Zvartaliljan skrev 2009-07-12 19:11:52 följande:
Godkväll. Upptäckte att lekterapirummet hade en dator med internetuppkoppling så nu fastnade jag här såklart medans Maia leker lite Vi ligger inlagda...inget resultat ännu trots både Klyx och oljelavemang. Imorgon bitti blir det vattenlavemang. Efter klyxen skrek sig Maia fördärvad...det var hemskt. Hon knep med benen så självklart kom inget ut mer än klyxen som rann med ytterst lite bajs. Sen sov hon helt utmattad i 3 timmar efter det och nu har hon precis fått olja...så jag väntar på effekten. Hoppas F kommer och avlöser mig inatt för jag är helt slut efter denna dagen. Vill hem o duscha o ta på mig rena kläder också...har allt möjligt på mina byxor nu som inte luktar så gott...
Uhuj, hoppas det hon mår bättre snart.
Angående allergi så är det rent ut sagt skitsvårt. Använder man soja istället för mjölk så är risken för även sojaallergi stor som också kan ge hård mage. Sojasläktingar finns i bla. GPs isglassar osv, så det är väldigt lurigt att undvika. Byter man istället ut mot havre, så finns det ju även allergi mot det och även om man inte blir/är allergisk så kan man bli hård i magen av för mycket fibrer och även för lite vatten och olja. Olja/fett är jätte viktig i all mat till barn, ca 1 tsk per dl mat/välling/gröt osv.
Sonen är ju allergisk mot mjölk, ägg, soja, vete, havre, ett levande bevis på att man kan må toppen när man slipper det man inte tål, men det gäller bara att komma på vad det är.
Håller tummarna att ni hittar vad det är som felar! Kram!