• M  i  a

Vitt lantliv - del 3

Här diskuterar vi vårt favoritämne inredning och visar inspirerande bilder från våra egna hem. Vi ber varann om tips och råd samt umgås! Vi älskar det vita men blandar även upp den ibland med pastell á la Leila till vår och sommar och lite andra färger till övriga årstider exempelvis brunt till hösten och rött till jul. Vår röda tråd är vit men inreder lite olika, såsom lantligt, New England, Manhattan/Upper East och blandar gammalt, nytt, nött, loppis och dyrt.

Välkommen
  • Svar på tråden Vitt lantliv - del 3
  • Tjock kulan
    numberone skrev 2009-07-03 16:40:07 följande:
    lantlivsmamma:Jag känner att jag helt å håller förutom magsjukan och säger istället kolik på minstingen här hemma. Det finns ingen tid till något egentligen och inspirationen är fullt verksam så det blir total kaos i hjärnkontoret... Lycka till med bloggen!!
    Akupunktur är fantastiskt på kolikbebbar. Satt i väntrummet hos Kajsa Landgren och hörde hur ett litet knyte bara skrek o skrek, Kajsa visade in mamman och bebben och efter fem minuter så var bebben tyst då den fått nålar :-0. Kajsa Landren är sjuksköterska och har forskat mycket om detta. Hon kan nås på sitt företag "Nålbolaget" som finns i Helsingborg, om du vill testa på lilla A så kan hon säkert tipsa om en proffsig kollega i dina hemtrakter.
  • Anton2005
    JohPet skrev 2009-07-03 11:18:34 följande:
    lantlivsmamma: Tiden räcker inte alls till just nu. Jag har två små väldigt krävande barn, ett hus i stort behov av renovering osv. Man har så många ideér, men hinner knappt städa och laga mat. Dessutom är båda barnen magsjuka och gnälliga just nu Lycka till med bloggandet! Det är ett bra sätt att hålla lite ordning i allt som man planerar och faktiskt genomför.Igår fick vi ett fungerande nytt badrum klart. fortfarande är det mycket kvar. Men nu kan vi äntligen duscha!! Bilder kommer...
    Härligt för er med fungerande badrum. Jag håller med dig om att det är svårt att få tiden och orken att räcka till. Just nu längtar jag otroligt mycket efter att få börja jobba igen, det känns som jag är färdig med mammaledigheten nu
  • Sagalin
    Anton2005 skrev 2009-07-03 21:14:30 följande:
    Härligt för er med fungerande badrum. Jag håller med dig om att det är svårt att få tiden och orken att räcka till. Just nu längtar jag otroligt mycket efter att få börja jobba igen, det känns som jag är färdig med mammaledigheten nu
    När är det tänkt att du ska börja jobba igen?
  • Anton2005
    Villa Nordåker skrev 2009-07-03 21:16:36 följande:
    När är det tänkt att du ska börja jobba igen?
    Algot skolas in på dagis 17 aug så jag börjar 1 sep :)
    Idag gick Anton på sommarlov så när jag hämtade honom på dagis såg jag plasten de gjort iordning till Algot...då kändes det nästa overkligt. Tiden går så snabbt
  • Sagalin
    Anton2005 skrev 2009-07-03 21:31:12 följande:
    Algot skolas in på dagis 17 aug så jag börjar 1 sep :)Idag gick Anton på sommarlov så när jag hämtade honom på dagis såg jag plasten de gjort iordning till Algot...då kändes det nästa overkligt. Tiden går så snabbt
    Tiden går så fort. Ska Algot och Anton gå på samma avdelning?
  • Anton2005

Inte samma avdelning med samma dagis. De har två avdelningar en med barn 0-3 år o sen en 3-6 år men eftersom de är ute så mycket så kommer de nog vara en del tillsammans iaf

• Sagalin
    Anton2005 skrev 2009-07-03 21:41:12 följande:
    Inte samma avdelning med samma dagis. De har två avdelningar en med barn 0-3 år o sen en 3-6 år men eftersom de är ute så mycket så kommer de nog vara en del tillsammans iaf

Saga och Jacob har inte heller gått på samma avdelning men har ändå träffats en hel del när de är ute på gården och leker.
  • JohPet

Anton: Mina två ska också börja på dagis ni i augusti/september och jag ska börja jobba 100%(!) Hur ska detta gå!! Längtar jättemycket efter att börja jobba, jag också, och har fått för mig att man ska få mer gjort då
    Mina ska också gå på samma dagis med avdelningar väg i vägg. Känns skönt att de har varandra så nära. Jag fattar inte hur jag ska kunna lämna dem ifrån mig på morgonen. E som är tre har alltid varit svår att lämna och H som är 1,5 är världens mammigaste.

Svar på tråden Vitt lantliv - del 3