Hur lång tid tog 5 minuters metoden för er?
Hur länge var det skrik första kvällarna? Sover era barn hela natten nu?
Min dotter är 11 månader och har skrikit 6 kvällar i rad över en timme. Fungerar inte metoden på henne?
Hur länge var det skrik första kvällarna? Sover era barn hela natten nu?
Min dotter är 11 månader och har skrikit 6 kvällar i rad över en timme. Fungerar inte metoden på henne?
Om inte barnet gråter så tycker jag inte det är 5 mm. Då är det bara vanlig tillsyn.
F-n för BVC, de enda de rekomenderar är 5 min metoden.
Vi testade några kvällar men dottern blev annu värre, skrek mer för vvar kväll som gick så vi slutade.
Frn 1 till två års ålder fick vi sitta med henne tills hon somnade, ibland upp till 1 1/2 timma, vissa perioder somnade hon själv.
Nu är hon två år och somnar på egen hand.
Rådfrågade på BVC en gång och fick som svar. Så ni gav upp?
Eh, jaa hade inte hjärta att låta min lilla skrika i flera timmar.
Rätt sätt ÄR ju att låta barnet gråta utan att plocka upp honom i 5 minuter...om och om och om igen, tills han ger upp. Det är fantastiskt grymt. Men what the fuck....huvudsaken är att man får egentid....för inte kan man kompromissa med den under den korta spädbarnsperioden....nänä...
Ursäkta att jag hoppar in här bara sådär huxlfux..
men har läst mkt på löpseldarna o tidningen om anna nånting och hennes 5 minuter metod.. Men vad innebär denna och vad är det igentligen? har inte förstått riktigt..
Ursäkta om jag verkar lite efter.. men är tacksam om någon vore vänlig att svara mig.
Jag tycker att vi måste gå till oss själva.
Ni vuxna här inne i denna tråden,
- Somnar DU alltid bums när du lägger huvudet på kudden?
- Vilket sätt skulle DU föredra att somna på?