• Mikah

Campingtråden campar!

Sommaren är här och alla drar iväg med med husvagn, tält, husbil eller annat. Alla som vill är välkomna hit.

Alla campare är välkomna oavsett campingsätt Båt, Husvagn, Tält, Husbil

Campingträff våren 2009
    Mattips för oss som campar (Husvagn, husbil, tält, båt)
    Mattips för oss campare *NY*
    Packlista för oss som älskar camping
    Campingtrådens - sammanfattningar om campingar vi besökt!
    Campingtrådens sammanfattningar om besökta campingar *NY*
    Campingtråden - Vilka är vi?

Dessa två länkar kan oxå vara användbara:
    "Smultron ställen" i Sverige
    ~~~~ kul i bilen ~~~

*Lägger in länken till bildtråden*
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-03 18:33

Campingtrådens hemmacampingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html

Camparnas vilka är vi tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html

Campingtråden visar upp sina andra hem
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748409.html

Förslag på camparmat
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748354.html

Camparnas åsikter om campingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747969.html

Tack Elegi

• Svar på tråden Campingtråden campar!
  • Chris

Ja imorgon denna tid borde vi ha våran nya vagn....skall bli spännade

Måste också påpeka att Claes på GH Husvagnar i Ulricehamn är en av få försäljare som bemött mig bra nu då vi sökt ny vagn. Många försäljare ringer inte tillbaka, svara inte på mail o.s.v. Claes t.o.m. kom till jobbet sent en kväll för att fixa en offert åt oss även om han var ledig udner dagen, fick offerten kl. 22 på kvällen Han har ju nu också ordnat så vi kan hämta vagnen på lördag fastän dom inte ens har öppet då....sånt kallar jag service

• elegi
    Chris skrev 2009-08-28 13:10:49 följande:
    Konstigt det där med toan...väldigt sällan jag ser tjejer i kön till toatömningen Vi använder alltid toan både vi vuxna och barnen...iaf kvällstid, natt och på morgonen. Under dagen så gåt vi oftast iväg. Och jag tycker inte det är några som helst problem att tömma toan, tycker inte det luktar nåt heller...ett tips är att direkt man börjar tömma så spolar man så försvinner det ju direkt också... Sen vill man ju ha toan för allt annat också med att kunna borsta tänder, tvätta händer, raka sig osv..det är ju inte bara "toastolen" man använder
    Jag brukar faktiskt tömma toan ibland framförallt ficka jag ju göra det när ajg var själv med barnen och vi använder den på samma sätt som ni, jag skulle inte vilja vara utan.
    Och ajg håller med dig det är inte alls i närheten så äckligt som jag trodde, så ni som aldrig tömt ge det en chans det är inte alls farligt, då är det värre och ta hand om kräks om nån av ungarna spyr....blääääk.
    Nericia skrev 2009-08-28 12:55:55 följande:
    ja det e väl så jag känner oxå, endera får gubben tömma eller så får jag gå iväg haha. fast när det gäller barn, så kommer våran vara 2 nästa sommar. o då e det ju potta. så egentligen e det ju inget måste med toa, men som sagt. det finns ju i de allra flesta. så när det krisar e det ju bra o ha
    Och året efter det är hon 3 sen 4 osv. om amn köper en vagn så är det bra om man tänker långsiktigt alltså att den har sånt man kan tänkas behöva inom ett par år...annars måste man ju byta igen och det kostar ju faktiskt en del
  • mrseriksson

hej hopp

Vi valde våran husvagn pga att vi ville ha våningsäng och dubbelsäng...köper den privat...och dom skulle behålla tv för att sätta i sin nya vagn...men idag då jag träffade dom sa han att vi fick det med eftersom han tyckte den satt ju där redan....:)....

• Nericia
    elegi skrev 2009-08-28 15:10:14 följande:
    Och året efter det är hon 3 sen 4 osv. om amn köper en vagn så är det bra om man tänker långsiktigt alltså att den har sånt man kan tänkas behöva inom ett par år...annars måste man ju byta igen och det kostar ju faktiskt en del
    jo han växer ju o sen kanske det blir nå fler barn, hmmm nu har jag många tankar i min hjärna, det var visst inte bara o köpa en, det måste bli rätt oxå
    Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.
  • libero

Lycka till i dag Chris och Mia!!!

Jag tömmer ofta vår toa och det är inga som helst problem. Blev själv matförgiftad i somras på campingen och då kan jag lova att jag var tacksam för vår toa. Jag var precis svimmig och skulle inte klarat att gå iväg då på några timmar.

Vi ska städa ur vår vagn och ställa in den för säsongen nu. hade tänkt åka iväg en helg till i höst men vi har kommit fram till att vi är uppbokade flera helger framöver och vi känner inget behov av vintercamping. Känns alltid vemodigt att ställa in den varje höst.

• Aja 75

Om allt går bra nu när bebisen kommer så vill jag prova att campa någon helg längre fram i höst så vagnen är färdig för det.

• Nericia

va har ni för ställen där ni campar.? när jag var liten var vi mycket på solviks camping ( vid smögen) o sen runt lite på öland.

Det är som det är, det blir som det blir.
Svar på tråden Campingtråden campar!