• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Tre nya härliga månader av shopping

Gamla tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m42958741.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43869403.html

Tråden med länkar till all shopping
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-13 22:20
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html - nya bildis

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-15 22:07
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html - lagersalg info
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14
  • Milliz
    lillronya skrev 2009-07-25 21:43:01 följande:
    Just nu har vi 3 vagnar i hallen. En babytravel syskonvagn, en BT enkelvagn och en EL sulky.Första anledningen att byta till P&T är ju att vagnantalet skulle kunna minskas till två vagnar. Sälja båda BT.Och en smalare vagn är ju alltid bra. Frågan är ju om Anjelin kan sitta där bak. Hon är ca 90 cm lång. Sovläget kvittar för det gör hon sällan där ändå.
    Jag har också funderat på en p&t. Jag har en bt syskonvagn nu men den känns lite klumpig ibland.. Jag har också två el vagnar som jag inte alls kommer överens med. Måntro om man skulle klara sig med en vagn om man skaffar en p&t?
    Elias 070202 Ella 080920
  • H I L L A
    lillronya skrev 2009-07-25 21:43:01 följande:
    Just nu har vi 3 vagnar i hallen. En babytravel syskonvagn, en BT enkelvagn och en EL sulky.Första anledningen att byta till P&T är ju att vagnantalet skulle kunna minskas till två vagnar. Sälja båda BT.Och en smalare vagn är ju alltid bra. Frågan är ju om Anjelin kan sitta där bak. Hon är ca 90 cm lång. Sovläget kvittar för det gör hon sällan där ändå.
    Jo på så vis är ju p&t suverän, just att det är 2 i 1 vagn. Och visst får Anjelin plats bak, Melker satt bak ibland och han var säkert 95 cm då och med vinteroverall.
    Annars säger de att minsta barnet ska sitta bak, men det kanske inte är så stor skillnad på Emilio & Anjelin ?
  • mortillsju
    Zvartaliljan skrev 2009-07-25 21:43:18 följande:
    lustigt ändå att jag har tålamod till sånt här men när jag försökte mig på scrapbooking så gav jag upp direkt, DET hade jag absolut inte tålamod till
    Det är så olika hur pilltålamodet ser ut. Mitt är minimalt. Jag är städtypen...och sen syr jag kläder ibland. Stora stycken sådär
  • Zvartaliljan
    gosmamman skrev 2009-07-25 21:46:21 följande:
    Gokväll i tråden, nu har jag varit off ett bra tag med massa semester och sånt. Men nu är jag här och undrar om jag missat nå härliga nyheter? Jag har bild bombat BT med lite semester från oss. Liljan- Hur gick det med maias lilla mage? löste det sig själv eller fick ni åka in? Hur mår alla ni andra?
    Hej Hon blev inlagd några dagar innan det löste sig efter 7 lavemang...men nu mår hon bra o bajsar nästan varje dag sen vi slutat med mjölk o soja o hon får 2 påsar Movicol/dag

Hur är allt med er??
    Älskade lilla Maia 060528 och syskon 100125
  • lillronya
    kexchoklad skrev 2009-07-25 21:47:39 följande:
    Jag har också funderat på en p&t. Jag har en bt syskonvagn nu men den känns lite klumpig ibland.. Jag har också två el vagnar som jag inte alls kommer överens med. Måntro om man skulle klara sig med en vagn om man skaffar en p&t?
    Ja det var faktiskt mannen som påpekade idag att vi borde ha en sån. Använder dubbelBTn ganska lite, men vill inte vara utan den.
    Om man har en P&T borde den ju användas mer...
    H I L L A skrev 2009-07-25 21:47:48 följande:
    Jo på så vis är ju p&t suverän, just att det är 2 i 1 vagn. Och visst får Anjelin plats bak, Melker satt bak ibland och han var säkert 95 cm då och med vinteroverall.Annars säger de att minsta barnet ska sitta bak, men det kanske inte är så stor skillnad på Emilio & Anjelin ?
    Ja de är ungefär lika stora. Skiljer nog några cm bara.

Usch vad svårt!
    Är den bra att köra?
    Gillar min BT för att den är så lättkörd.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • Mosen08
    mortillsju skrev 2009-07-25 21:46:47 följande:
    De jag kollat på är XL. Men egentligen vill jag ha mörkare jeans så jag hoppas det kommer till hösten. Men eftersom M gjort ett tillväxtryck (helt plötsligt ser allt konstigt ut på honom så jag mätte honom idag *hick* sist vag mätte var han 105 och nu 112....hur fasen går det till??) så vill jag redan nu börja uppdatera inför hösten annars blir det tokdyrt sen. Fast Maia är pinnsmal ...mina barn är i en helt annan division om man så säger Och kläder sitter annorlunda om man lägger på sisådär 4 kg på småbarn i den längden Men jag ska testa 110 för det tycks vara så att de ändå ska kunna räcka till. Jag vet att jag i våras beställde Harem till S och de skickades tillbaka, jag tyckte de satt illa på *knepigt*
    Dessa kanske skulle va nåt för lillebror??

http://sveali.se/product_info.php/manufacturers_id/34/products_id/754
    Neo -06 & Moa -08
  • H I L L A

lillronya -- sen är det ju detta med skötväskan, den får ju liksom inte plats på handtaget. Men det beror ju också på om man använder det eller inte.
    Jag har stooora väskan med mig överallt
    Just nu är jag bästa vän med åkbrädan, då Melker går av och på hela tiden och vill helst gå.

• Mamma Kråkan
    LJ2 skrev 2009-07-25 21:41:29 följande:
    haha, vid jul e det fint, alla har ju en respektive (förutom en, men hennes kompis följer jämt med ist).. o 4 av oss har barn.. jag har 3 barn.. så en lagom liten samling.. tur jag har stort vardagsrum, julfesten brukar vara här efter vi köpte huset.. men visst e det ändå ganska mysigt?? inte när man va mindre, men nu.. alltid nån o hitta på nåt med ju =))
    Vi hade det faktiskt ganska mysigt då vi var mindre nu är alla mina syskon yngre än mig och inne i tonåren eller precis efter & bor ganska långt bort så vi syns tyvärr sällan. Men på¨julen är det extra mysigt.
    Nu bloggar jag här igen :)
  • Busbellan

Gokväll tjejer.
    Oj, vad jag känner mig off nu, har ju inte hängt med här alls de senaste dagarna, nåt nytt kul?

Mamma till Nora, August och Ella
  • mortillsju
    H I L L A skrev 2009-07-25 21:52:12 följande:
    lillronya -- sen är det ju detta med skötväskan, den får ju liksom inte plats på handtaget. Men det beror ju också på om man använder det eller inte. Jag har stooora väskan med mig överallt Just nu är jag bästa vän med åkbrädan, då Melker går av och på hela tiden och vill helst gå.
    Ståbräda är ju bara bäst! I alla fall från det att stora barnet är 2½ eller så. Tokbillig lösning och så börjar stora barnet succesivt att gå.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14