren i regel endast för del av arbetsdag.

I särskilda fall, t ex vid hastigt påkommande sjukdomsfall inom arbetstagarens familj eller nära anhörigs frånfälle, kan arbetsgivaren även bevilja permission för en eller flera dagar.

Med nära anhörig avses exempelvis make/maka, registrerad partner, sambo, barn, barnbarn, syskon, föräldrar, svärföräldrar, mor- och farföräldrar."

Bara att visa chefen. Chefen vet inte alltid bäst, är h*n en bra chef kommer h*n att ändra sig

• Xay1de

Ät cigaretter. Det är ett klassiskt knep för att bli sjuk en liten stund. Man får feber och kräks lite, men inte så farligt.

• Ekologiskt Godis
    Xay1de skrev 2009-06-04 12:49:53 följande:
    Ät cigaretter. Det är ett klassiskt knep för att bli sjuk en liten stund. Man får feber och kräks lite, men inte så farligt.
    Låter ju jättegott =P
  • Ekologiskt Godis
    Xay1de skrev 2009-06-04 12:49:53 följande:
    Låter ju jättegott =P
  • Elavela87

Kan du inte ta en vecka semester istället?

• Diva

Farmor är absolut nära annhörig. Vad är det för Musse Pigg-arbetsgivare du har?

• Anonym (Anonym)

jag hade en vän som tog tandkräm blandat med snus under armhålan, man får feber ganska snabbt och det ska inte vara farligt. Men jag skulle nog inte göra det själv.

• Anonym

Min man åt rå potatis med tandkräm på när han var yngre, han fick feber efter ca en till två timmar och fick vara hemma från skolan. {#lang_emotions_laughing}

• Anonym (vux)

hejsan dom kan inte hindra dig från att gå dit det är närma anhörig kolla med facket, tror bara din chef försöker gå över dig , ge dig inte ska hålla tummarna kramar i massor hoppas allt löser sig

Svar på tråden Hur fejkar man feber?