• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Melva

Tessiej: välkommen. Jag har A född i början av sep och sen har han två storasyskon.

Angående storasyskon. V är ju blöjfri, men idag har han varit helt tvär och kissat på golvet femtielva gånger. Jag tycker inte det är ok att han kissar på golvet bara för att han är sur, men hur komma ifrån det? det går ju inte att ignorera och säga det till honom resulterar bara i motsatsen. Jag provade och 2 minuter efteråt kissade han, rakt framför mig .
    Kanske skulle prova motsatsen, säga att han får kissa på golvet så mycket han vill, men han får torka det själv då?
    För han vet mycket väl när han är kissnödig (om han inte fått i sig iallafall jordgubb som vi vet att han reagerar på).
    Nåväl, behövde bara klaga lite.

A badade förut och han brukar ju se på sina syskon när dom badar. V badar helst bara om han får duscha sig själv så det vill naturligtvis A också göra. Han fick duschen och satt så nöjd med den (fast det var kom inget vatten ) och oj vad sur han blev när det var dags att gå upp. Eller ja, jag tyckte det var dags, vattnet var kallt.

• Melva

lille08: åh, en natt på hotell hade ju varit underbart! Tänk att få kunna prata i sängen utan att väcka någon...

• Hallonsocka

Hej!

Resan har gått toppen!
    VT: Förra sommaren körde vi ner till sthlm och tog sedan färjan till Hesa och sedan samma väg hem igen. Denna ggn var det luleå-hankasalmi(finland-sommarstuga)-hesa-sthlm/genast till sundsvall-hem

Det går att läsa mer på bloggen! Ska se film och käka glass nu. Kram

• Hallonsocka

Kvack: Oooj, vad mycket arbete, men tänk vad härligt då det är gjort! Jag väntar på ett "efter-kort" också

• Buschi

hejhej! är ganska ny här på familjeliv. Hittade er med augusti bebisar och skulle vilja va med här och skriva lite. kram Anna

• Lina S

Välkomna alla nya! Vi har precis grillat lax och ett "potatispaket" mums. Har ni provat vitlöksstänger?? Fan va gott det är, ser ut som tjocka gräslök och är sååå gott att ha i sallad el dyligt. Smakar vitlök fast lite mildare än den vanliga! Kvack - kunde inte heller se blir nr 2 Lille - underbart med hotell... Tog kvällsdopp idag - gud så skönt det var i vattnet, trist att det ska bli sämre väder nu igen...

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Lina S

Fattar inte varför min mens inte kommer, har iofs bara haft 2 gånger sen Sam men andra gången kom den 4 veckor efter första gången, nu har det 5 veckor. Men den har väl inte hunnit bli regelbunden än, för jag kan ju knappast vara gravid eftersom jag har spiral. Fast det har ju hänt förr. Men det hoppas vi inte....

• Lina S

Inte hänt mig alltså, utan har hört att det hänt andra, ville bara förtydliga

• Vilda Tiger

Buschi
    Välkommen!

Kvack
    Sicket jobb, men OJ va nöjda ni kommer att var då det är klart. Skönt att göra ngt då man verkligen SER resultatet sedan.

Lina
    Det låter inte pjunkigt. Jag har fikat med en vän från Kroatien som är i Göteborg tre veckor. Det var så himla skoj! Vi kommer jättebra överens och jag har inte skrattat så mkt på länge. Hon kommer hit på lördag så har vi film-kväll och garvar lite till.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8