• vickey

vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)

vore jätte roligt att nu de sista veckorna fram till bf att följas åt ;) , prata funderingar ,vanka ,tankar om allt från dagen-namn-förlossning eller bara klaga eller vad som.
    hoppas de är fler där ute som vill följas åt...

• Svar på tråden vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)
  • vickey

håller med dig mrs carro Andersson känns som liten vill stanna till jul i magen. har precis som du haft en veckas känslostormar här hemma. Ska också försöka verkligen försöka ställa mig in mentalt på att gå över. trots att man tolkar var enda lilla symptom eller som kan vara symptom.

Man känner verkligen igen sig i de flesta i denna tråd och det är faktiskt rätt skönt.

Själv vaknade man ganska nyss, och insåg att sambon har inte med mobilen i dag ,så vi får hoppas att det ine sätter igång , fast oj vad förvånad jag skulle bli u om det gjorde det efter alla falsk larm. men känns lite otryggt att hans mobil är här hemma, då det är bara han jag kan förlita mig på om något sker då jag bor 30 mil från resten av familj,släkt och vänner... oh well behöver nog inte gny ;). kommer inte ske nåt här ändå. :). optimist.

Men senare i dag ska jag till bm fast inte min vanliga bm då hon är på semester men det går nog bra ändå.

oj,det här blev nästan en roman :p he,he. ursäkta.

• joasia

hej tjejer - jag har Bf den 19 aug så jag hänger gärna med här! Väntar andra barnet (det första gick jag 14 dagar över tiden med, sattes igång och fick till slut kejsarsnitt) och inte känns det som denna plutt tänker komma snart. Har inga känningar överhuvudtaget - ganska så frustrerande...

• Josse B

Hej hej och godmorgon på er!
    I dag är allt som vanligt, inatt fick jag springa på toa ca 100 gånger..fattar inte att man måste pissa så mycket, så mycket vaket, men endå kan man inte sova länge utan gick upp när sambon skulle iväg på jobbet. Så idag försöker jag få en tid till fotvård..skulle va jäkla nice att få fötterna fixade innan!
    Ja, nu är det 7 dagar kvar....hmmm..

• In Love

Nu e man less alltså!!!!...Vaknade kl 05.30 av värkar som blev starkare och kom med ca 6 min mellanrum...trodde verkligen de va på g nu...suck det har ju avtagit...men tarmtömning har jag haft och hoppas det kan betyda ngt då jag vart hård hela graviditeten!!...å molvärk som drar och spänner i ryggen...HOPPAS de drar igång snaart!!

Vickey: OJOJ tänk om det startar för dig nu när han glömt mobilen...det vore väl typiskt...får du tag i han på ngt sätt då?...

ska oxå till BM idag kl 11...ha en bra dag alla glada!!!

• vickey

In Love skrev 2009-08-13 09:19:01 följande:

Nu e man less alltså!!!!...Vaknade kl 05.30 av värkar som blev starkare och kom med ca 6 min mellanrum...trodde verkligen de va på g nu...suck det har ju avtagit...men tarmtömning har jag haft och hoppas det kan betyda ngt då jag vart hård hela graviditeten!!...å molvärk som drar och spänner i ryggen...HOPPAS de drar igång snaart!! Vickey: OJOJ tänk om det startar för dig nu när han glömt mobilen...det vore väl typiskt...får du tag i han på ngt sätt då?... ska oxå till BM idag kl 11...ha en bra dag alla glada!!!
    nja har massa konstiga nr , men vet inte vilket av de som gäller riktigt. Men skriver in dem i min mobil, kan ju hoppas på att det sätter igång ;) när man ändå är på sjukhuset hos bm eller så ;). men i dag vaknade jag verkligen med känslan att i dag kommer lillen att komma. men säkert bara inbillning. Oh well nu ska jag äta lite frukost och stutsa in i duschen för att sedan ta det lite lungt innan bm... men ska inte dit för än 14. men har en timmes resväg med buss.
  • 02 05

Godmorgon :)

Första riktiga hormonnatten utan någon egentlig sömn inatt. Har vaknat oändlöst många gånger under nätterna under en lång period nu men ändå somnat om ordentligt mellan varven, men inatt var det verkligen endast en stor dimma. Dock är jag förvånansvärt pigg idag så det är härligt. Jag ser positivt på det och ser det som ännu ett steg närmare förlossningen, under Viggos gravditet var det likadant den sista tiden.

Var på mvc igår och nu är bebisen fixerad! Även det ett steg närmare förlossningen, det pirrar rejält nu måste jag säga!

• 02 05

Vickey:

Kan du inte uppdatera trådstartaren med våra bf så slipper man leta efter listan:D

• Bessie

Vad spännande att det är så många som har förvärkar. Här är allt lugnt, känner av lätt molande i ryggen till och från och vanliga sammandragningar, men inget "utöver det vanliga". Har ju varit inställd på att föda barn sen förra fredagen, eftersom döttrarna kommit tidigt, men nu försöker jag tvärtom tänka att han kommer att stanna över tiden. Försöker att njuta av sista tiden med magen - har båda döttrarna på dagis deltid, och det är ju galet lyxigt att gå hemma själv och drälla - har man inte gjort på 4½år . Och det lär ju inte hända igen på evigheter heller, så det är bäst att njuta medan man kan. Även om jag såklart blir jätteglad om Plutten väljer att titta ut snart ...

• Vaniljkyss

Håller tummarna för Kaffetjej idag - har du åkt till sjukhuset redan?

Prickensmamma: Ja tänk att man är avis på lossade slemproppar ha ha ha! Vet tyvärr inget om hinnsvepning...

Malinskyy: Hur har natten varit - mer känningar?

carne: Håller det i sig??? Nyfiken

4barnsmamma: Min första kom på BF-dagen så jag går ju och hoppas att denna ska komma tidigare. Grejen är att jag känner mig så mycket större/otympligare/färdig/molvärkande/etc. denna gången så jag har verkligen trott att det ska komma igång...

mrsCarro: Känner igen mig precis!

Charlatan: Surt... Hoppas det kommer igång på riktigt snart!

vickey: Oj, finns det något annat sätt att få tag på sambon OM du behöver? Min vanliga bm är också på semester men jag har inte tid förrän måndag så jag hoppas att inte behöva gå dit!

joasia: Fast man behöver ju inte känna något förrän det faktiskt sätter igång på riktigt! Don't worry

JosseB: Kan VARMT rekommendera fotvård - jag var i måndags.

InLove: Oh va' spännande - håller tummar & tår!

0205: Då hoppas vi att det är på G snart!

Jag hade en LUGN natt UTAN några känningar alls... *suck*

Flyttar fram listan så att alla nya kan lägga till sig (Sedan gör vi en lista för att se när bebbarna kom och vad/vem det blev)

12/8 Carne, 24 år, 2:a barnet (tjej), Vänersborg
    13/8 Kaffetjej, 29 år, väntar 1:a barnet Lund
    14/8 CHARLATAN, 22 år, väntar 1:a barnet (tjej), Örebro
    17/8 Bessie, 31, 3e barnet (kille), Stockholm
    18/8 Alwilda, 30 år, 1:a barnet, V:a Götaland
    19/8 Vaniljkyss, väntar 2:a barnet, V:a Götaland
    19/8 Vickey ,26 år,väntar första barnet(pojke), Österlen
    19/8 Mrs Carro Andersson, 34 år väntar första barnet, Tullinge- Stockholm
    19/8 Tigger80, 29 år, väntar 2:a barnet (flicka), V:a Götaland
    19/8 Trebuh, 33, väntar 1:a barnet, Värmland
    20/8 Josse.B 29, första barnet, Skellefteå
    21/8 Madelenesvensson, 27 år, 3:e barnet, Norrköping
    21/8 Amnas, 31 år, väntar 1.a barnet, Malmö
    21/8 Malinskyy, 28 år, väntar 1:a barnet, Järfälla Stockholm
    21/8 Smålandstjej 85, 1:a barnet
    22/8 Ramiss, 30 år, väntar 3:e barnet (pojke), Bålsta
    22/8 Diamant78, 31år, väntar 2:a barnet, Stockholm
    22/8 Bonsai, 28 år, väntar 1:a barnet i Stockholm (Värmdö)
    22/8 0205, 27 år, 2:a barnet, Järfälla, Stockholm
    23/8 Pajjso, 20 år, första barnet (pojke), Södertälje
    23/8 Maddelonken, 23 år, första barnet (tjej), Tyresö
    23/8 Mickan21, 23 år, första barnet, Solberga, Småland

• In Love

12/8 Carne, 24 år, 2:a barnet (tjej), Vänersborg
    13/8 Kaffetjej, 29 år, väntar 1:a barnet Lund
    14/8 CHARLATAN, 22 år, väntar 1:a barnet (tjej), Örebro
    17/8 Bessie, 31, 3e barnet (kille), Stockholm
    18/8 Alwilda, 30 år, 1:a barnet, V:a Götaland
    19/8 Vaniljkyss, väntar 2:a barnet, V:a Götaland
    19/8 Vickey ,26 år,väntar första barnet(pojke), Österlen
    19/8 Mrs Carro Andersson, 34 år väntar första barnet, Tullinge- Stockholm
    19/8 Tigger80, 29 år, väntar 2:a barnet (flicka), V:a Götaland
    19/8 Trebuh, 33, väntar 1:a barnet, Värmland
    20/8 Josse.B 29, första barnet, Skellefteå
    21/8 Madelenesvensson, 27 år, 3:e barnet, Norrköping
    21/8 Amnas, 31 år, väntar 1.a barnet, Malmö
    21/8 Malinskyy, 28 år, väntar 1:a barnet, Järfälla Stockholm
    21/8 Smålandstjej 85, 1:a barnet
    22/8 Ramiss, 30 år, väntar 3:e barnet (pojke), Bålsta
    22/8 Diamant78, 31år, väntar 2:a barnet, Stockholm
    22/8 Bonsai, 28 år, väntar 1:a barnet i Stockholm (Värmdö)
    22/8 0205, 27 år, 2:a barnet, Järfälla, Stockholm
    23/8 Pajjso, 20 år, första barnet (pojke), Södertälje
    23/8 Maddelonken, 23 år, första barnet (tjej), Tyresö
    23/8 Mickan21, 23 år, första barnet, Solberga, Småland
    19/8 In Love, 26 år, andra barnet(Flicka) Stockholm

Svar på tråden vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)