IVF i mars del 8
Hej!
För nästan ungefär 1 ½ år sedan startades den första "IVF i mars" -tråden. Mycket har hänt sedan dess men gänget hänger fortfarande ihop, oavsett var i barnkarusellen vi befinner oss.
Hej!
För nästan ungefär 1 ½ år sedan startades den första "IVF i mars" -tråden. Mycket har hänt sedan dess men gänget hänger fortfarande ihop, oavsett var i barnkarusellen vi befinner oss.
Grattis Snorkfröken till giftemålet!!! Hoppas ni hade en helt underbar dag! O håller tummarna att kön gått framåt massor i sommar så ni inte behöver vänta så länge till!
Hur gick det med vagnen Frivolten? Blev det inköp på vägen hem? Vi har inte börjar fundera på vagn eller egentligen nåt som ska inköpas åt den kommande familjemedlemmen än, vi hinner....
Jag räknar mina veckor från insättningsdagen, men så stämmer också det ganska bra med ul-mätningarna. Kastar på 1-3 dagar beroende på vilket mått som tas. Var på ul igår och fick se krypet igen! Babyn vinikade ivrigt åt mig (var tyvärr ensam denna gång på ul så sambon jobbade) o det var härligt att se! Har varit lite nojig om allt ska vara ok när jag inte tycker magen växer på mig (däremot har jag fått inhandla nya bh-ar för de vanliga får mig att se ut som nån porrskådis!
) så det var så skönt att se att allt var ok. idag är jag i v.17+5 så nog börjar väl magen komma snart tror jag....
Hej!
Nu var det evigheter sedan! Hoppas alla har det bra, är det någon som vet var listan befinner sig så man kan kolla läget?
Vi har haft det hektiskt. Vi har skaffat sommarställe, vi har sagt upp lägenheten samt fått tillgång till den nya så det renoveras för fullt. Å så har jag gått tebax till jobbet, men det blev inte långvarigt utan nu är det knäoperation 7 okt. med restultatet en sjukskrivning på 4-6 månader. Passande mitt i flytt å allt.
Nåja, det var kort om oss. Ovan ser jag att Snorkis har gift sig. Stort GRATTIS!!!
Vad händer med er andra?
OJ, förlåt om jag verkade nonchig, men det bidde nått konstigt när jag väl lyckades hitta er igen. När jag klickade på forumet kom bara Stabilos inlägg upp, så jag trodde ni precis startat en ny.
Så det var inte det att jag dissat er andra, jag tänkte bara slippa leta upp "gamla" tråden, som tydligen inte behövdes då det här var sidan 19...
Usch vad nonchig du är Nettann! Det är så man kräks... ;p *skojar*
Trist med knäoperation för dig, hoppas det går bra! Grattis till nya sommarstället!
Sootie: Jag har läst på lite om Medela Swing och det verkar vara en bra pump det där. Jag har varit helt inne på en sk dubbelpump dock, som pumpar från båda brösten samtidigt, kruxet är ju att de är så snordyra. Hur lång tid tog det för dig att pumpa ur ena bröstet med swingen? Låter den mycket? Vad ska du ha för den?
Timoa: Låter som om ni har super-duper-fullt-upp med allt som händer runtomkring er med hus och så. Skoj!
Snorkis: Grattis till bröllopet!
Al: Gud vad roligt att det går framåt med adoptionen! Det är tydligen en upplevelse som inte går att jämföra med något annat! Håller tummarna för att det blir november!
Frivolten: Slog du till på barnvagnen?
Glenda: Haha, från döda till mamma är ett STORT framsteg!! Ta ni till vara på separationsångesten, snart är han tonåring och vill inte veta av dig överhuvudtaget.
Frivolten igen: Jag har alltid räknat från insättningsdagen v2+2 och det stämde inte riktigt på första ultraljudet och på andra ultraljudet var det lite åt andra hållet, men nu efter tredje rutinultraljudet så stämmer det exakt på dagen igen. Så jag tror att de växer lite olika bara.
Ang vagnen och babyskyddet så ja - man kopplar ihop dem med en adapter. Jag vet dock inte om det blir speciellt krångligt. Antar att det är klick och köra iväg som gäller som med i princip allt annat från t ex Emmaljunga eller andra barnvagnstillerkare. Grejen är väl att du får väl bestämma dig för om du ska ta med hela vagnen från början eller bara underredet med adaptern om du t ex ska åka och handla.
