• epa77

IVF i mars del 8

Hej!

För nästan ungefär 1 ½ år sedan startades den första "IVF i mars" -tråden. Mycket har hänt sedan dess men gänget hänger fortfarande ihop, oavsett var i barnkarusellen vi befinner oss.

• Svar på tråden IVF i mars del 8
  • epa77

Hej på er!

Oroväckande tyst här inne, har alla så mycket att göra???

Själva har vi rörmokaren på besök för att fixa med vatten och avlopp till det nya badrummet - kul att det händer något men mindre roligt att ha Märta på golvet bland allt damma som blir...

Märta gnölar en del över ankommande tänder, sitter under tvång, vägrar att röra sig liggande på mage men vill gärna träna på att stå och gå. En lockande och uppmuntrande mamma kämpar och kämpar men damen gör som hon vill, precis som hon gjort sedan födseln.

Hur har ni andra det med bebisar, magar, adoptioner, jobb och annat spännande? Ewfa har det väl som bäst i Barcelona just nu . Njut!

• Wednesday85

epa- Här är allt bra, var på bvc nyss och Tila blev livrädd för bvc-sköterskan och läkaren och skrek tills vi gick hem, så det var inte lätt för läkaren att kolla allt som hon skulle! Men vikt och längd hann vi iaf med innan, 7050g och 66cm.
    Undrar när hon tänker börja krypa, just nu rullar hon dit hon vill, eller så sätter hon händerna i marken och puttar sig bakåt eller åt sidorna
    Inga tänder på gång vad jag kan se heller.
    Men hon tränar sin röst nu, nästan hela dagarna pratar hon och skriker så högt hon kan!

• Sootie

Epa,
    Här har vi också rörmokare fast för att dra vattenburna element i hela huset.. Fast d var ju som sagt bra mycket dammigare när vi gjorde badrummet, fy hittar fortfarande sånt äckligt damm på saker som man inte har kommit åt eller inte rört på länge..

Wednesday, shit vad fort dem växer.. Hur gammal är Tila nu? (*okej jag vet.. lat orkar inte leta fram listan*)

Aston gör inte så mkt, han har skrattat/lett mot oss ett par gånger men det är inte alltid det passar herrn.. Hans lilla vän som e 9 dagar äldra hade vänt på sig så nu försöker vi få honom att vända sig men han mest ligger still å spänner hela kroppen och viftar men kommer ingen vart :P
    Annars är han lite klängig och vill vara nära oss hela tiden och gillar helst inte att ligga ensam.. Vilket iofs är lite mysigt men man får inte så mkt gjort ;)

• Wednesday85

Sootie- Hon blir 7 månader den 8 september! Tila ville gärna bli buren också när hon var mindre och vill det fortfarande ibland, men som du skrev så blir det inte så mycket gjort hemma då.. När dom sover vill man bara sätta sig ner en stund och glo in i väggen eller vad som helst

• Vreni

Hej på Er!

Är i Sverige nu. Håller på för fullt med att packa ut kartonger och inreder min nya lägenhet....stress....men, men.

Kramiz på Er! Uppdatera mig senare....

• epa77

Vreni - Välkommen hem! Hur känns det? Förutom stressen förstås. Är barnen glada att vara tillbaka?

• Vreni

epa: Ju, tack det känns bra faktiskt. Barnen är superglada och har börjat i skolan nu. De var hos sin pappa på semester de senaste veckorna men på måndag är de hemma hos mig. Sedan är det fullt upp Hur är det själv?

• epa77

vreni - Jo, det finns att göra. Märta kräver mycket uppmärksamhet så det blir inte mycket annat gjort . Skönt att sommarvärmen hållit i sig så att det är härligt att vara ute!

• Sootie
    Wednesday85 skrev 2009-08-27 21:17:54 följande:
    Sootie- Hon blir 7 månader den 8 september! Tila ville gärna bli buren också när hon var mindre och vill det fortfarande ibland, men som du skrev så blir det inte så mycket gjort hemma då.. När dom sover vill man bara sätta sig ner en stund och glo in i väggen eller vad som helst
    Precis!!!

Oj vad tiden går fort.. Men å andra sidan är Aston är redan 2 månader snart :O
Svar på tråden IVF i mars del 8