• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Tre nya härliga månader av shopping

Gamla tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m42958741.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43869403.html

Tråden med länkar till all shopping
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-13 22:20
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html - nya bildis

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-15 22:07
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html - lagersalg info
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14
  • 1 och 1 är 3
    saturnina skrev 2009-07-12 21:10:12 följande:
    7 eller 9 - låter inte som någon större skillnad i mina öron. Syster är gravid igen - tänkte det kunde vara kul att veta.
    Visst va de hon som förlorade sitt barn i magen!? Va roligt! Håller tummarna att allt går vägen denna gången!
    080826 - Puma Teolin
  • Kavat
    Stormis skrev 2009-07-12 20:52:25 följande:
    Slänger bara in att sojaprodukter endast behöver undvikas under en viss ålder, tror att det är 3 år (men missa inte riktigt just nu). Sen är risken för den multiallergin över. Havre räknas inte som allergi, även om man kan vara allergisk mot vete. Oftast blandar man ihop detta med glutenintolerans som är nåt helt annat (typ som laktosintolerans vs mjölkproteinallergi). Bara ett litet inlägg från Stormis aka dietist till yrket PS Jobbar dock inte dagligen med allergier så Kavat kan nog mer än jag när det kommer till vardagsdetaljerna .
    Jo, fast även om man är över en viss ålder så betyder det inte att man inte kan få /eller kommer på fler allergier, åtminstonde inte om man har några stycken från början. Även om rekomendationerna säger annat. Tyvärr!

Havreallergi finns i alla fall numera. Vi har det på papper från en allergolog som testat honom. Och det är en solklar allergi och inget annat enligt henne och enligt andra allergiläkare jag varit i kontakt med.
    Däremot har jag hört både sädesslagsallergi och spannmålsallergi som samlingsnamn när man inte tål något av de vanligaste "svenska" sädesslagen.

Sen är precis som du säger glutenintolerans (celiaki) något helt annat än allergi. Men både symptom och mathållningen kan vara snarlika har jag upptäckt (har DH) . Även om reaktionen i kroppen sker på olika sätt. Fast jag äter ungefär detsamma som sonen. )

För övrigt, Stormis, vilket kul yrke du har! Jag har mina funderingar på att skola om mig, men de två dietister som jag och barnen har verkar båda ha alldeles för mycket att göra och för lite tid i förhållande till deras jobb...
  • snigelina
    Fiffa5 skrev 2009-07-12 21:19:08 följande:
    Finns det ngn shop som skickar fraktfritt nu?
    Pilutta väl?
  • snigelina
    annie dark skrev 2009-07-12 21:21:33 följande:
    Pilutta tar 19 kr nu.
    Aha, det hade jag missat..
  • saturnina
    1 och 1 är 3 skrev 2009-07-12 21:13:52 följande:
    Visst va de hon som förlorade sitt barn i magen!? Va roligt! Håller tummarna att allt går vägen denna gången!
    Ja, vi hoppas hoppas hoppas.
  • Fiffa5

annie dark skrev 2009-07-12 21:21:33 följande:

Pilutta tar 19 kr nu.
    Det var ju inte mycket!
  • snigelina

Jag gillar Pilutta När hon höll på att lägga ut sin rea så hade hon ett plagg som jag absolut ville ha, men hon hade bara ett i just den strl jag ville ha. Så vi bestämde en dejt en sen kväll och så la hon ut det plagget på rea just då

• saturnina

Nu har jag beställt en Småfolk blå långärmad lammtröja till lillplutten istället. Tjejerna har fått så himla mycket, så nu var det verkligen hans tur. Lite prickiga strumpbyxor blev det också förstås.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14