Dator till 7-åring?
Har era 7-åringar egen dator?
Funderar på om en mini-pc kan vara nåt för en tjej på 7 år?
Tips? Idéer? Råd?
Har era 7-åringar egen dator?
Funderar på om en mini-pc kan vara nåt för en tjej på 7 år?
Tips? Idéer? Råd?
Ja jag är ute mycket med min dotter, vi går till lekplatsen och är ute i skogen osv, nu är hon lite mer än 2 och har inte nåt tv behov eller så.. det kommer väl det också men jag skulle ändå aldrig köpe en egen dator till henne när hon är 7, finns nyttigare saker för barn att göra anser jag.
Jag tror inte att det är skadligt med en dator för en sjuåring, men jag skulle själv inte ge mina barn datorer som de har i sina egna rum. Jag tycker att det är bättre om datorn står någonstans där hela familjen rör sig. Alternativet är att barnets dator inte får ha tillgång till Internet. om den bara används till spel och filmer man lagt in så har man ju bättre koll.
En sjuåring kanske inte direkt ger sig ut på avancerade siter där hon uppmanas att ta av sig kläderna framför en web-kamera, men hon blir ju äldre snart. Dessutom kan även yngre barn av misstag komma in på sidor som är skrämmande och konstiga för dem.
hur många av er som aldrig skulle ge era 7-åringar en dator låter dem se på tv..? Det är väl INGEN som säger att det enda de ska göra är att sitta framför datorn, man kan vara ute och leka, _och_ använda en dator ibland.