• majskrok

Hur lång tid tog 5 minuters metoden för er?

Hur länge var det skrik första kvällarna? Sover era barn hela natten nu?
    Min dotter är 11 månader och har skrikit 6 kvällar i rad över en timme. Fungerar inte metoden på henne?

• Svar på tråden Hur lång tid tog 5 minuters metoden för er?
  • Queen70

Är väl nån moraltant som kommit på den fåniga lagen....

Busbellan skrev 2009-07-14 17:51:36 följande:
    Tycker inte konstigt att folk reagerar om du slår ditt barn på fingrarna och man BÖR reagera när man hör nåt sånt eftersom det faktiskt är olagligt
  • 3barnsmor

ja mina barn är inte dumma.. dom hade fattat direkt om jag hade kommit springande varje gång dom börjat gnälla!

• MalinEddie
    Maj Lis skrev 2009-07-14 17:56:42 följande:
    ja mina barn är inte dumma.. dom hade fattat direkt om jag hade kommit springande varje gång dom börjat gnälla!
    Hur gamla var dina barn när du gjorde 5mm? Spädbarn gråter ju av behov och då är väl bra om föräldrarna finns där så snabbt som möjligt? Jag vill verkligen att min son (6 mån) ska veta att jag finns där för honom när han är ledsen. Han gråter ju inte för att jävlas liksom..
  • Dr Mupp

Maj Lis skrev 2009-07-14 17:56:42 följande:

Det har mina också gjort, vilket ledde till att de aldrig grät eller gnällde om det inte gällde nått.
  • MalinEddie

Jag vill självklart finnas där för min dotter oxå. Fick lite dåligt samvete när jag bara skrev sonen.{#lang_emotions_smile}Det är dock lite skillnad eftersom hon pratar. Sonen kan ju bara signalera sina behov genom att gråta. Jag fattar inte hur man kan ignorera det..

• Puffpinglan

Det tog 20 min första kvällen. Han var då 6-7 månader. Andra dagen tog det 10 min och sen minskade det varje dag. Tog en vecka ungefär sen sov han själv och har gjort det sedan dess. Han är nu snart 7 år! Har har inte heller varit sådan som kommit upp särskilt mycket på natten heller, utan sover lugnt och skönt hela natten. Kommer han upp så får han gosa en stund men sen får han lägga sig i sin egen säng. Då sover vi båda bäst!

Rasmus och Ebba är det bästa jag gjort!
  • 3barnsmor
    MalinEddie skrev 2009-07-14 18:14:29 följande:
    Hur gamla var dina barn när du gjorde 5mm? Spädbarn gråter ju av behov och då är väl bra om föräldrarna finns där så snabbt som möjligt? Jag vill verkligen att min son (6 mån) ska veta att jag finns där för honom när han är ledsen. Han gråter ju inte för att jävlas liksom..
    har varit olika på barnen.. har märkt när dom börjar förstå!
    sen får man ju lyssna på deras gråt...

sen att dom känner sig övergivna är väl lite väl att ta..
    det är ju inte så att man inte går in till dom på nätterna när dom har drömt och är rädda.

sen finns det ju dom föräldrarna som gör allt för och åt sina barn.. låter sina barn bestämma. såna barn tycker jag inte om, fast det är ju föräldrarna som är boven i det hela!
  • Tess Ronson
    lövet2 skrev 2009-07-13 21:47:38 följande:
    Nej, jag hade en bekant som envisades fast barnet uppenbarligen inte mådde bra. Barnet i fråga var större och hade börjat prata. Till slut knäcktes viljan hos barnet, och h*n började somna själv i sängen utan skrik - men samtidigt slutade h*n helt att prata ...
    Låter som att man har rätt svagt psyke då...
  • MonstersInc

skriker din dotter på dagarna också eller är det "bara" när hon ska sova?

förstår att det måste vara jättejobbigt. verkar ju dock inte som om metoden hjälper på henne.
    skulle nog sluta med den och försöka komma på vad det beror på.
    har du sett nån som helst skillnad hur hon sover på dagen, hur "lätt" det sedan är att lägga henne på kvällen?

• Queen70

Ja precis...Måste ha varit en riktigt töntig unge.

Tess Ronson skrev 2009-07-14 18:40:23 följande:

Låter som att man har rätt svagt psyke då...
Svar på tråden Hur lång tid tog 5 minuters metoden för er?