Inlägg från: stora storken |Visa alla inlägg
  • stora storken

Kärringmaffian del 13

S vali s skrev 2009-08-31 20:28:00 följande:
    Paul o Linn leker med Linns My Little Pony, tydligen är det ponnykalas på gång och Paul försöker lite pedagogiskt uppfostra sin dotter att gästerna inte alls behöver ha paket med sig.Linn i sin tur blir sur på ponnisarna som kommer utan present till den som fyller år
    ♥♥♥Att vara en smula barn det är att vara verkligt vuxen♥♥♥
  • stora storken

Kazeer: Denna stam av influensa har varit på besök nån gång på 50 talet...där av att äldre kommer klara sig bättre... det står väldigt bra på krisinformation.se som du skrev. Det har börjat drabba Uppsala nu - dom har sett en ökning förra veckan och denna vecka kommer man se ytterligare ökning. En kille som strykt med i Tierp.
    I annat fall tror jag det är mycket okunnighet hur det kommer bli om det kommer bli osv.

• stora storken

Kibell:Vink..vink...kan inte hålla mig i från rymdkanalen...ajabaja dig...

• stora storken
    Kazeer skrev 2009-08-31 21:12:28 följande:
    Jag tänker inte vaccinera mig för att jag är rädd för att bli väldigt sjuk eller för att jag ska dö, om jag får influensan. Sannolikheten för det ska hända är ju trots allt väldigt, väldigt liten.Anledningen till att jag (troligtvis) tänker vaccinera mig är att influensan sägs vara väldigt smittsam och att många kommer att få den. Även om man bara blir lindrigt sjuk, så kommer det ändå att innebära svårigheter för samhället, om många blir sjuka samtidigt. Om jag vaccinerar mig, drar jag ett litet strå till stacken i begränsandet av smittspridningen (förutsatt att vaccinet hjälper).
    Det är precis så som min chef la fram det hela att nu gäller det inte att tänka på sig själv utan mer att man kan smitta eller bli smittad och föra vidare....och effekten av om många blir sjuka...
  • stora storken
    Kibell skrev 2009-08-31 21:18:16 följande:
    Har hört av grannen som servar kaffaeapparater på sjukus b la att när man får den blir man dundersjuk. Man märker när man får den säger hon att dom sagt till henne.
    Det är sant...min kollega i Mora ligger nu...det var ingen tvekan tydligen...

Svalis: Så sant...jag vill inte heller riktigt tro men det är väl bäst att förbereda sig i alla fall...så man inte står där med svansen mellan benen... JAg gillar inte måla fan på väggen...men jag får väl måla en liten en...
  • stora storken

Nu har jag stängt ner "rymden" för idag och ska gå i säng....god natt...

• stora storken
    Heisan skrev 2009-09-01 19:23:59 följande:
    Halloj... Idag har det inte varit en bra dag.Länstyrelsen kom o hälsade på-deras djurskyddsinspektörer.Det visade sig att mellan 10-15 stycken här i byn, räknade inte påskrifterna, har anmält mig till soc o till djurinspektören. En utav punkterna till varför jag missköter hundarna är att jag ofta åker till skogen med dem... Chili hoppade ut ur bilen en gång när jag hade myggjakt-bilen stod stilla-jag upptäckte det när jag kom hem o åkte tillbaka till skogen o hämtade henne. -Det var också en punkt.De har även anmält mig till socialen... Som ska komma hit på torsdag...Jag haffade första bästa människa på listan o frågade vad i h-vete det var frågan om.Jag är en människa det går att prata med mig.Ja o som väntat så hade de ingenting att anmärka på när det gäller min djurhållning. Djuren är superfina o välskötta..Jag blir så jefla trött o ledsen.Det är en mina närmaste grannar som ordnat det lilla uppropet, men det jag undrar är varför människor sätter sin signatur på ett papper med bara hörsägen som källa...Jag kommer i alla fall att be både djurinspektören o soc att de skickar en kopia på anmälan med "ingenting att anmärka på" skrivet o sedan kommer jag att kopiera upp dem o hänga upp dem på byns alla anslagstavlor....
    Men hur folk kan bete sig....vad har dom retat sig på varför inte prata med dig direkt i så fall....så j**vla...fegt...stå på dig...*kram*..
  • stora storken

Kazeer: SÅ jobbigt du har med illamående...*kram*...kul med lite rörelse i magen...de är så häftigt...

• stora storken

Mrs V: Blir lite "avis" - jag säger varje år efter jul att i år då ska jag vara ute i tid och börja....men så går tiden och plötsligt är det en vecka kvar till jul och stressen infinner sig....

• stora storken

Nu ska jag leta mig i säng - god natt...

Svar på tråden Kärringmaffian del 13