• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • 3 barns mamma84
    goshheidi skrev 2009-07-14 11:25:39 följande:
    Carina, har du testat någon fler gång? Om det var ett svagt streck för ett par dagar sedan så borde det redan idag vara mycket mycket starkare. Jag har köpt ett test och ska testa om fyra dagar. Men jag är så rädd för att jag inte ska kunna glädjas på samma sätt som med F :( Då hoppade jag ju runt som ett värre tok när jag såg plusset...
    Nej jag har inet etstat mer gång jag har pengar den 20 juli barnbidrag
    Då hehe då får man svar..

Vill ni har mer ?
    Hehe du kommer bli glad och hoppa omkring precis som jag kommer att göra hehe
  • lille08
    Carina och Heidi: Håller tummarna för att ni får pluss på era stickor! Men Carina, har du fått ett svagt posivit test så kan du nog lita på det. Det ska ju inte kunna visa positivt (inte ens svagt) om du inte är gravid. När jag väntade William fick jag ett pluss några dagar före BIM. Gjorde några test till och det blev lite starkare för varje dag.

VT: Vad roligt att Lyckeli har tagit sina första steg. Grattis!
  • 3 barns mamma84
    lille08 skrev 2009-07-14 11:31:39 följande:
    Carina och Heidi: Håller tummarna för att ni får pluss på era stickor! Men Carina, har du fått ett svagt posivit test så kan du nog lita på det. Det ska ju inte kunna visa positivt (inte ens svagt) om du inte är gravid. När jag väntade William fick jag ett pluss några dagar före BIM. Gjorde några test till och det blev lite starkare för varje dag.VT: Vad roligt att Lyckeli har tagit sina första steg. Grattis!
    Oj
    hade inte tänkt på det..
    men lika bra att göra en till då iaf
  • 3 barns mamma84

Heidi:
    Lycka till du får inte säga (tack) hihi

• jeng

Heidi,
    Åhh har du passerat bim? Har inte riktigt hängt med sista dagarna. Eller är du bara sugen på att testa ändå? Jag förstår om det är tungt och att det känns som man inte kan glädjas lika mycket. Men jag tror faktiskt (jag kan ha fel) att det är att man inte känner att man FÅR på nåt vis glädjas lika mycket när man är och borde vara i sorg! Jag hoppas istället att ni får ett plus som kan hjälpa er att lite lättare ta er igenom hemskheterna som ni just nu befinner er i!! Väntar med spänning!!

• sthlmstjejen

Carina: ett plus är ett plus Men sen får man inte övertolka plusset med att kolla efter ett streck under stark lampa osv, då tror jag att det visar fel

Heidi: Hoppas på ett plus för er också, och även om ni är i sorg nu så är graviditeten lång och den där stora glädjen kommer, det lovar jag!

Idag har jag som vanligt varit ute med barnen, blev ute 4 tim och herregud jag är helt slut. Var typ 10 pers som sa till mig att: ojj, vad tätt du har mellan barnen, då har ni jobbat på bra! Men det ser jobbigt ut nu.

Jaha? Vad ska jag göra? Känns väldigt jobbigt till o från men mkt glädje också.

• Lana
    KaOl; smart det ska jag testa inatt.

rimfo; va roligt att ni träffats det är superkul att träffa er här i verkligheten.

lille;stackars liten,det ser ut som höstsjukan.hoppas den blir lindrig.
    gödig glugg han har samma som Elly.

suss;jobbigt för er.Elly sover baar en gång om dagen.kanske nån dag runt 15 igen.fasten hon behöver det.
    svinkoppor och höstsjukan är inte samma sak.höstsjukan brukar också bli blåsor på händer och fötter.

jucea; nej vilken kjobbig natt,sådan är Elly med varje natt i ca nån timma bara illvrål.fattar inget,provar med mat och allt.och som du säger pigg. har ni redan bytt till en vanlig säng till Ted?är det en växa säng?

carina; men har du redan fått plus den 12juni så borde du väl fortfarande vara gravid? jag tror att om du haft mens med start den 14e juni så "borde" du ha ÄL ca 26 juni. och det som kom blod den 27e var kanske näg ägget fäste. så egentligen nu runt den 14 juli borde du ha din mens igen och din BIM i så fall.eller tänker jag helt fel nu?
    när jag räknar på du i v.4+2.

heidi;tänker på er,MÅNGA kramar.
    oh spännande,håller tummarna för dig

Vt;NEJ det får ju bara inte hända,det är ju helt sjukt,man blir ju vansinnig på detta.fy hoppas den itne var elak och att det inte kommer igen.tänker på er och finns här om du behöver mig.många kramar.
    Och GRATTIS till er

mareld; Grattis till er

sthlm; fy va tröttsamt att få sådana komentarer.jag är ju sådan att jag kan frga fast helt seriöst för att få veta inte bara för att komentera jag är nog rätt störande

Själv kom jag hem i söndags efter en hård helg i skagen hade såååååååå roligt.att slappna av utan mikael oc hElly och bara röja.hoppas ni inte tycket jag är helt korkade nu men det var full rulle hela helgen.är relativt pigg i dag
  • Mareldsbarn

Men Lana, varför ska du vara korkad för? Du är ju faktiskt inte bara mamma eller hur? Du är helt klart värd vila och roligheter utan ditt barn som vi andra också är. Låter underbart att du har haft det skoj! Sådana saker är viktiga att göra fastän man har fått barn tycker jag. Alla tar sig inte den tiden men vissa gör och guld till oss!

• Lana

mareld; nä jag vet men ah ibland känns det som man gått in i ett "nytt" liv och inte ska vara helt radiostyr en hel helg

• goshheidi

*Torkar bort svetten*. Har ni någon gång prövat hoppa på en såndär stor studsmatta? Mina tre systersöner lockade dit mig ikväll och vi lekte några lekar som de ville att jag skulle leka med dem där, bland annat gammelgäddan kommer, och jösses vad jag var svettig efteråt!!! Har säkert brännt tusen kalorier :) Och roligt hade jag också för den delen! :) Hittade riktigt det inre barnet i mig själv :) hahaha.

Carina, ja vi hoppas starkt på ett syskon till F.

Jucea, har inte passerat bim än, men tänkte testa på bim dagen som inträffar på lö. Med F kommer jag ihåg att jag testade tre dagar innan och då visade neg och sen en dag efter bim så visade det plus. Så jag håller mig lugn nu fram till lördag.

Sthlm, haha. Ja det har ni :) jobbat bra! ;)  Idag skulle jag ta hand om min brors lilla flicka på samma gång som jag hade F. Det kändes så ovant att hålla i en så liten fast det inte alls är länge sen F var så liten ju :)

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8