• Mikah

Campingtråden campar!

Sommaren är här och alla drar iväg med med husvagn, tält, husbil eller annat. Alla som vill är välkomna hit.

Alla campare är välkomna oavsett campingsätt Båt, Husvagn, Tält, Husbil

Campingträff våren 2009
    Mattips för oss som campar (Husvagn, husbil, tält, båt)
    Mattips för oss campare *NY*
    Packlista för oss som älskar camping
    Campingtrådens - sammanfattningar om campingar vi besökt!
    Campingtrådens sammanfattningar om besökta campingar *NY*
    Campingtråden - Vilka är vi?

Dessa två länkar kan oxå vara användbara:
    "Smultron ställen" i Sverige
    ~~~~ kul i bilen ~~~

*Lägger in länken till bildtråden*
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-03 18:33

Campingtrådens hemmacampingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html

Camparnas vilka är vi tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html

Campingtråden visar upp sina andra hem
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748409.html

Förslag på camparmat
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748354.html

Camparnas åsikter om campingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747969.html

Tack Elegi

• Svar på tråden Campingtråden campar!
  • Mikah

I söndasg när vi ringde till Västervik var där 31 på listan till elplatser. Vi vill gärna ha det.

• SeTa

Vi var i Västervik i helgen. Kom på lördag, fick ställa oss på campingen men fick elplats först på söndagen. Ska man boka måste man boka minst tre nätter plus att det tillkommer en avgift.

Vi var på Kolmårdens camping på fredagen. Där funderar jag lite på hur de är funtade. Vi kom på kvällen och elplatserna var slut. Vi blev då skickade till tältplatserna som ligger i ganska kuperad terräng. Där kom ekipage efter ekipage ut, och det gick knappt att köra på gräset eftersom det var så sankt. Vi körde fast två gånger, husvagnar satt fast lite här och var och det var allmänt kaos. Till slut ställde vi oss mitt i stugbyn precis ovanför golfbanan. Nära till toa iaf.

• luttelin

Ringde i måndags. Då fanns det 60 el/Tv-platser. c;a 200 elplatser samt de 100 som ej är förbokningsbara. Detta då för tors.-sön nästa vecka.

• grynet80

SeTa vi var på Kolmården för några veckor sedan och det var likadant! Vi kom ändå rätt tidigt men fick ingen elplats o körde runt som dårar för att hitta någonstans att stå. Hittade en plats till slut men när vi skulle köra därifrån så fick vi hjälp av 6 pers att bli puttade och jag satt på motorhuven.

Charmen med att campa försvinner lite när man måste boka i förväg.
    Vi skulle till Hansagården efter Kolmården, ringde dagen innan och fick plats 15 i kön. Sedan var man tvungen att vara där kl 13 för att få sin plats. Vi fick den näst sista elplatsen o det var mycket folk efter oss. Helt sjukt att så många campingar i Falkenberg kan vara fullbokade och ha kö! (vi ringde runt o kollade) Sedan ringde vi High chaparall o de hade 280 lediga elplatser !

Nu har vi precis kommit hem från Öland, skulle till Saxnäs men där var fullt o kö så vi körde till Borgholm i stället. Det blev Klintagården, den kristna campingen men det fattade vi inte förrän vi checkat in . Men där var helt ok!

• medlem2
    Mikah skrev 2009-07-30 11:46:51 följande:
    Elegi. Kan du lägga in vanliga länkar i ett inlägg till alla dessa trådar jag ska länka till i TS. Fattar inte varför jag gav mig på att öppna en tråd när jag inte hänger med.Nu har vi kommit hem från nästan två veckor med en Kabe från 88 men det har varit efterlängtat att komma i väg och så skönt. Den 16 juli bar det i väg till Skara där vi stannade till söndagen, då vi åkte till Linköping. Campingen i Linköping var ingen höjdare. Blött och geggigt, inga varor i servicebutiken men ändå 4 stjärnor ????.Där åkte vi och tittade på slussarna i Berg, såg till min svärmors glädje Ragnar Dahlberg på hans cafe i Gamla Linköping . Sedan tog vi Cloetta förstås och sedan en runda till Söderköping. Det var lång kö till det omtalade glasskaféet så vi valde kiosken brevid där Thindra fick en hink med glass. Sedan var det dags för Kolmårdens Frist camp där vi ångrar att vi inte bokade tre nätter. Kolmårdens park behövde vi egentligen bara en och en halv dag på men för att inte stressa hade det varit skönt med tre nätter. Efter det åkte vi till en camping i Järna där makens farbror bor. Det är en husvagnsklubb som har en egen camping där dem har ett par gästplatser som man får hyra när man vill hälsa på dem. Så därifrån tog vi en snabbrunda till Stockholm där barnen aldrig varit.I söndags hade vi hoppats på plats på Lysingsbadet men där var kö så vi valde att åka ända ner till Kalmar (Rafshagsudden) och det var ju tur tänkte vi när vi öppnade Aftonbladet dagen efter och så bilden på campingen i Västervik.Rafshagsudden rekommenderar jag faktiskt. Tyvärr för lite duschar och toaletter men jag hamnade aldrig i någon kö. Men familjen som har campingen ler hela tiden och är hjälpsamma som bara dem. Rent och fräscht är där ändå även om det inte är jättemodernt.Nu är vi hemma enstund i alla fall men vill gärna komma iväg en runda nästa vecka igen och hoppas på Öland men vi får se.
    Är det eran "nya" vagn denna Kabe?!

