• Mikah

Campingtråden campar!

Sommaren är här och alla drar iväg med med husvagn, tält, husbil eller annat. Alla som vill är välkomna hit.

Alla campare är välkomna oavsett campingsätt Båt, Husvagn, Tält, Husbil

Campingträff våren 2009
    Mattips för oss som campar (Husvagn, husbil, tält, båt)
    Mattips för oss campare *NY*
    Packlista för oss som älskar camping
    Campingtrådens - sammanfattningar om campingar vi besökt!
    Campingtrådens sammanfattningar om besökta campingar *NY*
    Campingtråden - Vilka är vi?

Dessa två länkar kan oxå vara användbara:
    "Smultron ställen" i Sverige
    ~~~~ kul i bilen ~~~

*Lägger in länken till bildtråden*
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-03 18:33

Campingtrådens hemmacampingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html

Camparnas vilka är vi tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html

Campingtråden visar upp sina andra hem
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748409.html

Förslag på camparmat
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748354.html

Camparnas åsikter om campingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747969.html

Tack Elegi

• Svar på tråden Campingtråden campar!
  • reb80

hej
    jag har läst lite men dålig på att kommentera..
    verkar ju liksom som om ni alla håller till söder över.
    Vi bor ju i dalarna och i sommar kommer vi åka östkusten. med första stopp härnösand och sen vet vi inte riktigt...där solen kommer vara...troligtvis kommer vi vara borta ca 3 veckor. men med barn så kan det bli hemkomst betydligt tidigare...bättre att slåss hemma än på camping....

• 5 barnsmamman
    reb80 skrev 2009-07-14 00:14:34 följande:
    hejjag har läst lite men dålig på att kommentera..verkar ju liksom som om ni alla håller till söder över.Vi bor ju i dalarna och i sommar kommer vi åka östkusten. med första stopp härnösand och sen vet vi inte riktigt...där solen kommer vara...troligtvis kommer vi vara borta ca 3 veckor. men med barn så kan det bli hemkomst betydligt tidigare...bättre att slåss hemma än på camping....
    vi ska till dalarna v32 så man hoppas att dte blir en lyckad semester men först ska vi till skara sommarland på måndag ocvh tisdag sen på onsdag så åker vi uppåt.
    vi hade oxså tänkt öland men det vart inte så
  • tulpan

Måste bara berätta att förra helgen var jag och badade och campade på Sveriges finaste sandstrand (som jag tycker)
    Borrbystrand Camping söder om Ystad.
    Dit kommer vi åka många gånger till.
    Nybyggt servicehus och nära till havet och dessutom trevlig personal vid incheckningen.

• Mikah

reb80. Jag har tänkt på dig de senaste dagarna då det pratats mkt om översvämmningen där du bor. Hoppas att allt är bra med er?

Unicorn. Den campingen ligger nära där jag har växt upp så den har jag aldrig varit på.

Tulpan. Tack för tipset. Jag gillar att vara åt det hållet.

• Unicorn73

Den campingen ligger hyfsat nära(bor inte så långt från Ystad nämligen) för min del.....ska prova den när man vill hemifrån men inte så långt .

tulpan skrev 2009-07-14 10:27:46 följande:
    Måste bara berätta att förra helgen var jag och badade och campade på Sveriges finaste sandstrand (som jag tycker)Borrbystrand Camping söder om Ystad.Dit kommer vi åka många gånger till.Nybyggt servicehus och nära till havet och dessutom trevlig personal vid incheckningen.
  • Unicorn73

Vi hittade den av en slump för ett antal år sen då vi skulle hem från Ullared & ville stanna en gång till på hemvägen. Sen har det blivit att vi sticker upp där ett par ggr på året.....för där är så himla mysigt .

Mikah skrev 2009-07-14 10:33:04 följande:
    reb80. Jag har tänkt på dig de senaste dagarna då det pratats mkt om översvämmningen där du bor. Hoppas att allt är bra med er?Unicorn. Den campingen ligger nära där jag har växt upp så den har jag aldrig varit på.Tulpan. Tack för tipset. Jag gillar att vara åt det hållet.
  • sim2fil

I år blev vår semester mer uppdelad än vanligt, vi brukar vara ute minst 3 veckor i sträck men i år blev det bara 1½ vecka innan vi behövde åka hem en sväng (sambon fick ett hastigt påkommet jobbmöte). Så nu är vi hemma några dagar så åker vi på torsdag igen. Ska bli skönt att komma ut igen men det känns inte riktigt lika mycket semester som vanligt när det inte blir någon långtur... Vi fick iaf en underbar vecka på västkusten med 30 gradig värme och konstant solsken

jmmm skrev 2009-07-13 22:56:23 följande:
    Har hämtat hem ny bil idag men ingen som kan dra vagnen dock. blir de aktuellt m byte där blir d eoxå aktuellt m be kort för både mannen mig ....... nån tjej här inne som har BE?
    Jag tog BE-kort förra året. Vi tycker att det är skönt att vi båda kan dra vagnen lagligt även om sambon kör största delen så finns ändå möjligheten. Jag drog ibland förut också men det känns bättre att slippa oroa sig för att bli stoppad.
  • jmmm

Sim2fil: var de svårt att ta be? vet du vad de kostade? körskola eller privat?

Svar på tråden Campingtråden campar!