• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Tre nya härliga månader av shopping

Gamla tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m42958741.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43869403.html

Tråden med länkar till all shopping
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-13 22:20
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html - nya bildis

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-15 22:07
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html - lagersalg info
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14
  • Fiffa5
    solouniko skrev 2009-07-12 22:14:07 följande:
    Min tjej har Molos gröna med stjärnor, den är jättefin! :) Finns bild i galleriet! Superhärlig
    Vilken söt tjej ni har!! Jag gillar också den gröna suiten, är bara så svårt att veta om föräldrarna till den lille tycker om den.
  • Emmsan
    Busbellan skrev 2009-07-12 22:22:41 följande:
    Ser att det disskuteras allergier och sånt här. Vi är just nu inne i funderingarna på att skippa mjölk, gluten och soja till August. Det finns ingen direkt forskning som stödjer det, men vissa läkare har undersökt barn och även föräldrar med barn som har autism har märkt en klar förbättring i tillståndet när man kört med sån kost. Har inte riktigt bestämt nåt än, det känns lite omständigt måste jag säga. Samt att jag inte vet hur de ställer sig till det på dagis, de måste ju liksom vara med på det. Ni som är insatta i det, hur svårt är det egentligen att ändra matvanorna? Kommer man snabbt in i det?
    åhh jag hoppar in o svarar ;) voi som är nybörjare har kört i ca 6 veckorn nu är det ÄR verkligen suuuperlätt :)
  • solouniko
    Fiffa5 skrev 2009-07-12 22:23:57 följande:
    Vilken söt tjej ni har!! Jag gillar också den gröna suiten, är bara så svårt att veta om föräldrarna till den lille tycker om den.
    Tack! Ja det är klart, men vem gillar inte Molo? {#lang_emotions_wink} 
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • Duntoffla
    Ser att det disskuteras allergier och sånt här. Vi är just nu inne i funderingarna på att skippa mjölk, gluten och soja till August. Det finns ingen direkt forskning som stödjer det, men vissa läkare har undersökt barn och även föräldrar med barn som har autism har märkt en klar förbättring i tillståndet när man kört med sån kost. Har inte riktigt bestämt nåt än, det känns lite omständigt måste jag säga. Samt att jag inte vet hur de ställer sig till det på dagis, de måste ju liksom vara med på det. Ni som är insatta i det, hur svårt är det egentligen att ändra matvanorna? Kommer man snabbt in i det?
    NU har vi ju inte utslutit gluten i Noels kost men att ändra till mjölkfritt är inga som helst problem. Gluten är väl värre. Som tur är finns det ju rätt mycket "allergi-produkter" numera. För dagis behövde vi ett läkarintyg och trots att pricktesterna inte gav ngt skrev läkaren ut "symptomatisk komjölksproteinallergi"
  • saturnina
    Fiffa5 skrev 2009-07-12 21:40:13 följande:
    oj. vad är det för tröja? Måste jag ha missat? Är det ngt nytt??
    Nej, det är vårens Småfolk. Jag hade den röda kortärmade lammtröjan till min stora tjej och nu hittade jag långärmad blå på Anna Cill. De är så grymt söta.
  • Busbellan
    Emmsan skrev 2009-07-12 22:25:04 följande:
    åhh jag hoppar in o svarar ;) voi som är nybörjare har kört i ca 6 veckorn nu är det ÄR verkligen suuuperlätt :)
    Vad har ni uteslutet?
    Vi tänkte i vårt fall börja med att bara utesluta mjölk ett tag, sen ta det andra efter hand
    Mamma till Nora, August och Ella
  • saturnina
    Theina skrev 2009-07-12 21:47:04 följande:
    Vem frågade efter dalmatinerlinne med snörningen? finns iaf på bus och rackartyg
    Jag! - då ska jag kika.
  • Fiffa5
    solouniko skrev 2009-07-12 22:26:02 följande:
    Tack! Ja det är klart, men vem gillar inte Molo?  
    Hihi, ja det kan man fråga sig! Alla borde ju göra det så klart!
  • Fantastiska Skatt
    Ser att det disskuteras allergier och sånt här.Vi är just nu inne i funderingarna på att skippa mjölk, gluten och soja till August.Det finns ingen direkt forskning som stödjer det, men vissa läkare har undersökt barn och även föräldrar med barn som har autism har märkt en klar förbättring i tillståndet när man kört med sån kost.Har inte riktigt bestämt nåt än, det känns lite omständigt måste jag säga. Samt att jag inte vet hur de ställer sig till det på dagis, de måste ju liksom vara med på det.Ni som är insatta i det, hur svårt är det egentligen att ändra matvanorna? Kommer man snabbt in i det?
    Jag tyckte man kom in i det jättelätt. Efter ett par veckor när man lärt sig vad som innehåller vad och vilka varor man ska ersätta hemma så gick det av bara farten. Man tänkte inte ens på att man hela tiden lagar "specialmat".
  • Stormis
    Ser att det disskuteras allergier och sånt här.Vi är just nu inne i funderingarna på att skippa mjölk, gluten och soja till August.Det finns ingen direkt forskning som stödjer det, men vissa läkare har undersökt barn och även föräldrar med barn som har autism har märkt en klar förbättring i tillståndet när man kört med sån kost.Har inte riktigt bestämt nåt än, det känns lite omständigt måste jag säga. Samt att jag inte vet hur de ställer sig till det på dagis, de måste ju liksom vara med på det.Ni som är insatta i det, hur svårt är det egentligen att ändra matvanorna? Kommer man snabbt in i det?
    Kan man ingenting om det så är det svårt, är man påläst går det ok, men man måste hela tiden vara uppmärksam. Ingredienser byts ut etc. Vill man prova att utesluta så mycket som ni funderar på så tycker jag starkt att ni skall få prata med dietist el kanske nån allergissk som kan mat. För gluten, mjölk och soja finns i mycket och gömmer sig under lite udda namn ibland. Det blir ganska annorlunda mat och i princip allt måste lagas själv. Kan liksom aldrig "lyxa" med färdigmat etc.

Äter han mycket fisk eller får giskoljetillskott? Inget som sjukvården får rekommendera, men där det finns ganska mycket positiva resultat på "neurologiska åkommor" om du ursäktar uttrycket.
    ♥♥♥ Dotter 0710 & lillebror i magen med BF 0912 ♥♥♥
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14