• M  i  a

Vitt lantliv - del 3

Här diskuterar vi vårt favoritämne inredning och visar inspirerande bilder från våra egna hem. Vi ber varann om tips och råd samt umgås! Vi älskar det vita men blandar även upp den ibland med pastell á la Leila till vår och sommar och lite andra färger till övriga årstider exempelvis brunt till hösten och rött till jul. Vår röda tråd är vit men inreder lite olika, såsom lantligt, New England, Manhattan/Upper East och blandar gammalt, nytt, nött, loppis och dyrt.

Välkommen
  • Svar på tråden Vitt lantliv - del 3
  • numberone
    Tjock kulan skrev 2009-07-03 21:02:20 följande:
    Akupunktur är fantastiskt på kolikbebbar. Satt i väntrummet hos Kajsa Landgren och hörde hur ett litet knyte bara skrek o skrek, Kajsa visade in mamman och bebben och efter fem minuter så var bebben tyst då den fått nålar :-0. Kajsa Landren är sjuksköterska och har forskat mycket om detta. Hon kan nås på sitt företag "Nålbolaget" som finns i Helsingborg, om du vill testa på lilla A så kan hon säkert tipsa om en proffsig kollega i dina hemtrakter.
    Tack snälla för tipset!!!
  • mage06

Hej på er! Nu slänger jag mig bara in här. Migrän härjar i mitt huvud sen två dagar så jag orkar inte läsa tillbaka men jag har tittat in då och då

Ser att ni pratar om dagis och de små i alla fall och här skall lilla S också börja snart Fy, det är så hemskt, hon kommer bara att vara drygt 15 månader då Storasyster älskar dagis och S tycker att det är jätteroligt när vi hälsar på så jag tror att det blir värst för mig. De kommer att gå på olika avdelningar men de är ute nästan jämt och då på samma gård. Så kommer de bara att gå till kl.14 så det är ok ändå...

Hoppas det löser sig med koliken numberone! Jag har också hört om goda resultat med akupunktur!

På inredningsfronten är det stiltje, jag tituleras numer sjukskriven så energin är inte på topp. Nu för tiden är väl sånt här så vanligt att jag faktiskt törs skriva det på ett sånt här forum, ni vet gå in i väggen, utbränd... ja, allt vad det nu kallas...

Men jag knåpade ihop något till bloggen i alla fall

www.noamajahemma.blogspot.com

• Sagalin
    mage06 skrev 2009-07-04 18:38:09 följande:
    Hej på er! Nu slänger jag mig bara in här. Migrän härjar i mitt huvud sen två dagar så jag orkar inte läsa tillbaka men jag har tittat in då och då Ser att ni pratar om dagis och de små i alla fall och här skall lilla S också börja snart Fy, det är så hemskt, hon kommer bara att vara drygt 15 månader då Storasyster älskar dagis och S tycker att det är jätteroligt när vi hälsar på så jag tror att det blir värst för mig. De kommer att gå på olika avdelningar men de är ute nästan jämt och då på samma gård. Så kommer de bara att gå till kl.14 så det är ok ändå...Hoppas det löser sig med koliken numberone! Jag har också hört om goda resultat med akupunktur!På inredningsfronten är det stiltje, jag tituleras numer sjukskriven så energin är inte på topp. Nu för tiden är väl sånt här så vanligt att jag faktiskt törs skriva det på ett sånt här forum, ni vet gå in i väggen, utbränd... ja, allt vad det nu kallas...Men jag knåpade ihop något till bloggen i alla fallwww.noamajahemma.blogspot.com
    Oj, skickar en energikram och hoppas du snart ska må bättre igen.
  • M  i  a

Lina - visningen var i torsdags! Men blir inget köp.

• mage06

Villa Nordåker skrev 2009-07-04 18:49:49 följande:

Oj, skickar en energikram och hoppas du snart ska må bättre igen.
    Åh, tack, det var gulligt av dig! Vi är många som går igenom det här tyvärr, "det är synd om människorna" som Strindberg så klokt sade. *fniss*
  • LinaoMatilda

mage06: Kramar från mig också! Hoppas du mår bättre snart.

Mia: Synd! Vad var det som gjorde att det inte blev något?

• mammaninna

mage: har saknat dig! krya!! *kram*

TACK för hjälpen att välja hur jag skulle göra med räckena.
    jag ska säga att jag var riktigt sugen på silvergrått men fegisen spårade ur den planen och det är för sent nu. det kommer att bli vitt.
    varför kan ni läsa i bloggen
    kaosiettvitthus.blogspot.com

• mage06

Ni är så himla söta! "Man måste brinna för att bli utbränd" var det någon som sade och det låter väl inte så otroligt. Här brinns det för vackra ting *fniss*

Nytt i bloggen igen, varning för dem som tröttnat på barnkläder men vet ju att det finns de som gillar spets och gammalt

www.noamajahemma.blogspot.com

Svar på tråden Vitt lantliv - del 3