• Mikah

Campingtråden campar!

Sommaren är här och alla drar iväg med med husvagn, tält, husbil eller annat. Alla som vill är välkomna hit.

Alla campare är välkomna oavsett campingsätt Båt, Husvagn, Tält, Husbil

Campingträff våren 2009
    Mattips för oss som campar (Husvagn, husbil, tält, båt)
    Mattips för oss campare *NY*
    Packlista för oss som älskar camping
    Campingtrådens - sammanfattningar om campingar vi besökt!
    Campingtrådens sammanfattningar om besökta campingar *NY*
    Campingtråden - Vilka är vi?

Dessa två länkar kan oxå vara användbara:
    "Smultron ställen" i Sverige
    ~~~~ kul i bilen ~~~

*Lägger in länken till bildtråden*
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-03 18:33

Campingtrådens hemmacampingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html

Camparnas vilka är vi tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html

Campingtråden visar upp sina andra hem
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748409.html

Förslag på camparmat
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748354.html

Camparnas åsikter om campingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747969.html

Tack Elegi

• Svar på tråden Campingtråden campar!
  • 5 barnsmamman
    Längtandsfull skrev 2009-07-15 23:22:40 följande:
    Hej!! Vi skall åka och kolla på en Kabe Smaragd de lux -79 på lördag..är det någon som vet något om den? Är det 2 hjul på alla dom?Vad skall vi kolla på lördag när vi är där? Har aldrig kollat husvagn innan och aldrig heller ägt någon..
    fuktskador om det finns/ hur ser gasolslagarna ut måste dom bytas eller ej/ kylen
    det är vad jag kommer på just nu
  • trazzlan

Idag vaknade vi och skulle göra välling/kaffe och te då ve och fasa gasolen var slut Ringde maken som fick komma ilandes med en ny tub....en riktig nybörjarklantning kan jag tänka mig

Det finns inget bättre...
  • jmmm

trazzlan: gasolen tar ALLTID slut när man som minst önskar det. gärna mitt i natten när de e kallt o man behöver värme
    Därför har vi 2 tuber med oss o ser till att de alltid finns gas i en av dem en stor fördel m kompositflaskor där man ser hur mycke gas man har kvar.

Längtansfull: be att få se besiktningspapper, en vagn besiktigas vart annat år.
    kolla fukt o gas slangar som nån skrev. tryck, känn, kläm, lukta på de mest konstiga ställena ni kan tänka er. om ni har möjlighet så kolla kylen att den avger kyla i rätt mängd, svårt att kolla dock.....
    lycka till,

• libero

Vi använder så gott som aldrig vår gasol. det är någon enstraka gång när vi åker och vi gör middag eller något. Står ni inte på el?

• jmmm

Libero mfl: de här m gasol i en husvagn SKA man använda gasol de e la de som e tjusningen m husvagn att man har allt med sig o e fri att göra vad man vill när man vill;) nej skämt å sido alla känenr inte så, men för oss e de helt otänkbart att INTE använda gasolen både till värme, kyl o matlagning. ligger gärna utan el o ibalnd på en rastplats längs vägen
    Men fråga Medlem 2 när hon kommer in nästa gång hur hon resonerat om gasol de har en cabby 08.a o hon har inte vågat använda gasolspisen..... tills i förra veckan då jag fick ett mms där hon kokte på dens pisen nu slänger hon ut elplattorna o kör m gasolen, de var ju helt fantastiskt var hennes kommentar
    Jag kan förstå att man e skeptisk till gasolen om man har en gammal vagn, en en ny vagn elelr en vagn med kontrollerade slangar skall man helt kalrt m gott samvete kunna använda gasolen. de finns billiga gasol varnare som varnar som en brandvarnare om det mot förmodan skulle läcka gasol, de skall placeras lågt då gasol e tungt o sjunker. de kan ju vara en bra investering efterosm gasolen käkar upp syret i luften om de läcker ut i en stängd vagn o gärna dålig ventilation.
    Vi har både brand, gasol o narkosgaslarm i vår

• libero

Jmmm!
    Jag är nog lite gammalmodig när det gäller gasol och är lite rädd för den.
    Jag kommer i håg när jag var liten och föräldrarna lagade mat i husvagnen och hur det luktade gasol hua.

Vi ligger ju mest still med vår vagn och då har vi ingen användning av gasolen. Har både spis, ugn och micro i förtältet och mannen har gjort en superbra bänkskiva som nu sitter över spisen i husvagnen.

När vi åker till och från vår camping så är husvagnen så full så det går inte att komma in i den kan jag lova.
    När vi däremot har varit ute över en helg så har vi använt den men oftast så har vi ätit ute någonstans.

Kan inte göra några roliga gubbar just nu för mitt + har visst gått ut.

• trazzlan
    libero skrev 2009-07-16 18:06:24 följande:
    Vi använder så gott som aldrig vår gasol. det är någon enstraka gång när vi åker och vi gör middag eller något. Står ni inte på el?
    Jo vi står på el men har inte lyckats få på kylen på el utan bara på gasol {#lang_emotions_embarassed} sedan behövs ju gasol till matlagningen...eller har ni elplattor?
  • malinomicke

Hej! är det någon som semestrat i europa med husvagn någon gång?

• esmeral

Godmorgon! Sitter i vagnen och är snart på väg till jobbet.
    Vi har så pass nära så vi kan pendla. Skönt att kunna vara i vagnen även
    om inte semestern har börjat.
    Men vilken tur att det är fredag
    Bara nästa vecka kvar att jobba, sen är det SEMESTER!!

Det ser ut att bli en fin dag idag, jag ska passa på att dra upp till skogen efter jobbet idag. Det finns kantareller där och det är ju inte helt fel med en macka med nystekta svampar på.

• trazzlan

esmeral: Skönt att kunna pendla och också få lite camping fastän man jobbar....

Kan förutom svamp rekommendera blåbärsplockning...det finns massor!!

Svar på tråden Campingtråden campar!