• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • S vali s
    Kibell skrev 2009-09-02 20:18:52 följande:
    God kväll!Vad har hänt Storken?
    För att göra en lång historia väldigt kort så är det bekanta till mig som blivit otroligt illa behandlade av Norrtälje Sjukhus, minst sagt kan man säga att dom äventyrat ett barns ( ja hon är visserligen 19år men dock mina vänners barn ) liv och dessutom uppträtt nonchalant och...
    Äsch jag finner inga ord helt enkelt {#lang_emotions_demon}
    Snabb summering, det tog sjukhuset drygt två veckor att upptäcka att hon hade en propp i lungan, dom har skickat hem henne x antal ggr och sagt att man ska avvakta och mer eller mindre negligerat hur hon har mått och de föräldrarna sagt om hennes bakomvarnade sjukdom.
    I dag var det en incident som verkligen fick mig att tappa hakan.....
  • S vali s
    stora storken skrev 2009-09-02 19:54:07 följande:
    Nu så sover lille man...en trött kille... Svalis: pratade med gubben  då han kommit från sin Mc runda ang. svenska sjukvården....och de är bara inte klokt...dom skulle vända sig till tidningen...de får inte gå till så här...
    VD´n fär vårdbolaget ska få deras telenr i morgon, han vill ha kontakt med dom.... så det lär börja "brinna" på högre ort om man säger så
  • S vali s
    S vali s skrev 2009-09-02 20:39:25 följande:
    För att göra en lång historia väldigt kort så är det bekanta till mig som blivit otroligt illa behandlade av Norrtälje Sjukhus, minst sagt kan man säga att dom äventyrat ett barns ( ja hon är visserligen 19år men dock mina vänners barn ) liv och dessutom uppträtt nonchalant och...Äsch jag finner inga ord helt enkelt Snabb summering, det tog sjukhuset drygt två veckor att upptäcka att hon hade en propp i lungan, dom har skickat hem henne x antal ggr och sagt att man ska avvakta och mer eller mindre negligerat hur hon har mått och de föräldrarna sagt om hennes bakomvarnade sjukdom.I dag var det en incident som verkligen fick mig att tappa hakan.....
    Kort sagt det handlar om att läkarna "låst" sig i en diagnos och inte velat undersöka andra vägar eller för all del koppla in annan expertis utan omger sig av en massa prestige och desutom en grymt rutten attityd mot både patienten och hennes föräldrar.... {#lang_emotions_demon}
  • MRSVi
    S vali s skrev 2009-09-02 20:52:08 följande:
    Kort sagt det handlar om att läkarna "låst" sig i en diagnos och inte velat undersöka andra vägar eller för all del koppla in annan expertis utan omger sig av en massa prestige och desutom en grymt rutten attityd mot både patienten och hennes föräldrar....
    Får hon den vård hon behöver nu då?
  • Kibell
    S vali s skrev 2009-09-02 20:39:25 följande:
    För att göra en lång historia väldigt kort så är det bekanta till mig som blivit otroligt illa behandlade av Norrtälje Sjukhus, minst sagt kan man säga att dom äventyrat ett barns ( ja hon är visserligen 19år men dock mina vänners barn ) liv och dessutom uppträtt nonchalant och...Äsch jag finner inga ord helt enkelt Snabb summering, det tog sjukhuset drygt två veckor att upptäcka att hon hade en propp i lungan, dom har skickat hem henne x antal ggr och sagt att man ska avvakta och mer eller mindre negligerat hur hon har mått och de föräldrarna sagt om hennes bakomvarnade sjukdom.I dag var det en incident som verkligen fick mig att tappa hakan.....
    Har hon fått hjälp nu?
    Helt makalöst att dom får bete(?) sig så.
    ♥Älskar min Isabelle♥
  • S vali s
    MRSVi skrev 2009-09-02 20:57:51 följande:
    Får hon den vård hon behöver nu då?
    Ja och nej... Dom behandlar henne för proppen i lungan men mer eller mindre struntar i att hennes CRP fortfarande pendlar mellan 250-300, negligerar hennes andra symptom och tycker att hon är gnällig.
    Dom ville skriva ut henne idag trots att hon igår hade hög feber och inte orkar någonting  
  • S vali s
    Kibell skrev 2009-09-02 21:01:40 följande:
    En propp i lungan är ju allvarligt!
    Ja... hennes föräldrar hade påpekat att hon var i riskzonen pga av sin tidigare sjukdom men läkarna vägrade att lyssna på det och uteslöt propp till en början, tyckte att föräldrarna målade fan på väggen...
  • S vali s

Det har varit så många turer fram o tillbaka att man blir mörkrädd
    Dom vill skriva ut henne i morgon, hennes CRP har ju börjat sjunka så nu är hon mer eller mindre "frisk" och kan snart gå ut i skogen o plocka kantareller.... {#lang_emotions_demon}

• S vali s

Kan inte annat än att småle... Har konstaterat att minst 10 av mina FB vänner har ikväll "varnat" för att man inte ska lägga till en .... kommer inte bihåg vad han hette.... som vän eftersom han är en hacker.
    Frågan jag ställer mig är - varför lägger man till någon som vän om man inte vet vem det är
    Blir folk vänner med vem som helst bara för att samla vänner
    Den som har flest vänner på FB är lyckligast, eller

Själv skulle jag aldrig ens fundera över att lägga till någon som vän om jag inte visste vem h*n var...

Svar på tråden Kärringmaffian del 13