Inlägg från: mona83 |Visa alla inlägg
  • mona83

Vi som sörjer Michael Jackson

Brooke skrev 2009-08-09 11:57:31 följande:
    www.aftonbladet.se/nyheter/article5620986.abMichael Jacksons Vän: Jag är papap till Paris, detta är Mark lester som säger det.Han säger att Paris är lik hans 15 åriga dotter Harriet.
    Hmm alla verkar vara hans nära vän och bästa vän som yttrar sig till pressen :-s.
    Många verkar oxå vara deras pappa, gick inte den där hudläkaren oxå ut med det?
  • mona83
    Brooke skrev 2009-08-09 12:14:38 följande:
    joo han gjorde ju det :/ Kan dem inte ta ett Faderskapstest så vi får veta sanningen? Vore inte det dä bästa.. ?
    Jo det vore bra med ett faderskap men måste inte ungarna vara med då?
    Deras pappa har ganska precis dött och det är säkert kaos i deras liv. Kommer bli jätte jobbigt för dom att gå igenom nått sånt redan .
    Hade det varit jag skulle jag inte vilja få reda på att min älskade pappa inte alls var min pappa.
  • mona83
    Brooke skrev 2009-08-09 12:28:15 följande:
    Jag tror de full eller senare kommer läsa i tidningarna och se att Michael kanske inte alls var deras biologiska pappa, visst jag tror dem anser oxå att michael visst var deras pappa oavsätt vad ett faderskapstest visar. Jag skulle nog vilja veta om jag var i deras position, men då skulle jag nog velat vara äldre och inte 11-12 år.. utan mer kanske 14-16. Vi får se vad som händer, jag hoppas på att det blir ett faderskapstest så vi får veta sanningen. Men jag skiter dock i vem som är deras pappa, michael kommer alltid vara för mig deras pappa eftersom han uppfostra dem och var där för dem hela tiden.
    Ärligt så vet jag inte om jag hade velat veta om jag hade haft en annan pappa. Anledningen till att jag skriver jag är för att jag försöker tänka mig in i deras sits.
    Ens pappa är liksom ens pappa oavsett om han egentligen är det biologiskt, så egentligen är det helt jätte dumt. Vill ungarna ha reda på vem som är deras pappa tycker jag det är deras sak att betsämma det. Ingen annans. För det blir mer eller mindre att nån vänder deras liv upp och ner.
  • mona83
    Brooke skrev 2009-08-09 13:20:49 följande:
    Jag har känt flera gånger att jag borde lämna denna tråd, eftersom det blev missförstod och sedan har ni tvivlat på mig och hur jag kan gilla Michael. Jag är inte som er andra, jag har inte växt upp med Michael och det är jag så jävla ledsen för. Jag fick inte den chansen som ni har fått, i min familj har vi inte lyssnat på Michael så som i andra familjer. Jag önskar att vi var en sån familj så jag kunde växa upp med Michael men det har jag inte gjort.För första gången jag hörde Michael, då såg jag Michael's You are not alone video, och blev förälskad i mannen som sjöng dessa underbara och magiska ord. Jag började att lyssna mer på andra låtar så som They don't care about us. Ni har ändå varit med honom under sin tid som den stora The King Of Pop, ni är troligtvis födda antingen i början eller i mitten av 70-talet, jag föddes 88. och visst är Beverly ett år yngre än mig och har ändå lyckats upptäcka honom i en tidig ålder till skilnad från mig. Men det har oxå med att göra att hennes kanske, familj så som mamma, pappa eller syskon som lyssnat på honom. Jag har inte haft någon som jag vet har lyssnat eller tyckt att Michael är bra. Jag har fått upptäcka honom själv, och jag kom sent in i det stadiet att jag började gilla Michael, men det är inte förrens nu. Efter hans tragiska bortgång jag inte kan få nog av denna underbara och unika man som gjorde moonwalken ett danssteg.
    Jag är samma sits som dig och jag tror inte att vi är födda på 70 talet. Dom flesta har missat han spelningar för dom varit för unga att gå, dvs 80 tal.
    Jag har oxå upptäckt honom själv, pappa talade illa om artister som Mj, alla han inte gillade.
  • mona83
    Brooke skrev 2009-08-09 13:56:20 följande:
    jo jag försöker oxå se mig in i deras sits, vilket inte är det lättaste, och naturligtvis är det deras sak. Och i efter tanke så kanske man hade blviit väldigt sårad och få veta vad som egentligen är sanning och inte.. Det är svårt det här med att veta vad som är rätt och fel.. =(
    Jag och Mjs barn har ju lite gemensamt, vi har förlorat våran pappa. Dom sin hastigt och jag min sakta. Jag vet vilket helvete dom går i genom nu och på minneshögtiden, sista gången dom fick vara sin pappa nära.
    Jag tacklade min pappas död jäkligt illa, nån typ av ätstörning. Alla trodde jag tog det fint tror dom fortfarande.
    Att göra ett faderskapstest nu, är helt galet. Den killen kommer inte ha nån chans. Gör han det nu så kommer Paris inte att acceptera honom längre. Han kommer att krossa hennes hjärta ännu mera.
    Ska det göras måste han vänta till rätt tidpunkt. Det är när barnen själva betsämmer att dom vill ha reda på vart dom kommer från.
  • mona83
    Brooke skrev 2009-08-09 14:02:06 följande:
    Oki.. Men jag upptäckte han typ i högstadiet och det var nångång 2002. Och sen NU har jag börjat lyssna på honom nonstop. Jag får dåligt samvete om jag lyssnar på någon annan artist. Jag kan dock lyssna på Lisa Marie Preslys låt The road beetwen.
    jga upptäckte honom när jag var ca 10-13 år. Fick en massa band av min låtsas syrras kontaktfamilj. Där var det lite Mj.
    Hmm undrar hur jag visste att han gjorde moonwalk då? Härmade ju honom med den vad jag minns....
    Ska prova med strumpor nån dag om jag forfarande kan.
  • mona83
    Brooke skrev 2009-08-09 15:28:46 följande:
    Jo men danssteget Moonwalk fanns redan innan Michael gjorde dessa steg. Folk visste inte då att moonwalken fanns tidigare, dem trodde ju mer eller mindre att MJ hade skapat dessa danssteg. Men i själva verket var det så att MJ väckte upp uppmärksamheten till just mOonwalker stegen
    Jag hade aldrig sett moonwalken tidigare. Så vitt jag vet så har jag ALDRIG sett Mj på tv heller i den åldern, vad jag minns. Men det måste jag ha gjort eftersom jag visste om hans moonwalk. Skumt...
  • mona83

Rååsa Smurfen skrev 2009-08-09 15:39:44 följande:

hur menar du den tog slut i dag kl 13.37  hann någon redan länka till den i dag ,då har jag missat den ,hade den i min minneslista så såg den när jag kollade mailen innan i dag
    Nej jag länkade den när jag såg den på Tradera, men då var den iofs inte slut än. Jag länkade bara för att hans hatt var ute, du kanske länkade pga priset
Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson