• Anika86

Vart e 86:orna

Ser massor av trådar mammor 85,87,88,89 men vart har alla vi 86:or tagit vägen :P

• Svar på tråden Vart e 86:orna
  • MariaOMarkus
    Zvartaliljan skrev 2009-07-25 10:09:24 följande:
    Åh hej! Nä den dog liksom ut Händer ju ofta över sommaren.Hur är det med lilla Malou? Ett namn jag aldrig glömmer Äter hon något annat än bröstmjölk?? Klagar hon på magont eller så?
    jaa precis de gör ju de man åker på semester osv

hon mår bra,so ver just nu hihi :)  jaa hon får ersättning Semper Lemolac för känsliga magar..vet inte om hon har de men verkar funka bra iaf :) sen pumpar jag ut (för hand) så hon får i sig lite bröstmjölk oxå..jaa ibland beroende på vad jag ätit så får hon magont,typ om jag ätit mat med lök i..vilket de små får ont i magen av så försöker undvika lök så gott de går
    Malou - Mi amor - Mi vida
  • Zvartaliljan
    MariaOMarkus skrev 2009-07-25 10:14:49 följande:
    jaa precis de gör ju de man åker på semester osv hon mår bra,so ver just nu hihi :)  jaa hon får ersättning Semper Lemolac för känsliga magar..vet inte om hon har de men verkar funka bra iaf :) sen pumpar jag ut (för hand) så hon får i sig lite bröstmjölk oxå..jaa ibland beroende på vad jag ätit så får hon magont,typ om jag ätit mat med lök i..vilket de små får ont i magen av så försöker undvika lök så gott de går
    hmm svårt det där men hon kanske blivit för "lat" för att amma nu o tycker det är enklare o bli serverad i flaska Maia ammade inte då hon inte orkade, hade ingen energi, men då orkade hon inte ta flaskan heller så det blev sondmatning. Så det är nog inte din dotters problem då hon ändå tar annat, hon vill nog helt enkelt inte mer. Vissa barn slutar ju så där självmant.
    Älskade lilla Maia 060528 och syskon 100125
  • MariaOMarkus
    Zvartaliljan skrev 2009-07-25 10:20:04 följande:
    hmm svårt det där men hon kanske blivit för "lat" för att amma nu o tycker det är enklare o bli serverad i flaska Maia ammade inte då hon inte orkade, hade ingen energi, men då orkade hon inte ta flaskan heller så det blev sondmatning. Så det är nog inte din dotters problem då hon ändå tar annat, hon vill nog helt enkelt inte mer. Vissa barn slutar ju så där självmant.
    jaa jag tror nog att det är så,de går ju fortare med :P hon är lite glupsk med..jaa vill hon inte så ska hon ju inte ammas. vet bara inte om jag ska fortsätta pumpa ut el sluta med de helt.. en liten funderare jag har heh :)
  • Zvartaliljan
    MariaOMarkus skrev 2009-07-25 10:23:44 följande:
    jaa jag tror nog att det är så,de går ju fortare med :P hon är lite glupsk med..jaa vill hon inte så ska hon ju inte ammas. vet bara inte om jag ska fortsätta pumpa ut el sluta med de helt.. en liten funderare jag har heh :)
    Bröstmjölk är ju bättre än ersättning, framförallt för immunförsvaret, så jag tycker nog du ska fortsätta pumpa så länge det går Men du ska ju göra det som känns rätt, kan ju ta upp en massa tid o först pumpa o sen mata. All tid ska ju inte gå åt kring mat liksom.
    Älskade lilla Maia 060528 och syskon 100125
  • MariaOMarkus
    Zvartaliljan skrev 2009-07-25 10:30:01 följande:
    Bröstmjölk är ju bättre än ersättning, framförallt för immunförsvaret, så jag tycker nog du ska fortsätta pumpa så länge det går Men du ska ju göra det som känns rätt, kan ju ta upp en massa tid o först pumpa o sen mata. All tid ska ju inte gå åt kring mat liksom.
    precis..det är ju bra för henne och få bröstmjölk så därför jag vill fortsätta.. nej man vill ju inte at all tid ska gå åt bara och ge mat men så lång tid tar de inte :)

nej nu ska vi röra lite på oss :) ha en fin dag
  • Mallefnatt

Så nu alla sthlmare... vad sägs om fredag??? något förslag på lekland... skärholmen?

• Missbetzii

Hejsan .. här är en 86:a till men har inte fått min bebbe än.. men snart så :)

Då hänger jag gärna med er på fika o sånt :)

Tills dess får ni ta hand om er o era små :))

Kram kram

• MariaOMarkus

grattis till kommande bebben..när är du beräknad ?

• fantasifoster

Hej, här har ni en till 86:a, hänger med här om jag får.
    Bor i Örebro med sambo, son och katt.
    Sonen är 6½ månad.

Just nu är vi och semestrar i Norrland.
    Är och hälsar på min familj och mina bekanta.
    Men snart bär det iväg söderut igen.

Svar på tråden Vart e 86:orna