• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Melva

Rimfolina: vad skönt att höra!

A har precis börjat vilja gå när man håller honom i händerna, går inte att sätta ner ungen på golvet längre, han spjärnar emot , så han är också långt ifrån att gå själv än.

Tänkte köpa en lära-gåvagn till honom i tidig födelsedagspresent nu när han börjat visa intresse.

Vet inte om jag berättat att jag skulle ha tag i hon som har hand om förskoleplaceringarna i kommunen (bara en!) och hon var på semester. Iallafall, jag skickade ett mail till, till kommunens allmänna e-mail och fick svar av henne idag! Mor har jobbat med henne och säger att hon är bra och jag måste hålla med. fick bra info och ja, det ska vara gratis för E. Det som skulle betalas nu skulle justeras i efterhand när jag lämnat till förskolan hur ofta hon ska vara där. Imponerad är jag. Hon tog det här på sin semester.

sthlmstjejen: är ju inte så svårt för mig att sätta mig in i situationer du berättar om, ser ju precis likadant ut här hemma

Jag väntar på att tvättmaskinen ska gå klart, sen ska jag lägga mig.

• Vilda Tiger

Hejhej!
    Jag, Marcus och Lyckeli har varit hos vänner och grillat och haft det bra. Vi gick dit och nästan hela vägen hem (tar inte mer än 40 minuter iofs, enkel väg) men sista biten fick bli bussburen då Marcus har fått en otäck spricka under tån. Jaja - det var iaf en jättemysig kväll!

Hallon
    Ser fram emot att höra en utförlig rapport av semestern sedan då ni har landat hemma. Jag minns förra sommaren då ni bilade till Finland och hälsade på släkt där.

Melva
    Hahaha! Lyckeli har också fattat det där med att spjärna emot med kroppen. Om hon inte vill gå på golvet så visar hon det med hela kroppen. Bara att plocka upp då.

• sthlmstjejen

Melva: Vad bra att det löste sig med dagiset, man säger ju när barnet börjar hur många timmar per vecka den ska gå, tänkte inte på det

Hade också tänkt att köpa en gåvagn till F i födelsedagspresent, vår gamla har gått sönder efter att ha använts av två barn. Men F har precis börjat stappla lite runt möbler så jag tror att en gåvagn blir lagom om 1,5 mån då hon fyller

• Melva

VT: ja, fast jag menade att A vill bara gå nu, inte vara i famnen . Så jag kan inte ens sätta ner honom för att fixa tvätten, han sätter ner benen med en gång och vägrar böja på dom

sthlmstjejen: ja, jag tänkte inte heller på det, tänkte att det var något dom skulle se automatiskt (varför jag nu tänkte det vet jag inte). Och som hon skrev till mig nu så kan hon makulera hela räkningen nu eftersom V inte ska börja alls och hon nu vet om att E inte ska gå mer än 15h/v. Hon ville jag ska ringa henne den 21/7 så vi kan ordna allt.

Jag känner mig änna lite utvilad idag. Hör ju inte till vanligheterna .

• tessiej

Kan man hoppa in här? Tror inte jag varit med i denna tråd förut.

Jag har en liten Ebba som är född 5:e augusti 2008.

• Vilda Tiger

Tessiej
    Hej och välkommen! Det finns en lista i trådstarten där många som är aktiva i tråden har skrivit in sig. Där kan du kika om du vill.

• lille08

Nu är vi hemma - UTVILADE!!

Det fick bli en natt på hotell. Så igår kväll var vi ute och käkade jättegod mat på Piren i Jönköping... och sen har vi bara tagit det luuuugnt! Riktigt skönt att kunna sova en hel natt utan att bli störd (ja, förutom att jag är uppe och kissar ca 3 ggr/natt, lite tröttsamt) och sen i morse kunna gå ner och sätta sig och äta en god frukost (fast oset av korvar, bacon och ägg gjorde mig tyvärr illamående).

Nu var det riktigt mysigt att komma hem till barnen och djuren igen. Borta bra, men hemma bäst! Fast nu när det varit så mkt här ett tag och vi knappt fått sova så var det verkligen välbehövligt att få komma hemifrån lite och koppla av.

• sthlmstjejen

lille: vad underbart det lät att få sova en HEL natt, och på hotell dessutom Det hoppas jag att jag och mannen ska kunna göra snart också. Men första målet är att komma iväg på en dejt, hoppas på nästa vecka då barnens farmor är hemma igen.

Välkommen tessiej! Jag har en liten Frida född 29/8-08, sen har hon 2 storasyskon också.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8