• Mikah

Campingtråden campar!

Sommaren är här och alla drar iväg med med husvagn, tält, husbil eller annat. Alla som vill är välkomna hit.

Alla campare är välkomna oavsett campingsätt Båt, Husvagn, Tält, Husbil

Campingträff våren 2009
    Mattips för oss som campar (Husvagn, husbil, tält, båt)
    Mattips för oss campare *NY*
    Packlista för oss som älskar camping
    Campingtrådens - sammanfattningar om campingar vi besökt!
    Campingtrådens sammanfattningar om besökta campingar *NY*
    Campingtråden - Vilka är vi?

Dessa två länkar kan oxå vara användbara:
    "Smultron ställen" i Sverige
    ~~~~ kul i bilen ~~~

*Lägger in länken till bildtråden*
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-03 18:33

Campingtrådens hemmacampingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html

Camparnas vilka är vi tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html

Campingtråden visar upp sina andra hem
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748409.html

Förslag på camparmat
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748354.html

Camparnas åsikter om campingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747969.html

Tack Elegi

• Svar på tråden Campingtråden campar!
  • medlem2

Toan använder vi vuxna flitigt också.

• Nericia
    medlem2 skrev 2009-08-28 08:51:36 följande:
    Toan använder vi vuxna flitigt också.
    ok, ja jag är van vid (när jag var liten o följde med mina föräldrar på husvagnssemester) då gick man alltid iväg på toa.

e väl inget kul o behöva tömma den där
    Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.
  • elegi
    Nericia skrev 2009-08-28 08:48:18 följande:
    ok, ja vi prata om toa, o vi har ju småbarn, bäst o tänka på att det finns. men det finns väl på de nyare vagnar? vi har ändrat oss lite, vi kolla på många billiga vagnar men känner att det e mycket som vi inte e nöjd över. så vi kommer vänta till nästa höst, o köpa en nyare. o då har vi sparat ihop lite mer pengar. men vill ändå kolla över va det e man vill ha, det e ju inte bara o köpa känner jag
    Nej det är nog bra att kika runt lite så att man vet vad man letar efter..hur det än är så är ju risken för fukt betydligt större i en vagn som har ett gäng år på nacken
  • medlem2
    Nericia skrev 2009-08-28 08:55:12 följande:
    ok, ja jag är van vid (när jag var liten o följde med mina föräldrar på husvagnssemester) då gick man alltid iväg på toa. e väl inget kul o behöva tömma den där
    Det är mannen som tömmer & han har inte ont av det, tur det, för jag vägrar.
    elegi skrev 2009-08-28 09:25:30 följande:
    Nej det är nog bra att kika runt lite så att man vet vad man letar efter..hur det än är så är ju risken för fukt betydligt större i en vagn som har ett gäng år på nacken
    Ja tyvärr hade ju vi det i första vagnen, då köpte ju vi privat & visste inte allt man skulle kolla.

Men det finns ju även folk som köpt på firman & haft samma problem.
  • trazzlan
    Nericia skrev 2009-08-28 08:55:12 följande:
    ok, ja jag är van vid (när jag var liten o följde med mina föräldrar på husvagnssemester) då gick man alltid iväg på toa. e väl inget kul o behöva tömma den där
    Vi körde utan toa i år just för att vi inte ville tömma men det blev småkrisigt ibland på morgonarna eftersom jag dessutom är gravid {#lang_emotions_surprised} Nästa sommar kanske dessutom lilltösen slutar lite med blöjor och då är det nog läge att sätta dit toan igen. Får nog vara värt besväret
    Det finns inget bättre...
  • rosaid

någon här som köpt husvagn på backamo..o ska med på vipträffen?

• Nericia

ja det e väl så jag känner oxå, endera får gubben tömma eller så får jag gå iväg haha. fast när det gäller barn, så kommer våran vara 2 nästa sommar. o då e det ju potta. så egentligen e det ju inget måste med toa, men som sagt. det finns ju i de allra flesta. så när det krisar e det ju bra o ha

• Chris

Konstigt det där med toan...väldigt sällan jag ser tjejer i kön till toatömningen Vi använder alltid toan både vi vuxna och barnen...iaf kvällstid, natt och på morgonen. Under dagen så gåt vi oftast iväg. Och jag tycker inte det är några som helst problem att tömma toan, tycker inte det luktar nåt heller...ett tips är att direkt man börjar tömma så spolar man så försvinner det ju direkt också...

Sen vill man ju ha toan för allt annat också med att kunna borsta tänder, tvätta händer, raka sig osv..det är ju inte bara "toastolen" man använder

• Mikah
    jmmm skrev 2009-08-26 09:35:59 följande:
    hej alla campare!E de nån här inne som skall till Elmia?Ohhh e sååå lycklig, jag ahr aldrig varit på elmia, men så pluggar jag till säkerhets säljare o har en dröm om att va husvagnsföräsljare o har ett projekt inom säkerhet där som jag ville presentera för en stor husvagnsfirma. Fick först nej angående Lia plats, men nu verkar han ha ångrat sig o vill ah med MIG till Elmia!!!!! hoppas bara att hans chef godkänner, i så fall får ni komma o säg hej på mig i montern
    Kul! Jag fick prova på det lite förra året att visa en viss sorts husvagn för en kund. Jag skulle med kunna tänka mig att jobba med det.
    Såg du att jag svarade dig ang att vi såg varann på Kalmar camping?
  • Nericia
    Chris skrev 2009-08-28 13:10:49 följande:
    Konstigt det där med toan...väldigt sällan jag ser tjejer i kön till toatömningen Vi använder alltid toan både vi vuxna och barnen...iaf kvällstid, natt och på morgonen. Under dagen så gåt vi oftast iväg. Och jag tycker inte det är några som helst problem att tömma toan, tycker inte det luktar nåt heller...ett tips är att direkt man börjar tömma så spolar man så försvinner det ju direkt också... Sen vill man ju ha toan för allt annat också med att kunna borsta tänder, tvätta händer, raka sig osv..det är ju inte bara "toastolen" man använder
    kanske inte e så farligt som man tror . jo men visst vill man göra annat på toa, som borsta tänder o så, men jag mena just toastolen , fast vill nog ha det, för som sagt på kvällen eller tidigt på morgon e ju inte så kul o gå iväg.
Svar på tråden Campingtråden campar!