• LJ2

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

hur e hugin o mugin i långärmade tröjor i stl? smala? små? stora?=))

* 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Smultronhjärta skrev 2009-07-23 16:40:12 följande:
    Jag tycker de är ganska stora i storleken,något smala i modellen oftast
    oki.. då lär j 110 bli för stort.. =( han har 98-104 nu.. smala gör inget, han e ganska smal.. =) men för långa armar e inte snyggt.. o om den e lång i midjan.. jaja..
    tack =)
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Smultronhjärta skrev 2009-07-23 16:39:27 följande:
    Jaha..vad ska ni andra med plus välja för tidningsprenumeration då?
    tidningsprenumeration?
    vad?
    jag har med plus, fast inte haft det länge.. 
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Smultronhjärta skrev 2009-07-23 16:50:54 följande:
    Jag fick mail från FL om att deras tidning läggs på is pga lågkonjunkturen och att man därför får välja några nr av en annan tidning som kompensation
    oki.. undra om jag fått nåt.. kanskeinte hunnit regga mig på tidningar eftersom jag inte haft plus så länge än.. =) det märker man..
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    kexchoklad skrev 2009-07-23 22:06:48 följande:
    Jag har funderat lite på butterflybodyn med randiga ärmar till kompisens nyfödda dotter, men jag vet inte. Jag kan inte riktigt bestämma mig.
    men åhh.. butterfly måste ju alla som har en flicka ha..
    jag älskar det trycket (o hoppas det finns massor i det på salgen i höst)
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2

haha..min mamma e ju så söt..
    pratade med henne nyss i telefon..
    hon hade varit ute o åkt idag med gubben sin, kollat runt lite.. o sa att
    " dom gick in i en fiskbutik, o det klarar jag inte av, det luktar ju så äckligt därinne, då spyr jag.. så jag stog utanför o kollade lite, o såg en butik med barnkläder, så jag va tvungen att kolla in den.. därinne hade dom sånadär MOLOkläder eller vad det heter som du gillar, o jag såg en så söt tröja, såg ut som pärlplattor på den.. o skor med, såna lite högre gympaskor, men minsta va 24 ju.. o overaller o jackor hade dom fått in, höstens nyheter stog det.. jättefina var dom! o klara fina färger.. fast 800 som en jacka till julia, lite mycket,  kanske? .. fast dom var verkligen fina, o bra kvalite verkar det vara med.. inte som vanliga jackor.. dom gillade jag, o tittade lite på dom till barnen.. o så hade dom det där andra märket med, det som ser ut som ett bebishuvud med 3 hårstrån på, dom hade 30% på en del, så kollade lite där.. "  *gissa vilket det var * jag var ju tvungen att kommentera att jag faktiskt hade en pärlplattebody här hemma som jag nyss köpt i 86 o hon tyckte jag skulle prova den i morgon på julia, ihop med en kjol jag har.. för o se helheten (till ev kalas på lör)
    o frågade om hon inte förstog mig liite bättre nu iaf, när hon själv sett dom irl.. o hon gillade förresten nyheterna sa hon
    min mamma tyckte kläderna va så färgglada o man blev så glad av "färgerna o de konstiga mönstrena"
    haha.. lilla söta mamma :-*
    hon e nog inte svår o få med till salgen nu tror jag bra sällskap o smakråd!!!

* 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    kexchoklad skrev 2009-07-23 22:25:18 följande:
    Jo jag älskar också det! Hmm, jag kanske köper en sån iaf. Måntro om det skulle funka med enfärgat röda velorisar till butterfly med rödrandig ärm, eller blir det finare med några andra byxor? Jo, jag hoppas också att det finns massor av det på salgen och aquaflower! Måntro om där kanske kommer finnas vinterkläder också *hoppas* Jag nämnde förresten salgen till min man och han sa bara åk du, du är ju intresserad av det där Jag trodde knappt mina öron jag var helt säker på att han skulle säga men de har ju redan så mycket kläder Så nu måste jag ju börja fundera allvarligt på att fara!
    men VAD funderar du på då?? har man väl fått klartecken till en rea så ska man nästan ha det på papper
    jag tror det funkar med enfärgade velour till.. kan nog bli för mycket mönster på en så liten bebis annars..
    åhh, aqua e ju med å fin, fick tag i en body i 86 nu med, på 30% o blev så glad.. =))
    vinterkläder fanns iaf i våras.. ett ställ i mitten.. vet inte hur det är nu, en del gamla kollektioner borde väl va kvar? om de har nåt på lager kvar..
    det får man se.. ska nog med kolla in dom..
    va väl nån här inne som fick ett sååånt klipp på en jacka tror jag? gav typ 100, 150 dkk för den, för att den hamnat på golvet eller nåt.. kommer inte ihåg exakt, vet att nån fick den väääldigt billigt pga nåt iaf.. kommer inte ihåg vem det var.. =))
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Morty skrev 2009-07-23 22:29:58 följande:
    Bra att ha sin mamma på 'sin sida'. Inte bara sällskap och smakråd utan bärhjälp kanske också behövs.
    japp..
    hon äälskar barnkläder med, har alltid gjort.. iofs 6 barn, dock vuxna nu.. men kommer allti med små presenter o kläder till barnbarnen
    så ja, hon ska jag ta med mig =)) det kommer hon tycka e kul.. =))
    o extra bärhjälp o knuffhjälp e aldrig fel.. o dubbelt med ögon o armar som spanar, sliter o knuffas om sakerna e alltid bra
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    solouniko skrev 2009-07-23 22:31:48 följande:
    Haha, söt liten mamma du har  Millas mormor och morfar älskar hennes kläder, men tycker att hon har aningens många och suckar alltid när hon har något nytt "tokigt mönster"
    haha..
    ja min mamma frågar med nu, "är den ny?" om de har nåt hon inte sett innan.. jag brukar visa allt jag handlar åt dom ju.. =)
    men hon va så söt i telefonen, hörde hur nöjd hon va över kläderna.. =)
    fick ju inte göra mig av med pärlplattor kan jag säga, har varit lite kluven om den bodyn, men mamma bestämde att den e fin, så den är ju klart att jag ska ha kvar, den va ju så söt, lite häftig
    saknar min mamma nu ju
    varit borta läänge, o bara träffade henne 5 min, sen åkte de iväg läänge igen..
    en vecka till, sen e "pappas" sem slut o jag får mamma hemma igen
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    solouniko skrev 2009-07-23 22:31:48 följande:
    Haha, söt liten mamma du har  Millas mormor och morfar älskar hennes kläder, men tycker att hon har aningens många och suckar alltid när hon har något nytt "tokigt mönster"
    o sen kan de inte ha för många kläder haha.. inte enligt mig iaf..
    kommentarer som "shit vad kläder hon har" som jag får av typ syster eller nån annan hör jag inte. eller bortförklarar att ja, men det är ju i 6 olika stl, så klart det blir mycket då
    * 3 underbara busfrön *
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14