• Mikah

Campingtråden campar!

Sommaren är här och alla drar iväg med med husvagn, tält, husbil eller annat. Alla som vill är välkomna hit.

Alla campare är välkomna oavsett campingsätt Båt, Husvagn, Tält, Husbil

Campingträff våren 2009
    Mattips för oss som campar (Husvagn, husbil, tält, båt)
    Mattips för oss campare *NY*
    Packlista för oss som älskar camping
    Campingtrådens - sammanfattningar om campingar vi besökt!
    Campingtrådens sammanfattningar om besökta campingar *NY*
    Campingtråden - Vilka är vi?

Dessa två länkar kan oxå vara användbara:
    "Smultron ställen" i Sverige
    ~~~~ kul i bilen ~~~

*Lägger in länken till bildtråden*
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-03 18:33

Campingtrådens hemmacampingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html

Camparnas vilka är vi tråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html

Campingtråden visar upp sina andra hem
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748409.html

Förslag på camparmat
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45748354.html

Camparnas åsikter om campingar
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747969.html

Tack Elegi

• Svar på tråden Campingtråden campar!
  • WillElv

Vi har betalat handpenningen med sparade pengar, sedan tagit avbetalning hos firman. Hade bättre ränta än vi fick på banken. 3.95%

• Chris

Vi har Sveland tror inte det skiljer jättemycket på olika bolag. Vi betalar nu för helförsäkring 720kr/år för våran Kabe Royal 780 -08...

• jmmm

Ni som e inne ¨på Hobby vagnar, kom till elmia så stöter ni på mig i montern

För nu är det klart!! Jag kommer att representera en stor firma på elmia mässan i Hobby montern, så kom gärna förbi o säg hej
    Kommer åka upp redan tidag kväll,ställa upp husvagnen, gå inne med brancshfolk o media på onsdagen o utbildas i hobbys sortiment, sen blir det att stå i montern om dagarna sen e de tydligen en massa jippon m återförsäljarna på kvällarna, hjälp jag kommer vara heeelt slut o ha bytt favoritvagn många ggr om innan jag kommer därifrån får väl se om en fattig student har möjlighet att byta vagn, säljare imellan ja de blev ju en kanon praktik mitt i säljkursen..... men lite fler dagar än jag tänkt av ifrån familjen. Men de e oxå min chans i denna branschen

• jmmm

vi har länsförsäkringar o betalar 950kr efter rabatter, trygghansa skulle ha nästan 2400kr... en husvagnsförsäkring kan inte skilja så mycket vad gäller självrisker därför är det konstigt med så stora skilnader, på bilar, hus, perosnförsäkringar finns ju mer skillnader i olika självrisker, de täcker olika osv, men så mycke skiljer inte på husvagn.så kolla upp priser där.

• Nericia

ja det e en djungel  allt. vi har tänkt o betala handpenningen ivarje fall, sen får vi nog kanske ta en del lånat. men då e frågan vart. sitter o kollar runt. o vilken husvagn man ska slå till på e ju en djungel i sig. o jag har sagt att ingen vagn förrän vi känner det e riktigt rätt.

ni som e inne i detta, när ska man köpa vagn då, höst eller vår??? när vill folk bli av med dom o man själv tjänar mest på det, haha<

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.
  • elegi
    Nericia skrev 2009-08-27 21:11:52 följande:
    ja det e en djungel  allt. vi har tänkt o betala handpenningen ivarje fall, sen får vi nog kanske ta en del lånat. men då e frågan vart. sitter o kollar runt. o vilken husvagn man ska slå till på e ju en djungel i sig. o jag har sagt att ingen vagn förrän vi känner det e riktigt rätt. ni som e inne i detta, när ska man köpa vagn då, höst eller vår??? när vill folk bli av med dom o man själv tjänar mest på det, haha<
    För oss har det varit lite att när den rätta vagnen dykt upp så är det den som gäller och då tar man den för priset den kostar visst blev det enklare nu??

När det gäller lån så har ofta husvagnshandlarna lån med bra räntor osv.
  • LALLA1

Hej! Ny här, hoppas att man kan vara med. Vi har haft husvagn i flera år och nu har vi bytt upp oss till en barnkammarvagn som vi är mkt nöjda med. Kommer nog att bli säsongsplats på Lysingsbadet/västervik nästa år, finns det ngr säsongare därifrån här?

• Nericia
    elegi skrev 2009-08-27 21:16:38 följande:
    För oss har det varit lite att när den rätta vagnen dykt upp så är det den som gäller och då tar man den för priset den kostar visst blev det enklare nu?? När det gäller lån så har ofta husvagnshandlarna lån med bra räntor osv.
    jo men det e klart, kommer rätta vagnen upp så javisst. men jag vill att det ska bli perfa. inget förhastat. för här talades det om att köpa nu men jag vill hitta en som jag känner e helt ok. o sen gärna åka runt å kolla lite. se hur olika vagnar e möblerade så att säga.

jasså så dom har bättre räntor. ja ska kolla runt lite mer
    Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.
Svar på tråden Campingtråden campar!