• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • Kazeer
    MRSVi skrev 2009-06-14 21:37:55 följande:
    Vi hade fantastiskt väder i helgen...
    Igår förmiddag regnade det fortfarande här men sedan kom solen sakta men säkert. Blåsten håller däremot fortfarande i sig. Jag var ute med Gustav i trädgården i nästan två timmar i eftermiddags. Vi gjorde inget särskilt egentligen. Han visade mig alla "bommor" (=blommor) som finns i trädgården och vi hade kapplöpning. Jag insåg också att han kan krypa under staketet
    Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Kazeer

Sov gott, Storken. Jag ska snart följa ditt exempel.

• S vali s

kazeer: ska bli spännande att höra om nallepicknicken

Den late får brått när det blir kväll
  • MRSVi
    Kazeer skrev 2009-06-14 21:30:18 följande:
    Ni ligger något dygn efter oss. Här var det busväder redan i torsdags. Man skulle kunna tro att det var höst och inte sommar. Hoppas att midsommar blir fin åtminstone.Nästa söndag (om en vecka) ska jag och Gustav åka till Skånes djurpark men min mamma. Det är "nallarnas och rovdjurens dag" och det ska tydligen försökas sätta världsrekord i nallepicnic Alla barn uppmanas ta med sig 1-20 nallar (gosedjur). De barn som har med sig en nalle bjuds på bulle och saft. Jag undrar hur världsrekordförsöket ska gå till. Ska de samla alla nallar som barnen har med sig? Hur många barn kommer att vara villiga att skiljas från sin nalle?!? Ja ja, jag lär ju få veta nästa söndag.
    Det låter kul.
  • Kazeer

Vi hade egentligen inte tänkt åka till Skånes djurpark redan nästa helg men eftersom det är fokus på rovdjuren nu på söndag, så bestämde vi oss för att åka då. Både mamma och jag är väldigt förtjusta i rovdjur, speciellt varg och lodjur.

• MRSVi
    Kazeer skrev 2009-06-14 21:55:43 följande:
    Vi hade egentligen inte tänkt åka till Skånes djurpark redan nästa helg men eftersom det är fokus på rovdjuren nu på söndag, så bestämde vi oss för att åka då. Både mamma och jag är väldigt förtjusta i rovdjur, speciellt varg och lodjur.
    Är det en stor djurpark?
  • Heisan

JAg gillar Skåne Djurpark..*L* Mysigt ställe-men shoppen när man går ut ruinerar mig alltid..*S*

• Kazeer

Mrs V: Jag har inte så mycket att jämföra med. Den är nog lagom stor. Fokus ligger på djur som finns i Norden. Det tar väl någon timme att gå runt hela parken.

• Heisan
    Kazeer skrev 2009-06-14 22:01:16 följande:
    Mrs V: Jag har inte så mycket att jämföra med. Den är nog lagom stor. Fokus ligger på djur som finns i Norden. Det tar väl någon timme att gå runt hela parken.
    En timme.. Brukar ni inte ha barn med..:- D Jag har aldrig gått runt den på mindre än tre...

O hälsa de söta älgarna...
  • Kazeer

Heisan: Jag har bara handlat i shoppen en enda gång. Jag var där med min dagmamma och köpte en svindyr liten hund. Numera går jag bara rakt igenom den utan att kolla vad som finns där. Kanske ska införskaffa en ögonbindel till Gustav...?

Svar på tråden Kärringmaffian del 13