• Mikah

Campingtråden campar!

Sommaren är här och alla drar iväg med med husvagn, tält, husbil eller annat. Alla som vill är välkomna hit.

Alla campare är välkomna oavsett campingsätt Båt, Husvagn, Tält, Husbil

Campingträff våren 2009
    Mattips för oss som campar (Husvagn, husbil, tält, båt)
    Mattips för oss campare *NY*
    Packlista för oss som älskar camping
    Campingtrådens - sammanfattningar om campingar vi besökt!
    Campingtrådens sammanfattningar om besökta campingar *NY*
    Campingtråden - Vilka är vi?

Dessa två länkar kan oxå vara användbara:
    "Smultron ställen" i Sverige
    ~~~~ kul i bilen ~~~

*Lägger in länken till bildtråden*
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-03 18:33

Campingtrådens hemmacampingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html

Camparnas vilka är vi tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html

Campingtråden visar upp sina andra hem
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748409.html

Förslag på camparmat
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748354.html

Camparnas åsikter om campingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747969.html

Tack Elegi

• Svar på tråden Campingtråden campar!
  • jmmm

Mikah: nej men gud vad komiskt ja då sågs vi ju verkligen
    Men hur gamla e era barn, vill minnas att du sa att de var lite äldre än mina.Berättade jag då att gasolluckan pajjat, elelr nej föresten det mötte mig mannen med när jag kom tillbaka från duschen..... ja jag fick ju säga att jag var nygifft när jag inte klarade av att hålla koll på min nya namnteckning sen visade de sig att ägargubben hade bott is tan där vi bor, så de var snälla o lät oss få icke el trots att de platserna var slut
    vet du att en gubbe brann inne där i påskas? usch va skrämmande.....

Vad har ni som campar för säkerhet i era vagnar?
    Brandvarnare
    Gasolvarnare
    narkosgaslarm
    brandfilt
    brandsläckare
    vattenläkagevarnare
    inbrottslarm
    annat?
    vad skulle ni önska att ni hade?
    Läser ju säkerhet o har funderate n hel del på detta.....

• WillElv

oj...vi har nog inte något på den listan....

• medlem2

Vi har inget av det jmmm, så ge mig ett bra pris, så får vi säkerheten

Jo det blir Ulricehman, men inte att vi övernattanr på området!

• tjenixen
    jmmm skrev 2009-09-01 19:15:00 följande:
    Mikah: nej men gud vad komiskt ja då sågs vi ju verkligen Men hur gamla e era barn, vill minnas att du sa att de var lite äldre än mina.Berättade jag då att gasolluckan pajjat, elelr nej föresten det mötte mig mannen med när jag kom tillbaka från duschen..... ja jag fick ju säga att jag var nygifft när jag inte klarade av att hålla koll på min nya namnteckning sen visade de sig att ägargubben hade bott is tan där vi bor, så de var snälla o lät oss få icke el trots att de platserna var slut vet du att en gubbe brann inne där i påskas? usch va skrämmande..... Vad har ni som campar för säkerhet i era vagnar? Brandvarnare Gasolvarnare narkosgaslarm brandfilt brandsläckare vattenläkagevarnare inbrottslarm annat? vad skulle ni önska att ni hade? Läser ju säkerhet o har funderate n hel del på detta.....
    Inget av ovanstående finns i husvagnen. Känner inget större behov av något av det heller i och för sig.
  • Malleballebuse

I våran vagn finns det:
    Brandvarnare
    Gasvarnare
    Brandfilt
    Skumsläckare
    Och en dörr som nästan är inbrottssäker av alla förutom min man

Så det viktigaste av allt handsprit

• Chris

brandvarnare, inbrottslarm och brandsläckare har vi i våran...än så länge iaf.

Vattenläckage varnare?? Hur funkar en sån i en husvagn? Finns ju ofta inte så mycket vatten där som kan läcka ut även om hela tanken töms Och vattnet kan ju i princip bara läcka ut vid tanken eftersom slangarna är ju inte trycksatta som hemma, utan vatten pumpas ju fram då man vrider på kranen.

• rosaid

Brandvarnare
    Gasolvarnare
    narkosgaslarm, brandsläckare har vi..+ hundar som inbr larm

• Chris

glömde skriva att vi har godkänt lås på draget också

• medlem2

Förresten Jmmm, bransläckare har vi ju faktiskt. Även godkänt lås till draget.

• Unicorn73

ja det där med säkerhet är man mycket dålig på . Men vi har en liten brandsläckare innan om dörren & hunden för inbrottslarm(fast han hade säkert bett om att få bli klappad....).
    Men vi funderar ju dock på ett gaslarm då det tydligen inte ingår längre i besiktningen att de kollar gasolen längre. Tycker jag är lite dåligt faktiskt....är ju faktiskt bra att få veta att det funkar som det ska ju.
    Jag tänker nog även skaffa en brandfilt & en brandvarnare....är ju bra att ha det i fall det skulle behövas.

jmmm skrev 2009-09-01 19:15:00 följande:
    Mikah: nej men gud vad komiskt ja då sågs vi ju verkligen Men hur gamla e era barn, vill minnas att du sa att de var lite äldre än mina.Berättade jag då att gasolluckan pajjat, elelr nej föresten det mötte mig mannen med när jag kom tillbaka från duschen..... ja jag fick ju säga att jag var nygifft när jag inte klarade av att hålla koll på min nya namnteckning sen visade de sig att ägargubben hade bott is tan där vi bor, så de var snälla o lät oss få icke el trots att de platserna var slut vet du att en gubbe brann inne där i påskas? usch va skrämmande.....Vad har ni som campar för säkerhet i era vagnar?BrandvarnareGasolvarnarenarkosgaslarmbrandfiltbrandsläckarevattenläkagevarnareinbrottslarmannat?vad skulle ni önska att ni hade?Läser ju säkerhet o har funderate n hel del på detta.....
Svar på tråden Campingtråden campar!