• Helle

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

nikki2006 skrev 2009-09-08 20:31:11 följande:
    hi hi man måste börja någonstans ju jag har fått upp 40 till nu känner mig stolt
    Alltså hur orkar du ha så många på en gång. Jag skulle bli helt förvirrad tror jag. Jag kör max 15 i taget
  • Helle
    SmillaMilla skrev 2009-09-08 20:35:37 följande:
    Det gick värre med läkaren, hon trodde att det var ett eksem som varade . Ursäkta men dessa j*vla svenska läkare som kommer hit o inte vet hur en fästing ser ut, kanske borde läsa på lite innan de börjar jobba på ett sjukhus på Åland, där nästan alla får berelia! Absolut inget emot svenskar, är ju själv svensk. Men blir så arg då det alltid är så här.
    Nämen, är det sant. Det borde ju vara det mest grundläggande som finns. Behövde ni ta bort?
  • Helle
    SmillaMilla skrev 2009-09-08 20:54:16 följande:
    Fästingen hade vi tagit bort innan såklart. Men örat ser hemskt ut.
    Men stackars liten Av våra två så är det bara Gustav som har haft en som han fick på bröstet när han var två månader. Jag var så rädd att han skulle få hjärnhinneinflammation då vi varit i sånt område. Men som tur var klarade vi oss från både det och borrelia.
  • Helle
    SmillaMilla skrev 2009-09-08 20:58:31 följande:
    En fästing? Oj himmel, jag plockar fästingar varje dag. Kanske därför jag blir arg på vården när de inte kan något om fästingar. Blir till att fara i morgon igen och det har jag inte större lust till när jag spenderade tre timmar där i dag.
    Ja, endast en, tack och lov. Har fobi för de små, inte för krypen i sig själv men för vad de kan skapa.
  • Helle

Vad svårt det är med skor till barnen. Gustav har växt ur sina och behöver nya typ omgående. Så höstskor och sen blir det ju vinterstövlar, men vad? Och jösses vad dyrt det är.

Någon som har testat viking gortex vinterstövlar?

Sorry för OT.

• Helle
    mortillsju skrev 2009-09-08 21:13:11 följande:
    Har älsklingen breda eller smala fötter?
    En har knubbiga små fötter och den andre mer normala, men framförallt har båda höga vrister.
    Busbellan skrev 2009-09-08 21:13:18 följande:
    Japp, testat viking. Varm sko är det i alla fall, men kolla så den inte skaver fram på smalbenet på honom, för det har de gjort jämt när Nora haft Viking
    Tack, bra tips!

Vi hade Kavat förra året, men de var inte vattentäta helt (defender) så han var blöt efter dagis. I år behöver vi vattentäta.
  • Helle
    mortillsju skrev 2009-09-08 21:18:08 följande:
    Då tror jag på Kavat, i alla fall till lilla breda foten. Kanske också på den smala med tanke på vristen. Vi har haft kavat i sådär 20 år och våra har faktiskt aldrig läckt.
    Vi har ju också haft en massa kavat, så kanske var det något tillfälligt förra året. För inte borde de läcka bara av snö. Mycket slaska kanske, men inte annars.

Får väl ta mig ut till Kavatbutiken och spana. Hade tänkt göra klipp på Ellos men då skulle man inte få skorna förrän 10 okt och det går ju inte när Gustav behöver nu.
  • Helle

Hej hej!

Här har vi redan klarat av tandläkarbesök för sonen. Så här är vi igång även om det inte är dagisdag.

Igår fick vi hem bruna lurven till Philip och han gillar den massor. Vad ska man ha för mössa till?

Gustav fick en Småfolktröja - den med giraffer. Jättefin

• Helle
    Zvartaliljan skrev 2009-09-09 09:27:44 följande:
    Vilken ENORM fräckhet!! En köpare som budade HÖGT på mina molostövlar betalade aldrig så jag startade om den, nu mailar hon o säger att hon vill ha dom men undrar om samma summa gäller då jag startat om den för ett lägre belopp??? GAAAHHH blir så jävla ARG SJÄLVKLART gäller samma summa, den nya får jag väl göra ett tillägg i o skriva att den inte gäller längre!!! Vilken jävla fräckhet o tro att hon ska få dom billigare!! Ska springa o spärra henne från budgivning nu...annars budar hon väl på den nya!
    Alltså vad är det med folk egentligen. Hur kan man ens komma på tanken?
  • Helle
    Buttelina skrev 2009-09-09 10:51:17 följande:
    gahhhh jag sitter här och har inget att göra barnen är på dagis och jag ska inte vara där förrän halv 12. är sååå rastlös! Hur klarar man sig utan barnen på dagarna *saknar*
    Ja, jobbet kanske skingrar tankarna längre fram Men visst är det ovant.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14