Hur lång tid tog 5 minuters metoden för er?
Hur länge var det skrik första kvällarna? Sover era barn hela natten nu?
Min dotter är 11 månader och har skrikit 6 kvällar i rad över en timme. Fungerar inte metoden på henne?
Hur länge var det skrik första kvällarna? Sover era barn hela natten nu?
Min dotter är 11 månader och har skrikit 6 kvällar i rad över en timme. Fungerar inte metoden på henne?
Är väl nån moraltant som kommit på den fåniga lagen....
ja mina barn är inte dumma.. dom hade fattat direkt om jag hade kommit springande varje gång dom börjat gnälla!
Maj Lis skrev 2009-07-14 17:56:42 följande:
Jag vill självklart finnas där för min dotter oxå. Fick lite dåligt samvete när jag bara skrev sonen.Det är dock lite skillnad eftersom hon pratar. Sonen kan ju bara signalera sina behov genom att gråta. Jag fattar inte hur man kan ignorera det..
Det tog 20 min första kvällen. Han var då 6-7 månader. Andra dagen tog det 10 min och sen minskade det varje dag. Tog en vecka ungefär sen sov han själv och har gjort det sedan dess. Han är nu snart 7 år! Har har inte heller varit sådan som kommit upp särskilt mycket på natten heller, utan sover lugnt och skönt hela natten. Kommer han upp så får han gosa en stund men sen får han lägga sig i sin egen säng. Då sover vi båda bäst!
skriker din dotter på dagarna också eller är det "bara" när hon ska sova?
förstår att det måste vara jättejobbigt. verkar ju dock inte som om metoden hjälper på henne.
skulle nog sluta med den och försöka komma på vad det beror på.
har du sett nån som helst skillnad hur hon sover på dagen, hur "lätt" det sedan är att lägga henne på kvällen?
Ja precis...Måste ha varit en riktigt töntig unge.
Tess Ronson skrev 2009-07-14 18:40:23 följande: