• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Tre nya härliga månader av shopping

Gamla tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m42958741.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43869403.html

Tråden med länkar till all shopping
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-13 22:20
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html - nya bildis

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-15 22:07
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html - lagersalg info
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14
  • Greksmurfen
    Mosen08 skrev 2009-07-12 19:17:29 följande:
    Vill du att jag ska kolla i eleraffs borgholmsbutik??
    får du gärna göra, bor du på öland å har nära så=)....
    mamma till Maximilian född 081028
  • Zvartaliljan
    SmillaMilla skrev 2009-07-12 19:18:11 följande:
    Åhhhh snyft! Stor kram till mamma o maia!!!!
    Tack ni är så goa
    Kan säga att mamma lipat en hel del idag...när tösen skriker av smärta o tittar med en bedjande blick och säger att hon vill åka hem då brister det...
    Men just nu leker hon lugnt o fint...har levt på 3 isglassar idag och bad just sjuksyster om en 4e
    Älskade lilla Maia 060528 och syskon 100125
  • 1 och 1 är 3
    Zvartaliljan skrev 2009-07-12 19:11:52 följande:
    Godkväll. Upptäckte att lekterapirummet hade en dator med internetuppkoppling så nu fastnade jag här såklart medans Maia leker lite Vi ligger inlagda...inget resultat ännu trots både Klyx och oljelavemang. Imorgon bitti blir det vattenlavemang. Efter klyxen skrek sig Maia fördärvad...det var hemskt. Hon knep med benen så självklart kom inget ut mer än klyxen som rann med ytterst lite bajs. Sen sov hon helt utmattad i 3 timmar efter det och nu har hon precis fått olja...så jag väntar på effekten. Hoppas F kommer och avlöser mig inatt för jag är helt slut efter denna dagen. Vill hem o duscha o ta på mig rena kläder också...har allt möjligt på mina byxor nu som inte luktar så gott...
    Tänkte precis på er och hur de gått... De måste väll finnas någon förklaring till varför hon gång på gång blir såhär förstoppad, eller? Hoppas de släpper snart! KRAM!
    080826 - Puma Teolin
  • saturnina
    Zvartaliljan skrev 2009-07-12 19:11:52 följande:
    Godkväll. Upptäckte att lekterapirummet hade en dator med internetuppkoppling så nu fastnade jag här såklart medans Maia leker lite Vi ligger inlagda...inget resultat ännu trots både Klyx och oljelavemang. Imorgon bitti blir det vattenlavemang. Efter klyxen skrek sig Maia fördärvad...det var hemskt. Hon knep med benen så självklart kom inget ut mer än klyxen som rann med ytterst lite bajs. Sen sov hon helt utmattad i 3 timmar efter det och nu har hon precis fått olja...så jag väntar på effekten. Hoppas F kommer och avlöser mig inatt för jag är helt slut efter denna dagen. Vill hem o duscha o ta på mig rena kläder också...har allt möjligt på mina byxor nu som inte luktar så gott...
    Åh, barns lidande ger mig tårar i ögonen. Hoppas det går bra imorgon.
  • 1 och 1 är 3
    Zvartaliljan skrev 2009-07-12 19:22:11 följande:
    Tack ni är så goa Kan säga att mamma lipat en hel del idag...när tösen skriker av smärta o tittar med en bedjande blick och säger att hon vill åka hem då brister det...Men just nu leker hon lugnt o fint...har levt på 3 isglassar idag och bad just sjuksyster om en 4e
    Glass e gott!
    080826 - Puma Teolin
  • Zvartaliljan
    jompa skrev 2009-07-12 19:21:07 följande:
    Åh hoppas verkligen det hjälper, vet själv hur det är att vara förstoppad, det är inge kul alls.Och om det inte hjälper hoppas jag de har en alternativ plan för er.
    Vi ska få träffa en dioetist också. Så de tar detta på allvar. Läkaren kände ju klumpen som satt där o de har alla hört hennes skrik så de vill ju göra allt för att detta inte ska upprepas.
  • Theina

Liljan och loppan: jag har tänkt så på er idag... stackars lilla maia..

♥ Linnéa 081005 ♥ (shopping i galleriet uppdaterad 21/6)
  • snigelina
    Zvartaliljan skrev 2009-07-12 19:24:42 följande:
    Vi ska få träffa en dioetist också. Så de tar detta på allvar. Läkaren kände ju klumpen som satt där o de har alla hört hennes skrik så de vill ju göra allt för att detta inte ska upprepas.
    Stackars lilla Maia {#lang_emotions_cry} och stackars mamman Vad skönt att de tar detta på allvar, så hon ska få slippa det igen!
  • Zvartaliljan

Tycker synd om min syster just nu...skulle ju haft flickorna imorgon med men vill inte utsätta dom för sjukhuset så hon sitter just nu i en bil på väg hem från hennes välförtjänta weekend i Sthlm med mannen så hon ska komma o hämta dom sent ikväll istället. Felipe har ju tagit hand om dom idag men imorgon måste han jobba. Känns som jag förstörde allt för henne nu

• SmillaMilla
    Zvartaliljan skrev 2009-07-12 19:22:11 följande:
    Tack ni är så goa Kan säga att mamma lipat en hel del idag...när tösen skriker av smärta o tittar med en bedjande blick och säger att hon vill åka hem då brister det... Men just nu leker hon lugnt o fint...har levt på 3 isglassar idag och bad just sjuksyster om en 4e
    Åhhh fy! Jag sitter också här o gråter. Jag känner igen mig så väl i det du beskriver. Anton var ju lite större när han hade det som värst (så som maia har det nu). Då skrek han sådana hemska saker som att han hatade mig, att vi slog honom, han ville hem, han ville inte vara kvar. Ja det var fruktanvärt. MEN det blir bättre!

I uppsala finns det något som heter "bajskliniken", sköterskorna här var tvugna att utbilda sig därifrån för att klara av detta. Vi fick då ett schema som vi skulle fylla i när han bajsade, hur mycket etc. Var tredje dag skulle vi ge klyx hemma om det inte kom något. Det var något av det värsta jag varit med om att behöva göra detta hemma. Här skall ju ens barn känna sig säkert o något sådant skall aldrig få ske i ens egna hem. Det är verkligen hemska övergrepp, men det måste ske. Tyvärr reagerade han allergiskt mot dessa klyx. Så vi var tillslut tvugna att åka in var tredje dag o ge vattenlavenemang istället på barnkliniken.

Efter några veckor så här och med ständig hjälp av lekterapin. Började han sedan att bajsa på toaletten. Han var då 5 ½ år och äntligen blev det okej. Någon månad ytterligare så fick han movicol och nu klarar han sig superbra. Bajsar 1-2 gånger om dagen på toaletten. Visst är han hård i magen, men han är inte rädd, han klarar av det.

Vår läkare pratade om outvecklad endtärm. Tyvärr visar svea samma tendenser på hårdmage. Men hon bajsar på pottan så det går riktigt bra.

Hoppas att min historia kan hjälpa dig lite. Stor kram!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14