• Anonym (fejkaren)

Hur fejkar man feber?

Imorgon ska min farmor begravas. Min farmor var som en mamma för mig, så det känns jättetungt. Jag får inte ledigt från jobbet för att gå på hennes begravning för att dom säger att vi är släkt på så långt håll...? Så nu tänker jag sjukskriva mig resten av veckan, men dom kräver såklart sjukintyg.
    Så hur fejkar man feber hos läkaren? Jag har ringt dit och sagt att jag tror att jag har öroninflammation, och fick en tid senare idag.

• Svar på tråden Hur fejkar man feber?
  • Elsans

Feber är ju s vårt att fejka men kan du inte säga att du har vinterkräksjukan. Fast jag förstår inte riktigt varför du behöver läkarintyg, första veckan som sjukskriven behöver man ju inte det.

• Anonym

Jag tror inte arbetsgivaren egentligen har laglig rätt att begära sjukintyg från läkare från första dagen! Alla har rätt att vara sjuka en vecka innan det behövs intyg...
    Dessutom är det faktum så att farmor är när anhörig och man ska få ledigt för detta! Min sambos mormor gick bort i vintras o då sa de det iaf.

• Anonym
    Anonym skrev 2009-06-04 08:12:22 följande:
    Jag tror inte arbetsgivaren egentligen har laglig rätt att begära sjukintyg från läkare från första dagen! Alla har rätt att vara sjuka en vecka innan det behövs intyg... Dessutom är det faktum så att farmor är när anhörig och man ska få ledigt för detta! Min sambos mormor gick bort i vintras o då sa de det iaf.
    det stämmer tyvärr inte, arbetsgivaren har rätt att kräva intyg från första dagen, nya regler.
  • Ekologiskt Godis
    Anonym skrev 2009-06-04 08:15:08 följande:
    det stämmer tyvärr inte, arbetsgivaren har rätt att kräva intyg från första dagen, nya regler.
    Va sen närdå? Vilka dumma politiker har gått o bestämt det nu då!? Helt absurt...
  • Anonym
    Jaha... ja där ser man...
  • Neelah

Jag är ganska säker på att läkaren kommer sjukskriva dig utan att du är fysiskt sjuk om du berättar hur dåligt du mår av förlusten av din farmor.

• Elsans
    Men, gud! stackars läkare, som att de inte har bättre saker för sig än att sjukskriva tex nån som är förkyld och behöver vara hemma från jobbet i 2 dagar.
  • Ekologiskt Godis

Fast det ska ju inte behövas sjukskrivning för en begravning egentligen! Gud vilken dum arbetsgivare:(

• Anonym

ät rå potatis, får upp tempen, gjorde jag när ja var liten :P och inte ville gå till skolan.

Svar på tråden Hur fejkar man feber?