Låter som ni haft det bra ändå. Kram
  • tjenixen
    trazzlan skrev 2009-07-29 23:35:37 följande:
    Var ligger den campingen? Härligt att kunna vara ute så himla länge! Är du lärare eller något sådant? Jag hade också velat vara kvar lite längre men nu kommer mina tonårsdöttrar hem och de heldiggar inte camping på samma sätt som jag gör. Dessutom värderar de ju kompisar och sådant mer i den åldern samtidigt som de inte kan vara ensamma hemma. Bara att bita i det sura äpplet och åka hem
    Varför kan de inte vara ensamma hemma? Du behöver inte svara det är bara jag som är så himla nyfiken:) Mina tonåringar är ensamma hemma när vi andra är ute i husvagnen eller iväg med den. De klarar det galant.
  • Mikah

Medlem
    Nä. Vi hade denna Kabe till låns så länge. Får den nya vagnen nästa vecka senast och då blir det en Kabe Ametist GDL.

Här är vagnen vi skulle haft. Köp den inte. De har höjt priset på den också och då har de ändå krävt mig på pengarockså för att jag inte köpte den. Dem behandlar en som skit.

www.blocket.se/kristianstad/Polar_620_CTX_BK_2_5__09_22685459.htm&w=0

• Yosa

Camilla D skrev 2009-07-30 00:08:49 följande:

Vad olika man uppfattar saker! Vi var på den campingen alldeles nyss och jag säger bara Aldrig mer! Nu var det visserligen väldigt blött efter massa regn, så det drar ju ner stämmningen lite. Visst var duscharna fräscha, men första dagen hade jag 7 pers framför mig i kö in till dom (eftersom det är så lite duschar, så tar det ju låååång tid) vi hade lite halvbrottom så jag duschade i husvagnen tillslut. Sen skulle jag på toa innan vi åke, då var den stängd för städning så det fanns en (!) toalett öppen, dit var det såklart också lååång kö, så jag fick ge upp det med.Kunde varit betydligt fler toaletter och duschar anser jag. Inte speciellt imponerad av den tyvärr, trodde med med tanke på stjärnorna.Sen ligger den ju fint och jag kan rekomendera resturangen, åt kycklingtoast med pommes, grymt god (bara 119 kr, så bra pris med) Stor portion var det med!
    Ja man kan uppfatta de helt olika Jag hade aldrig någon kö varesig till diskställena, ducharna eller toaletterna. Geggit var det inte nu, det regnade inte de 2 dygn vi va där.
  • tjenixen
    Mikah skrev 2009-07-30 19:38:12 följande:
    Medlem Nä. Vi hade denna Kabe till låns så länge. Får den nya vagnen nästa vecka senast och då blir det en Kabe Ametist GDL. Här är vagnen vi skulle haft. Köp den inte. De har höjt priset på den också och då har de ändå krävt mig på pengarockså för att jag inte köpte den. Dem behandlar en som skit. www.blocket.se/kristianstad/Polar_620_CTX_BK_...
    Jisses vilka enorma summor. Det är två ggr mer än vad vi gav för vårt hus!! Har aldrig sett den planlösningen med våningssängen "i köket". Skulle inte funka för oss att ha småttingarna där och så ska man fixa med kvällsfika eller på morgonen och de sover men man har ju så olika behov. Kul att se i alla fall.
  • MiaB72
    tjenixen: Men då har ni köpt ett väldigt billigt hus För vårt hus kostade 5 gånger mer än den husvagnen
Svar på tråden Campingtråden campar!