• epa77

IVF i mars del 8

Hej!

För nästan ungefär 1 ½ år sedan startades den första "IVF i mars" -tråden. Mycket har hänt sedan dess men gänget hänger fortfarande ihop, oavsett var i barnkarusellen vi befinner oss.

• Svar på tråden IVF i mars del 8
  • AnnaS

Epa: Snabbt inpå betyder så snabbt som möjligt. Om det tar 1 vecka eller 2 månader återstår att se. Det beror ju helt på hur jag själv mår men framförallt hur den lilla sparveln kommer att må och fungera och det måste trots allt få vara viktigast.

Just nu känns det som om jag gärna hade varit ledig ett år eller drygt så, men det är praktiskt omöjligt med företag. Ni som är anställda och kan gå på mamma/pappaledighet, njut och ta vara på tiden - Sverige är fantastiskt på det sättet, att man får lov att vara ledig och få betalt (jajaja, summan varierar ju visserligen men ändå).

Vad skönt att höra att allt verkar bra med er tjejer.

Frivolten: Jotack, här är det också bra. Jag får nog säga att graviditeten har varit lätt med mycket få besvär. Visst har jag varit trött, speciellt de första tre månaderna, men ytterst lite illamående och andra besvär. Jag börjar känna av mina höfter, men inte tillräckligt mycket för att gnälla om det.

Namn? Hmmm.. Jo. Hemma hos oss tar gubben det som det kommer men jag vill gärna tänka och planera och förbereda och och och. Så visst, vi har ett par namn - men jag behåller dem nog och suger på dem själv ett tag till.

Muuuuuuuuuuuuuuuuuuuulan: Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam! Ja, jag saknar er i den andra tråden också, men saken är den att jag har inte hunnit med FL riktigt på grund av att jobb och allt annat varit helt fanatiskt jobbigt. Så därför har jag gått ur alla trådar jag var med i, utom denna, där jag med allt för långa mellanrum tittar in och säger hej.

Vad gäller just kämpar-tråden så har jag väl inte "gått ur" den sådär officiellt, men det är lite deppigt i tråden just nu och har varit så ett tag och förutom tidsbristen, så kan jag lixom inte peppa och stötta som jag brukar i den sits jag är i nu utan att det sticker folk i ögonen. Och jag förstår det. Vem vill ha heja-rop av en gravid? Förutom du då...

Men du, den här hösten är din. Så är det bara. Det har jag bestämt. {#lang_emotions_kiss}

Näpp, dags att sticka till jobbet. Kram!

• mulan

AnnaS: men du har ju gravidtråden (systertråden) där får du nysa hur mycket gravidbaciller du vill . Ta det lugnt nu med jobbet och tänk på bebisen (pojke?) Kramar!!!

Party i värmeskåpet??
  • AnnaS

Mulan. Jo jag vet, men som sagt - tidsbristen är det största skälet. Pojke. Ja. Kram!

• mulan
    AnnaS skrev 2009-09-02 17:21:27 följande:
    Mulan. Jo jag vet, men som sagt - tidsbristen är det största skälet. Pojke. Ja. Kram!
    Ja tiden räcker inte alltid till. Särskilt inte om man som du är egen företagare.

Jag kanske går med i denna tråden igen om jag plussar. Gjort ÄP idag . Vi får se om någon vecka. Jag saknar er nämligen
    Party i värmeskåpet??
  • mulan
    Wednesday85 skrev 2009-09-02 20:56:01 följande:
    mulan- Vi saknar dig med! Hur många ägg blev det då? Håller tummarna! Kram
    Tackar!
    Det blev 14 ägg av 15 äggblåsor så vi hoppas att dom kan långtidsodla dom . Vårt bästa resultat hitills

Kramar om er alla!
    Party i värmeskåpet??
  • mulan
    Wednesday85 skrev 2009-09-02 21:08:33 följande:
    14 ägg, det låter väldigt bra det, hoppas på att iaf några är toppenägg!
    Ja vi är väldigt nöjda med tanke på att läkaren i Linköping sa till oss förra hösten att det inte blir fler IVF utan ÄD.
    Party i värmeskåpet??
  • epa77

mulan - Så ni har inte varit i Linköping nu då? Kram och Lycka till!!!

Svar på tråden IVF i mars del 8