• Anonym (fejkaren)

Hur fejkar man feber?

Imorgon ska min farmor begravas. Min farmor var som en mamma för mig, så det känns jättetungt. Jag får inte ledigt från jobbet för att gå på hennes begravning för att dom säger att vi är släkt på så långt håll...? Så nu tänker jag sjukskriva mig resten av veckan, men dom kräver såklart sjukintyg.
    Så hur fejkar man feber hos läkaren? Jag har ringt dit och sagt att jag tror att jag har öroninflammation, och fick en tid senare idag.

• Svar på tråden Hur fejkar man feber?
  • Anonym (vux)

Ekologiskt Godis skrev 2009-06-04 13:07:57 följande:

Låter ju jättegott =P
    haha håpller med , det var nog den dumsta ide ja hört
  • Ellish

Akutmagsjuka , matförgiftning eller något sånt . Det kan ju alltid funka

• Majsan G

TS, vad skönt att det löste sig för dig!
    OJ - tänk vad man lär sig. Jag tycker jag haft koll på en hel del, jag visste att man har rätt att vara ledig i samband med tex begravningar, men jag visste inte att man har rätt att få "permission", dvs behålla sin lön under den tiden och slippa ta semester!?!

Jag tror jag har ett par semesterdagar som blivit kastade i sjön då pga detta. Men då är det slut med detta nu.
    Alltid lär man sig något nytt.

• Finis

Om du redan bett om ledigt och sedan blir sjuk så är det nog rätt misstänksamt. Ta kontakt med facket, även om du inte är medlem så kan dom nog råda dig.

Feber kollar dom inte på VC, säger du att du har det så tror dom dig. Däremot är det ju svårt att fejka öroninflammation.

• Donno
    Xay1de skrev 2009-06-04 12:49:53 följande:
    Ät cigaretter. Det är ett klassiskt knep för att bli sjuk en liten stund. Man får feber och kräks lite, men inte så farligt.

Är skit giftigt och man måste magpumpas.

Alla borde ha en toyboy...
  • Ekorrfamiljen
    Xay1de skrev 2009-06-04 12:49:53 följande:
    Ät cigaretter. Det är ett klassiskt knep för att bli sjuk en liten stund. Man får feber och kräks lite, men inte så farligt.
    Låter inte bara "jättegott" utan också farligt! Kroppen blir ju förgiftad om man äter cigaretter. Dumt råd!
    The confused squirrel strikes again...
  • Fridayyy

man behöver ju inte gå till läkare förrän efter 1 vecka? och det är väl onödigt att vara borta en hel vecka för en begravnings skull?

Man har väl rätt att ta semester även obetald om man itne har sem.dagar kvar? Så jävlig kan väl ingen arbetsgivare vara att de inte ger ledigt för begravning?

• Anonym

Varför behöver du sjukintyg för bara ett par dagar? Har du varit väldigt mycket sjuk tidigare?

Feber är svårt att fejka.

• Anonym
    Anonym skrev 2009-06-04 18:43:42 följande:
    Varför behöver du sjukintyg för bara ett par dagar? Har du varit väldigt mycket sjuk tidigare? Feber är svårt att fejka.
    Har du inte läst TS? Det är en begravning hon ska till men chefen vill inte bevilja ledighet.
  • Anonym (Fejka)

Anonym (fejkaren) skrev 2009-06-04 11:47:57 följande:

Men i deras infoblad som min chef hänvisade till står det att man får gå på make/makas, barn/styvbarn/adoptivbarn samt föräldrars begravning. Inte mor och farföräldrarnas. Sjukt!
    Man får alltså gå på styvbarns begravning, men inte sina egna mor- och farföräldrars begravning?! För att en farmor inte är tillräckligt nära släkt? En farmor är tamejfan närmare släkt än ett styvbarn. Farmor är åtminstone biologisk släkt. Funkar inget annat TS, så kör du racet och sjukanmäler dig och skyller på kräkningar framkallade av svår huvudvärk istället. Helt otroligt att det finns så pissiga, sviniga arbetsgivare.
Svar på tråden Hur fejkar man feber?