Hur lång tid tog 5 minuters metoden för er?
Hur länge var det skrik första kvällarna? Sover era barn hela natten nu?
Min dotter är 11 månader och har skrikit 6 kvällar i rad över en timme. Fungerar inte metoden på henne?
Hur länge var det skrik första kvällarna? Sover era barn hela natten nu?
Min dotter är 11 månader och har skrikit 6 kvällar i rad över en timme. Fungerar inte metoden på henne?
mina barn har mått jätte bra av det...
Man vet om barnet är rädd eller inte, det hörs ju på deras skrik.
Jag hör när min dotter bara är envis och arg för att hon ska sova eller om hon har drömt och är rädd :)
Låta sina barn bestämma när dom ska sova är ju ingen höjdare.. när min man ska lägga våra barn så är dom mycket jobbiga pga att dom vet att han springer in till dom hela tiden när dom gråter och ofta tar upp dom.
Maj Lis skrev 2009-07-14 13:27:11 följande:
Testa att hoppa över eftermiddagsluren ts,
hon kanske inte hinner bli trött på den tiden
som är, innan sovdags för natten...
Det är helt normalt för en 11 månaders att vakna på nätter och äta. det du försöker göra är att tvinga bort henne från ett normalt mönster till ett onormalt.
Det du l'är din dotter med 5 min metoden är att hennes behov inte är viktiga efter att visst klockslag. Efter ett visst klockslag kommer ni strunta helt i om hon är ledsen eller inte. Vill du verkligen lära henne det. Vi du lära henne att er kan man inte lita på.
att barnet är nöjt och glatt efter 5 min metoden behöver inte betyda att barnet inte tagit skada. Det är nämligen att barn har en försvarsmekanism som gör att de blir glada och nöjda för att säkerställa att de blir omhändertagna. Bla visar grav misshandlade barn upp denna glada och nöjda sida.
Det finns andra metoder, den bästa om mest effektiva metoden är att lyssna på barnet och ge den vad den behöver. Alla våra barn har börjar sova hela nätter och somna själv utan en endaste metod.
Ge inte upp. Snart har ni nog knäckt ungen så hon fattar att det är dags att börja ta hand om sina egna behov istället för att inbilla sig att morsan kommer så fort man är ledsen. Keep up the good work.
Absolut. Hemma hos oss funkar det utmärkt att slå den lille på fingrarna när han gör nåt dumt som att gräva i blomkrukan. Funkade på mig när jag var liten så varför skulle det inte funka på honom. Massa moraltanter som tror sig känna mitt barn bättre än jag själv har förståss åsikter. Men det är MITT barn. Låt alla göra det som passar dem bäst. Tvi för moraltanter.