Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

mortillsju skrev 2009-07-21 00:11:28 följande:
    OK....där lärde jag mig nåt. Jah har en 104 hemma. Den har känts liten....Jag köpte den till M i höstas han var väl då runt 100 cm eller så. Men tyckte den hade sina brister så på pops rea köpte jag en lång bra jacka av parkasmodell

så här satt den på henne när hon var ca 95 cm. i år kommer hon vara ca 100-105cm skulle jag tro! tycker den är toppen
    Raihana skrev 2009-07-21 00:14:18 följande:
    Men jag tycker ändå det är galet. Jag menar hur ledsen skulle man bli om dom går sönder.......Ok, att dom är fina, men näe, min gräns är nådd.....
    jaa det är galet. jag har faktiskt aldrig betalat så mycket hummeloverallen betaöade jag 800kr för TROR jag det var... där gick en smärtgräns...
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Buttelina
    Raihana skrev 2009-07-21 00:16:50 följande:
    Den jag köpte till sonen för 399:- i höstas som han slet ordentligt hela vintern på dagis, höll utomordentligt bra. Han var torraste ungen på dagis. Och där finns både Po.p, Reima, Didrikson etc. Jag är verkligen inte snål på barnkläder, men betalar inte 1200:- för en overall.
    jag resonerar så här... att jag tycker att en overall för 1200kr är mer prisvärd än 3 molo tröjor...
  • Buttelina
    isako skrev 2009-07-21 00:14:05 följande:
    Ahaa trodde ni snackade pärlplatte hjälmis *snyft* Vi finns i Höllviken... Ja, kom vet jag! Gubbar är HJÄRTLIGT välkomna. Dock är min inte där, men om han inte har emot en massa fruntimmer så är han mer än välkommen! SJÄLVKLART!!!!!! Ta med dig gubben så blir inte Buttes så ensam vet jag
    haha ska fråga gubben om han vill hänga med
    isako skrev 2009-07-21 00:15:11 följande:
    Näää Har bara hon den lilla som vi var på sist. Men kankse LLM o sen hem till oss? Kan ju förbereda allt innan så att vi bara kickar igång grillen sen?
    det låter toppen
    mortillsju skrev 2009-07-21 00:19:27 följande:
    Åhhh så söt hon e!!! Liten docka. Vilken modell på jacka är det hon har?? Min regnbåge har en lätt resår nedtill....det är inte samma va?
    Tack hon är så go min lilla isabel
    joo det är samma blir helt annan typ av jacka om man går upp en strl tycker jag!
  • Buttelina
    Raihana skrev 2009-07-21 00:20:49 följande:
    Fast jag blir mer ledsen och det svider mer om overallen går sönder.
    ja det är ju sant..
    Raihana skrev 2009-07-21 00:22:07 följande:
    Vilken sötis!!!! Gillar inte de där prickarna på rånarluva, men måst erkänna att dom var riktigt fina på din tjej!
    tack så mycket
    mortillsju skrev 2009-07-21 00:22:21 följande:
    Vill också ha den där jackan här hemma
  • Buttelina

o jag kom just på att jag nog inte behöver köpa overall till isabel i år.. hon har ju lila jackan och regnbågsbyxorna... måste man ha en overall också??

• Buttelina
    mortillsju skrev 2009-07-21 00:24:58 följande:
    Det är samma alltså. Då får jag vänta in jackleveranserna i år och byta upp oss några storlekar. För då blir det mer av den där jädra parkasmodellen som jag gillar. Jag vet att jag provade en rod´sa Molojacka på S i vintras, i hennes storlek. Hon kunde inte ens röra sig *asgarv*, helt fel på henne då.
    haha

ja jag trodde den skulle bli jättelång i armarna men icke. den funkar toppen. visst var den lite stor förra året men i år kommer den vara super!
  • Buttelina
    mortillsju skrev 2009-07-21 00:27:16 följande:
    Måste och måste. Men det är ju klart skönast med overall till de små när det är kallt, inga glipor och så. Lätt att ta på på dagis med.
    ja eller hur? ja hon måste ha en overall! ÅHHH vad jag HOPPAS att hummel kommer med fiiiina färger!
  • Buttelina
    Raihana skrev 2009-07-21 00:27:52 följande:
    Jag brukar ha ett tvådelat set och en overall.
    jaa det får bli en overall med!
    mortillsju skrev 2009-07-21 00:28:22 följande:
    Du har alltså 116 till henne och du tror den kommer sitta bra på i vinter med??
    japp det tror jag för den var lite för stor förra året. köpte den på rean så den var tänkt till i år... tänkte ta 110 men det var slut *tur*
    mortillsju skrev 2009-07-21 00:30:12 följande:
    Ärmarna är nog rätt korta tror jag (om man jämför med andra märken alltså) och sen är det en bra resår nedtill tycker jag. Hade du regnbågsbyxorna till? *låter fint*
    ja visst är dom lite korta..

ja jag köpte dom på molos lagersalg för 250dkk
  • Buttelina
    mortillsju skrev 2009-07-21 00:31:15 följande:
    Förresten, hur tycker du deras byxor sitter på (tänker på uteregnbågebyxan)? Och i vilken storlek har du dem hemma?
    regnbyxorna?? de har jag i strl 98/104 till bägge barnen 93 resp 98cm.. dom är toppen!
  • Buttelina
    Raihana skrev 2009-07-21 00:33:31 följande:
    Min son vill ha en täckväst från Hm med McQueen på att ha på dagis, för ALLA killar har McQueen utom han.....bläääää.Jag som tänkt fin grå lurv!!!  Ska han få som han vill eller?
    ja jag hade nog köpt det till honom! OCH en grå lurv
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14