Hur lång tid tog 5 minuters metoden för er?
Hur länge var det skrik första kvällarna? Sover era barn hela natten nu?
Min dotter är 11 månader och har skrikit 6 kvällar i rad över en timme. Fungerar inte metoden på henne?
Hur länge var det skrik första kvällarna? Sover era barn hela natten nu?
Min dotter är 11 månader och har skrikit 6 kvällar i rad över en timme. Fungerar inte metoden på henne?
ts; hur känner du sjöälv om du blir lämnad och nonchalerad om du gråter?
detsamma känner din bebis, och ännu värre.
när ska BVC sluta rekomendera denna hemska metod!?!? man blir ju förbannad, jäkla okunskap och tanter som jobbat på tok för länge, som fortfarande tror att "barnen behöver träna lungorna"..
Vuxna sover tillsammans, men barnen ska sova själva..
Det verkar inte ens som folk läst mina inlägg i den här tråden. Folk bara kritiserar.
I alla fall så vaknar min dotter 5 gånger per natt och får välling 3 gånger. Annars kan hon inte somna om. Jag kör henne i vagnen över tröskeln på kvällarna för att få henne att somna. Det kan ta en timme. Hon är snart 1 år och vaknade ännu oftare när hon var liten. Jag tar promenader varje för och eftermiddag för att få henne att somna i vagnen. Jag har aldrig velat köra 5mm men efter att ha vaknat minst 5 gånger per natt i 1 års tid och provat nästan allt så provade jag det ändå. Det verkar inte ha fungerat och vad gör man då?
jisses, det lilla stackars barnet skriker ju för att det är rädd känner sig övergiven och ensam, hade bebisen kunnat prata hade det kallat mamma..pappa... Men klart att barnet tillslut slutar skrika, det tar ju enormt på de små krafterna och de somnar av utmattning.
Gör som jag, sitt/ligg brevid och låt de små barnen somna i frid och fröjd trygga och älskade. Visst är det jobbigt att sitta/ligga där ibland uppemot en timme ibland, men det är det värt minsann. Meningen med livet är väl ändå att ta hand om de små barn vi sätter till världen, finns väl inget annat som är viktigare än detta.
Nej bort med dessa tortyrmetoder, vet vuxna människor inte bättre...skam på er vuxna som skrämmer era gråtande barn till sömns.
Jag ringde BVC nu, hon tyckte jag skulle fortsätta. Sen fick jag nummret till BUP?
efter tre dagar slutar bebisen att kalla på en, jisses ... sorgligt att höra, bara vetskapen att man itne ens får kalla på sin mamma/pappa utan måste ligga tyst och somna i sin ensamhet övergigen... stackars barn. veta att man är övergiven... barnet har lärt sig att ingen vill veta av det... det är inte lönt att kalla. Min son kan komma till mig flera gånger på natten ibland men vad är det som är jobbigt med det... bara mysigt att få kramas lite och se han somna om med ett leende och känna sig trygg.
En av höjdpunkterna jag minns från när jag var ett litet äldre barn, var att när man kalla mapa så kom någon och var glad för att man kalla, trygghet är en viktig grundregel att låta ens barn växa upp i.