IVF i mars del 8
Hej!
För nästan ungefär 1 ½ år sedan startades den första "IVF i mars" -tråden. Mycket har hänt sedan dess men gänget hänger fortfarande ihop, oavsett var i barnkarusellen vi befinner oss.
Hej!
För nästan ungefär 1 ½ år sedan startades den första "IVF i mars" -tråden. Mycket har hänt sedan dess men gänget hänger fortfarande ihop, oavsett var i barnkarusellen vi befinner oss.
Blir snart toig på den här datorn som inte vill sriva K...
Sootie, jo hon är SUPER min svärmor!
Vad jobbigt att Du mår så dåligt... Hoppas verkligen dom kommer fram till vad det är för nåt..
Idag sa vi åka å kolla på vagnen IRL!
Affären ligger ju i Tranås av alla ställen, men vi tänkte ta den på vägen hem från Stockholm idag. Blir inte en så lång omväg...
Så får vi se om vi tar hem den direkt eller om vi väntar!
Jag är ju mycket för att ta mig en funderare å landa i saer å ting, innan jag bestämmer mig. Så troligt är kanske att den inte kommer med hem idag.
Babyskyddet gick att fästa mha nån adapter. Är det så det brukar funka? Får ju kika idag, men tänker att det får ju inte vara så meckigt att man inte använder det därför.
Eller att det brötar å låter så när man sätter dit det, så att man riskerar att ändå väcka den där sovande Bebisen...
Glenda!
Ha Ha! Ja en fis genom tarmarna lät kanske inte lika mysigt som en spark från Liten.. men ja,ja..det får kännas hur det vill...bara Bebis ger sig till känna!
Jag har alltid tänkt att Barnet så klart sover bäst i samma rum, å gärna samma säng, som sina föräldrar. Men Ni är inte dom första att bekräfta att så kanske inte är fallet... Hmm...
Nu när vi har varit i Stocholm har vi såklart passat på att hälsa på dom blivande kusinerna!
Tindra 6, Nova 18 månader å Neo 4 månader. Tindra önskar sig MEST en pojk-kusin eftersom hon redan har en flick-kusin... men en tjej gick bra det med.
Å blev det en flicka skulle hon heta Linda och blev det en pojke... ja då var det Pelle Svanslös..
Jaha!
Jo...det här med veckor å dagar hit å dit... jag vet inte hur jag ska räkna. Några dagar hit eller dit kan tyckas men jag skulle vilja ha en klar dag då jag 'byter vecka'.
Utifrån återföringsdagen skulle jag idag vara i vecka 16+3. Men på UL i vecka 10 var ju Liten 4 dagar 'för liten' så då flyttades BF 4 dagar framåt. Å det är den räkningen jag utgår ifrån nu, och är i sånt fall i vecka 15+6. På sista UL hade ju Liten 'vuxit ikapp' ytterligare två dagar och i sånt fall skulle jag vara i vecka 16+1 idag.
Min pojkvän tycker vi ska räkna från återföringen iallafall...
MEN HUR HADE NI GJORT??
Puss å Kram Till Alla!
![]()
Frivolten- Svårt att veta vilket datum du ska räkna ifrån.. Men jag hade nog gått efter sista UL tror jag, men det är väl snart dags för RUL, då får du säkert ett nytt datum igen!
Spännande att åka och titta på barnvagn! Kommer ihåg när vi gjorde det, kändes nästan lite förbjudet på något sätt
Men kul var det! Hämtade hem vagnen redan i v.19 så det var lååång tid att gå ocg titta på den tomma vagnen
Hej hej! Hoppas att allt e bra med alla????
Nu har vi gift oss!!!! ÅÅÅH, vilken härlig dag o jag är såååååå lycklig!
Ska ringa nån dag till akademiska o höra om vi kommit framåt i kön..... När de tror att det blir ÄD.
Kraaaaaaaaam till er alla!!!!
Snork fröken - Jättegrattis till giftermålet! Skönt att allt gick bra och att du är lycklig
! Gifte ni er i kyrkan? Många gäster? Stor fest?
Frivolten - Jag hade räknat insättningsdagen som vecka 0+2, det är ju det enda "säkra". Vad det sedan blir för leveransdatum är ju en annan historia...
När det gäller vagn har jag ingen egen erfarenhet av varianter där man kan sätta dit babyskyddet, däremot hade vi ett babyskydd med klickinsats (så att man slipper krångla med bilbältet varje gång) och det kan jag rekommendera varmt!
Ego: Igår var vi på BVC. Nu väger Märta 7995g och är 67,5cm lång... dessutom är hon lite förkyld och vi försöker införa nattningsrutiner (det håller inte att vanka en 8-kilos till sömns i famnen) så det är ganska grinigt för tillfället.
Hur mår ni andra?
Snorkfröken- Grattis!!
Epa- Dricker Märta välling? Kan säga att här har nattsömnen blivit tusen gånger bättre sen jag slutade amma och Tila började med välling. Förut sov hon brevid mig, vaknade mellan 2-5 gånger varje natt och somnade inte om förrän jag ammade henne, nu somnar hon kanske vid 20 på kvällen, vaknar oftast till ett par gånger på kvällen och natten, men då räcker det att ge henne nappen så somnar hon om.
Frivolten: Hur var vagnen? Är du jättesugen på den nu?
Det där med att sova i eget rum eller ej - jag tror ju på att det är jätteindividuellt helt enkelt. Och att man får kanske vara beredd på flytta tillbaks om det inte funkar. Just nu drömmer Peder så himla mycket mardrömmar(tror det är separationsångesten där också) så att han sover i vår säng en del. Skitjobbigt eftersom han ligger och sparkar mycket i sömnen. Men jag tror det går över snart och att han kan sova hela natten i sitt eget rum igen.
Jag hde nog väntat till RUL med att sätta ett definitivt datum. Det datumet kommer mvc att använda ändå.
Pelle svanslös
Snorkfröken: Grattis till att vara fru!! Hur var giftemålet? Vad hade du för klänning (är näst intill galen i just brudklänningar
)
Hoppas att kön har tagit ett långt skutt framåt under sommaren!
epa: Jo, det är jobbigt nu när de börjar få lite tyngd. Peder väger 9.8 kilo och det känns att kånka på när han är grinig.
wednesday: Ja visst bara är välling/gröt det bästa som finns för småbarnsföräldrars sömn
Ego: Peder har sen någon vecka tillbaka hittat sin snopp.
Blöja tjänar nästan som en susp nu, för om han inte hade haft blöja hade hans förhud nått ner till knäna när han är tre år.
Han är mycket lycklig över den och jag gissar att han kommer numera inte att släppa greppet om den (Anna du kanske ska tänka om till smeknamn på ditt barn?
)
Glenda- Ja det är det verkligen!
Det är konstigt att killar är så besatta av sina snoppar, det börjar alltså redan innan dom blir 1 år och håller väl i sig resten av livet verkar det som
Wednesday - Nej, Märta har inte testat välling ännu. Hon har bara ätit en gång/dag och ammat resten. Igår ökade vi dock på till två mål, så hon fick gröt till kvällen. Förhoppningsvis resulterar det i längre sovperioder... Tänkte spara vällingen tills dess vi trappat ner på amningen ytterligare.
Epa- Ja det förstår jag, men känner du att du inte får sova så kan du ju alltid testa med vällingen längre fram