• Mikah

Campingtråden campar!

Sommaren är här och alla drar iväg med med husvagn, tält, husbil eller annat. Alla som vill är välkomna hit.

Alla campare är välkomna oavsett campingsätt Båt, Husvagn, Tält, Husbil

Campingträff våren 2009
    Mattips för oss som campar (Husvagn, husbil, tält, båt)
    Mattips för oss campare *NY*
    Packlista för oss som älskar camping
    Campingtrådens - sammanfattningar om campingar vi besökt!
    Campingtrådens sammanfattningar om besökta campingar *NY*
    Campingtråden - Vilka är vi?

Dessa två länkar kan oxå vara användbara:
    "Smultron ställen" i Sverige
    ~~~~ kul i bilen ~~~

*Lägger in länken till bildtråden*
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-03 18:33

Campingtrådens hemmacampingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html

Camparnas vilka är vi tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html

Campingtråden visar upp sina andra hem
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748409.html

Förslag på camparmat
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748354.html

Camparnas åsikter om campingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747969.html

Tack Elegi

• Svar på tråden Campingtråden campar!
  • libero
    tjenixen skrev 2009-07-19 09:30:13 följande:
    libero: mm det är ju det som är kruxet när man ska bädda upp - var ska man förvara den? Men vi köper nog en som vi ev kan vika på mitten och lägga ovanpå lilla bädden som alltid är nerbäddad. Vi ska åka och kika idag är det tänkt. Tråkigt väder och barnvakt = handla i lugn och ro:)Hoppas ni får det skönt på Öland nu och inte så mycket regn som de fått nu.
    Jag hoppas också på SOL nu. I går kväll stod det 20 cm vatten i vårt förtält och de som har vår vagn nu hade inte tagit in dammsugaren och fläkten så det ska bli spännande att se hur våra grejer mår. Känns inte jätte mysigt kan jag säga.

Det är det där med trallgolv igen som nog är en bra investering.

Hoppas att ni hittar en madrass
  • MiaB72
    libero: Ja, enligt väderprognosen så kommer solen här på östkusten imorgon Vi åker från Öland imorgon men åker bara 10  mil söderut så vi hoppas att solen finns även där
  • Unicorn73

Tjohej!
    Nu sitter jag i förtältet & surfar på Tydingesjöns Camping. Kom hit här i fredags....regnade som spön i backen efter vi ätit.....blev väldigt sen middag kan jag säga. I lördagsmorse vaknade vi av att det åskade & blixtrade....hunden den stackarn hade krupit upp i barnens säng. Så vi var alla vakna när klockan var 06.00 & innan den var 08.00 var frukosten oxå avklarad . Så resten av dagen var man aningen seg....
    Idag har det oxå regnat men inte riktigt så mycket. Så jag hoppas på fint väder nu fram till torsdag då vi drar hem.
    Maken åkte på att jobba hela veckan så han pendlar härifrån & ner till Malmö. Sonen åker på litet läger genom skolan, mån-ons. Så det blir dottern & jag hela dagarna fram till onsdag....gottigt.
    Nä nu ska jag se till att kolla lite film & hoppas på att sonen somnar snart......drygt.

• Villemol

Hej på er!
    Är hemma och mellanlandar efter en helskön vecka på Öland. Åkte därifrån i lördags och mötte ovädret i Kalmar så vi hade tur! På torsdag ska vi möta upp kompisar i Smögen så vi hoppas på toppenväder vid Västkusten .
    Ngn som varit på Johannesviks Camping?

♥~~♥ Ludvig och Jack ♥~~♥
  • SeTa

Idag drar vi! Tjoho!! Idag landar vi i Lidköping, och i morgon blir det Örebro. Åh vad jag har längtat efter denna dag! Nu hoppas vi bara att vädret är med oss också.

Villemol: Vi är ofta i Smögen, men eftersom campingarna inte ligger på själva Smögenön använder vi oss aldrig av dom. Hoppas ni får trevligt!

• jmmm

På fredag vid lunchtid drar vi iväg så denna veckan ¨går åt till att tvätta allla sängkläder, städa ur vagnen ordentligt, stuva in alla kläder o handla hem mat som skall fyllas på i vagnen.... skönt o vara ledig nu en vecka innan så man hinne rlite, fats barnen tar ju sin tid oxå.... o en massa folk jags kall träffa denna veckan... j a ja jag ska nog hinna ändå. d emesta finsn ju i vagnen redan

• trazzlan

Tycker inte ni, som inte står på säsong med kyl och frys i förtältet, att det är bökigt med kylvaror. Man kan ju inte dirket storhandla eftersom det inte riktigt finns plats i kylskåpet för mängder av mat. Några knep?

Det finns inget bättre...
  • grynet80
    trazzlan skrev 2009-07-20 15:08:01 följande:
    Tycker inte ni, som inte står på säsong med kyl och frys i förtältet, att det är bökigt med kylvaror. Man kan ju inte dirket storhandla eftersom det inte riktigt finns plats i kylskåpet för mängder av mat. Några knep?
    Känner precis likadant! Ibland fryser jag ner köttfärssås o små förpackningar (typ 2 port) och tar upp och lägger i kylen. Tänker att man slåt två flugor i en smäll och har mat och håller kylen kall . Sedan är det ju lätt att bara koka pasta till det.
    Men fler bra tips emottages gärna!
  • rosaid
    Villemol skrev 2009-07-20 08:19:52 följande:
    Hej på er!Är hemma och mellanlandar efter en helskön vecka på Öland. Åkte därifrån i lördags och mötte ovädret i Kalmar så vi hade tur! På torsdag ska vi möta upp kompisar i Smögen så vi hoppas på toppenväder vid Västkusten .Ngn som varit på Johannesviks Camping?
    vi har vart där..helt ok
Svar på tråden Campingtråden campar!