• Mikah

Campingtråden campar!

Sommaren är här och alla drar iväg med med husvagn, tält, husbil eller annat. Alla som vill är välkomna hit.

Alla campare är välkomna oavsett campingsätt Båt, Husvagn, Tält, Husbil

Campingträff våren 2009
    Mattips för oss som campar (Husvagn, husbil, tält, båt)
    Mattips för oss campare *NY*
    Packlista för oss som älskar camping
    Campingtrådens - sammanfattningar om campingar vi besökt!
    Campingtrådens sammanfattningar om besökta campingar *NY*
    Campingtråden - Vilka är vi?

Dessa två länkar kan oxå vara användbara:
    "Smultron ställen" i Sverige
    ~~~~ kul i bilen ~~~

*Lägger in länken till bildtråden*
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-03 18:33

Campingtrådens hemmacampingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html

Camparnas vilka är vi tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html

Campingtråden visar upp sina andra hem
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748409.html

Förslag på camparmat
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748354.html

Camparnas åsikter om campingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747969.html

Tack Elegi

• Svar på tråden Campingtråden campar!
  • elegi
    mrseriksson skrev 2009-08-29 14:17:18 följande:
    hej hopp.... Ni har ingen bild tråd...så man får kika på era sommarhem ???
    Jo då det har vi, kika i ts så har du länk
  • Malleballebuse

Grattis till nya vagnen Chris och Mia.
    Såg att ni hade landat.
    Hoppas att vädret är bättre i Lidköping än här hemma hos oss för just nu spöregnar det.
    Njut!

• WillElv
    Nericia skrev 2009-08-29 14:35:42 följande:
    va har ni för ställen där ni campar.? när jag var liten var vi mycket på solviks camping ( vid smögen) o sen runt lite på öland.
    Vi använder inte toan i våran husvagn. Vi går på servicehuset. Krisar det för "lillen" (2,5 år) så använder han pottan. Vi vuxna kan knipa till toaletten Vi har i och för sig aldrig stått säsong, kanske blir annorlunda då.

Vi bor alltid på Saxnäs, Öland. En jättefin & barnvänlig camping. Trevlig personal & nära till allt.
  • MiaB72

Japp, så var vagnen på plats Jösses vad grejer vi har i husvagnen, tycker inte att det är så mycket men nu när jag hållt på att packa tillbaka allt så inser jag att vi hade visst ganska mycket
    Tältet har vi inte fått upp än, för det har blåst och regnat ordentligt till och från idag så vi får se imorgon om vi får upp det innan vi åker hem.

Tolta: Nej, nu får vi allt vara nöjda fast Chris sa precis att han kan tänka sig en större om det är som vi har nu fast med en TDL toa så vi får väl hoppas att det inte kommer en sån vagn för vi kan ju inte hålla på att byta vagn varje år

När det gäller toan så har ju Chris skrivit att natt/morgon är då vi använder den, jag är den som nästan alltid behöver gå upp mitt i natten på toa och har ingen lust att springa iväg till servicehuset, så länge som Chris inte har något emot att tömma så funkar det ju finfint

• Wilowa
    MiaB72 skrev 2009-08-29 20:35:20 följande:
    Japp, så var vagnen på plats Jösses vad grejer vi har i husvagnen, tycker inte att det är så mycket men nu när jag hållt på att packa tillbaka allt så inser jag att vi hade visst ganska mycket Tältet har vi inte fått upp än, för det har blåst och regnat ordentligt till och från idag så vi får se imorgon om vi får upp det innan vi åker hem. Tolta: Nej, nu får vi allt vara nöjda fast Chris sa precis att han kan tänka sig en större om det är som vi har nu fast med en TDL toa så vi får väl hoppas att det inte kommer en sån vagn för vi kan ju inte hålla på att byta vagn varje år När det gäller toan så har ju Chris skrivit att natt/morgon är då vi använder den, jag är den som nästan alltid behöver gå upp mitt i natten på toa och har ingen lust att springa iväg till servicehuset, så länge som Chris inte har något emot att tömma så funkar det ju finfint
    Fast jag lovar, vagnen var jättefin! Det var både en långbädd och en dubbelbädd i den och ett stort badrum längst bak. Sedan så finns det ju en med övervåning.

Detta med att gå på toa på nätterna kan vara riktigt läskigt tycker jag. Speciellt om man måste gå en bit eller om ingången till servicehuset ligger ödsligt till (som i Borås på andra sidan ån). Som tjej så är man ju inte alltid helt säker så där mitt i nätterna.
    Storstädning pågår!
  • MiaB72
    Tolta: Mmm, säkert jättefin som tur är får ju vår bil inte dra den  
    En vinter när vi var i Chris föräldrars husvagn i fjällen så fick jag väcka Chris varje gång jag skulle på toa i servicehuset för jag vågade inte gå dit själv *fniss*
  • Wilowa
    MiaB72 skrev 2009-08-29 20:46:21 följande:
    Tolta: Mmm, säkert jättefin som tur är får ju vår bil inte dra den   En vinter när vi var i Chris föräldrars husvagn i fjällen så fick jag väcka Chris varje gång jag skulle på toa i servicehuset för jag vågade inte gå dit själv *fniss*
    Fast det blir ju lite klurigt när man har barn som ligger och sover i vagnen med. Jag hade gärna haft min man med mig till toan i Borås. Varje toa hade en egen dörr och damernas låg på baksidan.

Ni får köpa ny bil eller leja någon som flyttar vagnen åt er. Jag har sett sådana här stora vagnar komma med andra bilar än de som familjen sedan använder.
    Storstädning pågår!
  • MiaB72
    Tolta: Schhhhhh, nope Nu är vi nöjda
  • Wilowa
    MiaB72 skrev 2009-08-29 21:28:23 följande:
    Tolta: Schhhhhh, nope Nu är vi nöjda
    Jag sa ju egentligen inte att ni skulle köpa den, utan bara att Chris skulle ha något att tråna efter.

Fast för er skull så får vi ändå hoppas att ni verkligen är nöjda, annars kommer detta med husvagn att bli en väldigt dyr affär för er. ...bytesförlust, ny bil och denna husvagnen för över sexhundra tusen Fast just den här vagnen var det ju rea på!
    Storstädning pågår!
  • Nericia

e det inte så att när man väl köpt vagn så blir man då inbiten ägare, då lär man väl byta x antal ggr

Det är som det är, det blir som det blir.
Svar på tråden Campingtråden campar!