• Mikah

Campingtråden campar!

Sommaren är här och alla drar iväg med med husvagn, tält, husbil eller annat. Alla som vill är välkomna hit.

Alla campare är välkomna oavsett campingsätt Båt, Husvagn, Tält, Husbil

Campingträff våren 2009
    Mattips för oss som campar (Husvagn, husbil, tält, båt)
    Mattips för oss campare *NY*
    Packlista för oss som älskar camping
    Campingtrådens - sammanfattningar om campingar vi besökt!
    Campingtrådens sammanfattningar om besökta campingar *NY*
    Campingtråden - Vilka är vi?

Dessa två länkar kan oxå vara användbara:
    "Smultron ställen" i Sverige
    ~~~~ kul i bilen ~~~

*Lägger in länken till bildtråden*
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-03 18:33

Campingtrådens hemmacampingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html

Camparnas vilka är vi tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html

Campingtråden visar upp sina andra hem
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748409.html

Förslag på camparmat
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748354.html

Camparnas åsikter om campingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747969.html

Tack Elegi

• Svar på tråden Campingtråden campar!
  • MiaB72

Hoppar in och hälsar från ett soligt Öland Här sitter vi på Saxnäs camping och njuter, har haft fint väder hela dan och har spenderat den på stranden Imorgon tar vi en tripp till Böda och solar och badar

tulpan: Tack för tipset, vi kommer ev. åka den vägen hem beroende på vädret, alltid bra med tips och jag äääälskar fina stränder

• sim2fil
    jmmm skrev 2009-07-14 19:15:30 följande:
    Sim2fil: var de svårt att ta be? vet du vad de kostade? körskola eller privat?
    Det är en del att plugga då man måste kunna hela teorin för B-kortet (vilket man inte kom ihåg riktigt allt av ) + teorin för tungt släp. Sen behöver man ha möjlighet till att träna manöverkörning med släp en del innan uppkörningen eftersom det där ingår ett manöverprov där man ska köra en bana med en del backning runt gathörn och liknande. Jag tog kortet genom Caravan Club vilket gjorde att det blev lite billigare än att gå på körskola, jag tror att det landade på 3500:-
    I det stora hela tycker jag inte att det var så svårt, har du kört en del med släp har du en stor fördel. Jag tycker absolut att du ska försöka, det låter värre än det är Lycka till!
  • SeTa

Jag sitter just nu och planerar vad som ska med på semestern. Hur mycket kläder, för vilket väder osv. Inte helt lätt. Men ett ganska kärt besvär ändå. Vi har mycket packutrymme i bilen, men bara kläderna tar ändå rätt mycket plats för 2 vuxna och 3 barn.
    Ni som kuskar runt ett par veckor, hur många uppsättningar kläder har ni?

• 5 barnsmamman
    SeTa skrev 2009-07-14 22:10:49 följande:
    Jag sitter just nu och planerar vad som ska med på semestern. Hur mycket kläder, för vilket väder osv. Inte helt lätt. Men ett ganska kärt besvär ändå. Vi har mycket packutrymme i bilen, men bara kläderna tar ändå rätt mycket plats för 2 vuxna och 3 barn.Ni som kuskar runt ett par veckor, hur många uppsättningar kläder har ni?
    vi hyr stuga iår och kommer tvätta på campingen så vi har det viktigaste med oss det är bara den minsta och jag som har mest med sig dom andra tar med sig så dom klarar sig 2-3 dagar ska var ute 1 vecka
  • reb80
    Mikah skrev 2009-07-14 10:33:04 följande:
    reb80. Jag har tänkt på dig de senaste dagarna då det pratats mkt om översvämmningen där du bor. Hoppas att allt är bra med er?
    jorå vi lever och är inte under ytan än.....
    vi bor högt så vi klarar oss hur mycket det än kommer...
    Men det är mycket vatten och skulle nu det brista det som står i alla tidningar så kommer ju säterdalen (som är en av de störrre turistmålen här isäter) att bli ganska förstört.
    Men det verkar som om det ska bli fint nu i några dagar så får väl hoppas att det kommer sjunka undan..
    Naturen kan ställa till med mycket...
  • Mita 74

Har då oxå hittat hit, var tur det blev en ny tråd innan den förra hann stänga.
    Campar inte så mycket i sommar då jag har börjat att jobba efter att ha varit hemma i 1 ½ år men om lyckan är med oss nästa sommar så blir det 4 veckors campigsemester genom Sverige. Vi har redan nu börjat att se oss omkring var vi skulle kunna tänka oss att vara. Som det ser ut just nu så blir det Örebro och Gustavsvik tror jag det hette, dom skulle ha ett stort vattenland samt att det är nära till olika besöksmål som vi är intreserade av. Det kan även bli så att vi ställer oss i Kolmården. Ha det bra alla campare.

• mammakölhed
    Mita 74 skrev 2009-07-15 02:14:43 följande:
    Har då oxå hittat hit, var tur det blev en ny tråd innan den förra hann stänga.Campar inte så mycket i sommar då jag har börjat att jobba efter att ha varit hemma i 1 ½ år men om lyckan är med oss nästa sommar så blir det 4 veckors campigsemester genom Sverige. Vi har redan nu börjat att se oss omkring var vi skulle kunna tänka oss att vara. Som det ser ut just nu så blir det Örebro och Gustavsvik tror jag det hette, dom skulle ha ett stort vattenland samt att det är nära till olika besöksmål som vi är intreserade av. Det kan även bli så att vi ställer oss i Kolmården. Ha det bra alla campare.
    Vattenlandet på Gustavsvik är jättekul, vi var där förra året med barnen. Deras camoing är oxå helt suverän, dock ganska dyr. Bor man på campingen så får man en viss rabatt på inträdet till vattenlandet.
  • MiaB72
    SeTa skrev 2009-07-14 22:10:49 följande:
    Jag sitter just nu och planerar vad som ska med på semestern. Hur mycket kläder, för vilket väder osv. Inte helt lätt. Men ett ganska kärt besvär ändå. Vi har mycket packutrymme i bilen, men bara kläderna tar ändå rätt mycket plats för 2 vuxna och 3 barn.Ni som kuskar runt ett par veckor, hur många uppsättningar kläder har ni?
    Till ungarna har jag nog ganska många uppsättningar, iaf till lilleman som smutsar ner sig hela tiden. Tror att vi skulle klara oss ca 10 dagar utan att tvätta, men sen brukar jag se till att när vi är på en camping där det finns tvättmöjligheter så tvättar jag upp så mycket som jag kan så att vi klarar oss ett tag till, annars handtvättar jag
  • Längtandsfull

Hej!! Vi skall åka och kolla på en Kabe Smaragd de lux -79 på lördag..
    är det någon som vet något om den? Är det 2 hjul på alla dom?

Vad skall vi kolla på lördag när vi är där? Har aldrig kollat husvagn innan och aldrig heller ägt någon..

Svar på tråden Campingtråden campar!