• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • MRSVi
    Heisan skrev 2009-09-02 22:18:22 följande:
    Halloj alla... Ser att ni förbereder er för sängen. Själv möblerar jag om lite...Soc kommer i morgon bitti o jag hade en diskussion med en granne idag...När de gnäller om höjden på mitt gräs o att dte är respektlöst att inte klippa det så blir jag trött...O inte visste hon heller att hon hade skrivit på en anmälan om vanvård utav husdjuren-hon trodde att det var för att jag har det rörigt/stökigt framför huset..*suckelisuck*"Vi vill bara hjälpa dig"Det var en kärring som hade varit inne i huset-som jag inte ens visste om-hon hade blivit "chockad" över röran i min hall.Jag sade till den jag pratade med att om någon någonsin går in i mitt hus igen utan att vi har släppt in dem så blir det konsekvenser.*grrrrrrrrrrrrrrr* Det är så mycket så jag blir så trött på allt....
    Men du har väl grannar du kommer överens med också? Kanske de kunde hjälpa dig städa upp i trädgården o klippa gräset, o inomhus kan väl åtminstone de tre äldsta barnen hjälpa dig?
  • S vali s
    MRSVi skrev 2009-09-02 22:25:31 följande:
    Nej, grannarna är borta så vi passade på att ta ner ett av deras träd så vi får mer sol i vår trädgård! Under tiden karlarna sågade försökte jag fota en liten groda... men när de hjälpsamt flyttade trädgårdssoptunnan råkade en av dem sparka till grodan, tror jag. Nu ligger den där på rygg i regnet, tomt stirrande. Hopplös, för alltid.(Jag får väl mesigt erkänna att vi frågade grannarna om lov innan de åkte.)

Jag som tänkte *wow* vågar dom såga ner ett träd bara sådär när grannarna är borta
  • Heisan
    S vali s skrev 2009-09-02 22:23:49 följande:
    Heisan: Kärringen kanske skulle kliva in i m in hall ochså Just nu trängs Linns cykel, sparkcykel o dockvagn där, tillsammans med ngr koftor o x antal skor som Linn slängt ut nu ikväll... Ja då förbisåg jag jackan som ligger slängd på hallmattan, min jobbarväska som står innanför dörren samt Mollys koppel som ligger slängt i ett hörn.... Men det mest skrämmande är att folk inte är medvetna om vad de skriver på
    Ja visst är det konstigt att de bara skriver på utan att fatta...

Jag är så sabla mentalt trött pga utav detta. Jag sade till kärringen att det var ju fin hjälp-sparka mig över kanten bara...

Men nu är det nog-min kontakt med grannar kommer numera bara bli ett hej inget annat, o jag ska betälla dödskallelyckor att sätta på huset...

Vilka fan tror de att de är...
    "Hon kommer att gå under-hon orkar inte mer, vi måste tänka på barnen"

Märkligt att skola/dagis inte finner några problem med barnen..*dubbelgrrrr*
  • Heisan
    MRSVi skrev 2009-09-02 22:26:52 följande:
    Men du har väl grannar du kommer överens med också? Kanske de kunde hjälpa dig städa upp i trädgården o klippa gräset, o inomhus kan väl åtminstone de tre äldsta barnen hjälpa dig?
    Det var grannen som jag brukar prata med som jag fräste åt. Javisst de är så hjälpsama så. Så länge jag betalar. O det har jag inte råd med...
  • modestyonly

Halloj! Hemma från jobbet och idag hade jag både missat när jag ska börja och sluta! Började en timme senare, men märkte det innan jag åkte som tur är och när jag skulle skicka hem tjejen som jag trodde skulle sluta 21, sa hon att det var jag som skulle sluta 21 Vimsig!!

Heisan: Jag lider med dig, vad jobbigt det måste vara!!!

• S vali s
    modestyonly skrev 2009-09-02 22:42:40 följande:
    Halloj! Hemma från jobbet och idag hade jag både missat när jag ska börja och sluta! Började en timme senare, men märkte det innan jag åkte som tur är och när jag skulle skicka hem tjejen som jag trodde skulle sluta 21, sa hon att det var jag som skulle sluta 21 Vimsig!!Heisan: Jag lider med dig, vad jobbigt det måste vara!!!
    Ibland måste man få vinsa till det
  • MRSVi
    Heisan skrev 2009-09-02 22:29:33 följande:
    Det var grannen som jag brukar prata med som jag fräste åt. Javisst de är så hjälpsama så. Så länge jag betalar. O det har jag inte råd med...
    Nu vet jag ju inte hur det fungerar, men skulle inte soc kunna greja nån som kommer o klipper gräset åt dig?
  • S vali s

vimsa till det...

... ja jag är trött, ja jag borde lagt mig för länge sen...

*jag ska bara*

• Heisan
    MRSVi skrev 2009-09-02 22:46:09 följande:
    Nu vet jag ju inte hur det fungerar, men skulle inte soc kunna greja nån som kommer o klipper gräset åt dig?
    Fast jag gillar min flummiga gräsmatta-den är full av blommor o grodor o annat skoj. Jag har klippt gräset runt barnens sandlåda, så att bränässlorna hålls i schack.. men jag gillar ängslooken..
Svar på tråden Kärringmaffian del 13