Inlägg från: snigelina |Visa alla inlägg
  • snigelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

isako skrev 2009-07-13 00:33:47 följande:
    Samma här... Vill ha Molo nyheterna NUUUU! Plus att jag vill ha en personal shopper till Isak som kan hjälpa mig hitta plagg som är hans stil men ändå accepterbara bland grabbarna i skolan *suck*
    Sen tror jag mer på att stärka Isak än att försöka få honom att "gömma sin stil". Har en kompis son som är ett år äldre än Isak och han gillar också lila, rosa, Hello Kitty osv och kommer ha det även i skolan. Han är så stark i sin tro på sig själv och att han har fina kläder på sig, så ingen kan trampa på honom liksom..
  • snigelina
    jojoa75 skrev 2009-07-13 00:39:12 följande:
    smågryn har inte hört av sig, nä.. men har iofs glömt att messa henne Åkte till Båstad med kidsen, spelade minigolf, badade i havet o hade vattenkrig med två vattenslangar Nä inte på humör för att jag är lite lessen, det kommer oftast nu när barnen lagt sig. Har förlorat en kollega som även var en god vän.
    {#lang_emotions_heart}Låter som att ni haft en härlig dag iaf, men jag förstår att saknaden är stor
  • snigelina
    lillronya skrev 2009-07-13 00:42:25 följande:
    Dags att gå och sova. Natti tjejer!
    Sov så gott, både du och tröttis-E!
  • snigelina
    isako skrev 2009-07-13 00:44:50 följande:
    Ja det gör vi med o Isak är verkligen en underbar kille som också tror på sig själv o bryr sig inte om de andra killarna. Men vändpunkten för mig kom häromdagen när de hållt fast honom ett par killar o försökt dra av honom byxorna då han hade sina rosa frotte knickers från Lindex på sig... Vad göra liksom? Jag gick ner o hotade dom till livet typ. Letade upp varende en jävel av de små h*r ungarna även de som var hemme o gormad o skrek...
    Det är sorgligt

Oftast är det inte ens barnens fel, utan föräldrar, släktingar, vänner och omgivning som ger dem konstiga idéer.

När Nora var fyra och gick på dagis var hon lite ledsen för en tjej hade sagt till henne att hon hade en pojktröja på sig (blå gissar jag, minns inte vilken det var). Men vi pratade om att det är HENNES tröja och HON är ingen pojke, alltså kan det inte vara en pojktröja. Det är en barntröja.
  • snigelina
    Raihana skrev 2009-07-13 10:38:04 följande:
    Gomorron i tråden!!! Mina älsklingar kom och ringde på dörren kl. 8!! Och som överraksning var dom klädda i helt nya Molosar! Julia: Låter underbart med semester!! Fru Humla: Härligt att ni hade en fin dag!!! Grattis!
    Oj, vad hade de på sig?
  • snigelina
    Raihana skrev 2009-07-13 10:46:09 följande:
    Killen hade den långärmade ducati tröjan med däck ärmar, plus att han hade fått ett linne med motorcyklar på. Tjejen hade rosspace knapptröja och leggings. Sen fick Mini en hel påse Molosar Det var våran sommarpresent i år till min glädje Vi brukar alltid få en sommar present nämligen, så då tyckte dom att detta passade i år! Lööööööv mina föräldrar!! Inte bara för kläderna såklart!
    Åh, var det kläder du gillade då? Vad fick mini? Inget du redan beställt, så det blev dubbelt?
  • snigelina
    Zvartaliljan skrev 2009-07-13 10:42:33 följande:
    Hej hej. kikar in från lekterapin. Maia leker för fullt. Inget har kommit ut än trots vattenlavemang...hon ska få olja igen ikväll och vatten igen imorgon o det verkar som vi blir kvar hela veckan med samma procedur. Hon äter ju ingenting heller...lever på isglass. Läkaren som kom idag var iaf supertrevlig och vill kolla upp detta noga så de ska kolla gluten nu också även om han inte tror att det är det. men han vill kolla alla möjligheter. Så de ska gå in och ta prover från tarmen...ännu en hemsk upplevelse för Maia men det måste göras... De ska även kolla sköldkörteln om det är så att den producerar för lite nu, när hon var liten producerade den ju för mycket men nu är det 2 år sen de kollade den. Ja det känns iaf som de tar oss på allvar och alla är jättetrevliga. Humla - Grattis till giftermålet
    Vad bra att de tar det på allvar och verkligen kollar upp vad det kan vara.
  • snigelina
    Raihana skrev 2009-07-13 11:00:06 följande:
    Stora tjejen hade pekat på dom leggingsen men mamma hade visat henne andra saker istället. Hon gillade dom som tur inte heller.
    Åh, så då finns de stickade leggingsen? Var lite orolig för att de inte hade gått i produktion..
  • snigelina
    Zvartaliljan skrev 2009-07-13 11:52:13 följande:
    Blodprovtagningen gick rätt åt helvete här Gick inte alls...hon var inte medgörlig för 5 öre så de ska komma tillbaka senare o ge henne lugnande och sen försöka igen. Åhh jag förstår henne...hon skriker så fort en sköterska eller läkare kommer in i rummet nu efter allt de gjort mot henne. Nu har jag iaf fått laptopen o dongeln hit så jag kan fördriva tiden lite Man blir ju verkligen uttråkad...men efter de tagit proverna o Maia sovit en liten stund så ska vi sticka ut till wämöparken en stund tänkte jag...innan det är dags för kvällens lavemang. Lite roligt måste hon ju få ha också. Hon är ändå ovanligt lugn...inte alls sitt vanliga stirriga rastlösa jag...istället sitter hon lugnt framför tvn eller pusslar lite eller hoppar lite på studsmattan i lekrummet. Jag är såååå shoppingsugen...vill köpa något fint till stackars lilla sjuklingen, tips på vad hon ska få??? Behöver inte vara kläder
    Nej, vad dumt att det inte gick Men jag förstår henne

Vad gillar hon att leka med?
  • snigelina

Åååh, jag blir tokig på mig själv! I veckan klippte Stella sitt hår, 1 dm klippte hon bort på ena sidan. Igår skulle jag försöka fixa till det och då klippte jag ännu kortare på andra sidan SÅ jag gav upp sen och nu ser det ut som hejsan Får nog ta henne till frisören och skämmas... {#lang_emotions_embarassed}

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14