• Mikah

Campingtråden campar!

Sommaren är här och alla drar iväg med med husvagn, tält, husbil eller annat. Alla som vill är välkomna hit.

Alla campare är välkomna oavsett campingsätt Båt, Husvagn, Tält, Husbil

Campingträff våren 2009
    Mattips för oss som campar (Husvagn, husbil, tält, båt)
    Mattips för oss campare *NY*
    Packlista för oss som älskar camping
    Campingtrådens - sammanfattningar om campingar vi besökt!
    Campingtrådens sammanfattningar om besökta campingar *NY*
    Campingtråden - Vilka är vi?

Dessa två länkar kan oxå vara användbara:
    "Smultron ställen" i Sverige
    ~~~~ kul i bilen ~~~

*Lägger in länken till bildtråden*
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-03 18:33

Campingtrådens hemmacampingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html

Camparnas vilka är vi tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html

Campingtråden visar upp sina andra hem
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748409.html

Förslag på camparmat
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748354.html

Camparnas åsikter om campingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747969.html

Tack Elegi

• Svar på tråden Campingtråden campar!
  • MiaB72

Vi står på el-plats så ofta vi kan, är lite bekväma av oss men vi använder ändå gasolen och då framförallt till spisen, det är suveränt att laga mat med gasol. Men skulle vi hamna på en camping eller ställplats utan el så har vi inga problem att enbart köra med gasolen

Här på Öland är det suveränt! Saxnäs camping är verkligen toppen! Hit kan vi tänka oss att åka igen på måndag åker vi vidare till Sturkö camping.

• reb80

Sitter nu på härnösands camping....kanske den inte allra bästa, men solen skiner iallafall...

campingvärdarna var iallafall trevliga..
    jag ringde för över 1 månad sen och kollade om man kunde boka plats, men det kunde man inte..
    Idag när vi kom så frågade hon vad jag hette och att då hade de skrivit upp mitt namn i almenackan och att jag lärade få plats..pga att vi ska på bröllop imorgon...
    det tyckte jag var snällt...

• trazzlan

Någon som vet något om sandens camping i Östergötland? Jag hittar inte den i campingbrochyren som man får med campingkortet...beror det på att de inte är anslutna? Hur är det i så fall att campa på en sådan camping...är de sämre?

Det finns inget bättre...
  • tjenixen

Så nu var vi hemma igen efter en tripp med vagnen. Åkte iväg trots att vi numer inte har något kylskåp i vagnen då det pajjat och inte är går att laga. Vet inte om vi investerar i ett beg. eller om vi investerar i annan vagn. Vi ligger ju nästan bara hela säsongen på privat mark ändå och har kyl i förtältet då. Men men, iväg kom vi, vi åkte med svärföräldrarna som hade sin husbil och då kunde vi ju ha maten tillsammans med dem i deras kylskåp - smidigt. Vi har varit till High Chaparral, Ullared och Borås. Bra campingar alla tre men vi låg ju bara en natt på vardera så vi har inte nyttjat så mycket av servicehusen osv så det kan jag inte säga så mycket om.
    Nu ska vi lasta av all shopping från Gekås:) och så blir vi hemma tills imorgon i alla fall. Då ska vi köra ut vagnen igen och ställa upp den. Borta bra men hemma bäst:)

• Längtandsfull

Hej!! Tack alla som svarade på min fråga tidigare... Det blev inte den Kabe smaragden som jag pratade om men det blev en annan..

En HS-MONZA 1400 var och köpte den idag..
    Tycker kanske att den är lite i minsta laget men när vi kom in i den så var det få fin och fräsch... Den är Besiktigad till september 1010 så det känns riktigt bra..

Bilder finns i min blogg.. Gå gärna in och kika och kommentera gärna i bloggen eller här vad ni tycker..

• tjenixen

Hmmm om vi ska ha kvar vår vagn så måååste vi köpa en bäddmadrass till stora gruppen för att sova på de nerbäddade dynorna med bara en tunn madrass på är inte skönt för kroppen. Så nu ska jag spana efter en madrass till vettigt pris eller en vagn med bra planlösning till vettigt pris hehe.

Vi ska i alla fall göra som så att vi ska åka runt lite och kika på olika vagnar så vi får mer kunskap om vilken modell och planlösning vi vill ha. Lite svårt att bilda sig en uppfattning enbart av fotografier och ritningar tycker jag. Vill ha en vagn med ev våningssängar då och en dubbelsäng eller nedbäddbar grupp MEN då ska det finnas minst en dinett eller en grupp som man kan sitta i så man slipper detta evinnerliga upp-/och nerbäddande varje dag. Punkt. Det är nästan mina enda krav:)

• SeTa

Nu är jag innerligt trött på att det aldrig blir måndag! Det känns som det har varit nedräkning hur länge som helst, och nu är det så nära! Men jag vill ha det närmare!
    Första anhalten blir iaf Lidköping och husvagnssvensson. Det är en bra affär att börja semestern i!

• libero

Längtandsfull!
    Grattis till er husvagn!!!

Tjenixen!
    Vi köpte en bäddmadrass till vår säng på husvagns svenssons och den skulle vi inte kunna vara utan kan jag lova. Kanonbra. Det är bara lite problem med att vi knappt får in den någonstans när husvagnen är uppbäddad.

Ikväll drar vi till ÖLAND äntligen

• tjenixen

libero: mm det är ju det som är kruxet när man ska bädda upp - var ska man förvara den? Men vi köper nog en som vi ev kan vika på mitten och lägga ovanpå lilla bädden som alltid är nerbäddad. Vi ska åka och kika idag är det tänkt. Tråkigt väder och barnvakt = handla i lugn och ro:)
    Hoppas ni får det skönt på Öland nu och inte så mycket regn som de fått nu.

• tjenixen

Ang gasol. När vi står säsong så använder vi nästan bara el men till spisen har vi gasolen. Är vi ute och far så har vi el, gasol eller batteri - det som passar för stunden.

Svar på tråden Campingtråden campar!