Själva var vi inne på begagnat och letade rätt frenetiskt, men det slutade faktiskt med att vi köpte en helt ny (på REA dock, nåt specialerbjudande) Emmaljunga City Cross modell. Så nu funderar jag på om vi ska satsa på deras babyskydd också av samma anledning som du är inne på. Det är som Glenda säger, rätt käckt att bara kunna sätta babyskyddet direkt på vagnen i vissa situationer. Är nöjd med att det blev City Crossen då den är lätt för att vara en normalstor vagn och har de funktioner vi behöver.
Glenda igen: Haha, det är för roligt att han har hittat sin snopp. Jag kommer ihåg när makens ena syskonbarn gjorde det - vilken sensation! Han kunde inte heller sluta pilla och dra.
Ego: Själv mår jag rätt bra förutom att det rycker i mina ben kvällstid. Riktigt irriterande eftersom jag inte kan somna i tid utan måste upp och gå en stund. Vikten ökar stadigt och jag ser nu ut som en stor badboll. Folk undrar när jag ska föda och jag säger: "hmmm host harkel jag är bara i v25" Men morsan var tydligen gigantisk hon också så jag har väl en del att vänta till. Vågar inte väga mig längre, men tippar på att jag lagt på ungefär 10-12 kg. Magen är ENORM.
Det lilla livet inne i magen rör på sig och protesterar vid felaktiga sittpositioner. Nu börjar man bli van vid sparkar och de är såpass tydliga att maken känner dem. Igår fick han en rätt i örat. Myyyyyyys.
Nu är jag riktigt sen, ska duscha och dra till jobbet på 7 min. Hur många tror jag hinner det? Jaja, så ere när man ska ta igen tappad tid på Familjeliv.
Sorry alla jag missat.
Stor kram till er alla! 
Anna>> Det låter helt underbart. Jo, Micke var helt salig första gången han kände rörelserna, å vi låg gärna å mös å provocerade lite för att han skulle säga ifrån *elakt*
Vad kul att höra att allt går kanon, men det är ju så att den som väntar på något gott... (väntar alltid för länge)
Frivolten - Jag menar också v 2+2...
Nettann - Kul att höra av dig och skönt att allt är väl med magen! Det där med att ordna med boende (köpa nytt/renovera/bygga till) skall visst vara en åkomma som "drabbar" blivande fäder. Grannen byggde sitt hus när frugan var gravid och sambon byggde skötbord, fixade med vår övervåning och annat husligt när jag var gravid
.
På tal om män, någon som hört av Parvel?
hej alla!
jadu anna, det är precis som du säger-här är det fullt upp... all tid går åt att nu åka och titta på kakel, vitvaror, toaletter mm mm.... kul, men inte lika enkelt som när man bara var 2 vuxna...
det du har i benen hade jag oxå, och det är INTE kul..... hua vad det kunde krypa...det gick över när ungen var ute...kanske inte hjälper att höra
parvel har jag kontakt med, han mår finfint
antar han inte hinner surfa lika mkt nu, precis som de flesta av oss med barn som tar mer och mer tid...
al-åååh, vad glad jag blir att läsa att ni hunnit så långt!! när är theo född? var det så att ni inte fick visa foton förrän ni fått hem honom?
sen får vi ju ta en träffa igen när han kommit hem och ni är redo att åka till waynes !
epa- tänk vad lilla märta nu blivit stora märta!
glenda- det var väl på tiden han hittat det viktigaste!!! bra med blöja som susp...skulle många män behöva, som de kliar sig därnere....
sorry om jag missat ngn.....
ego- allt bara bra här, Alexander är som en solstråle, pratar på och säger mamma och nu igår VOV när jag visade en hund
stort framsteg för mänskligheten.
han har fått sin första tand, hoppas den i överkäken dröjer då jag fortfarande ammar,.!
han sover iallafall NÄSTAN igenom hela nätterna nu, vaknar ett par ggr och skriker (mardrömmar nu) äter dock inget från 1930 till 07
!
kram alla!
snorkis- GRATTIS till giftermålet!!! blir det snorkFRU nu då istället för fröken? hahaha.
hoppas ni får köra ÄD snaaart!
nettann- ni kör oxå full fart alltså.... jobbigt med sjukskrivningen...
var är ewfa?!?!?! hoppas du läser iallafall och att du mår bra. saknar & tänker på dig.
frivolten-tänk att du redan kommit så långt! helt otroligt. har du en känsla av pojke eller flicka?
Hejsan!
JAg tittar in här ibland men har mer eller mindre gett upp den här siten. Även om jag tycker om er alla så känns det ju inte så aktuellt att sitta här o läsa om bebisar o stora magar när det inte vill sig för oss. För att min strutstaktik ska fungera så måste jag hålla mig borta härifrån. Frugan o jag har i princip bestämt oss för att vi inte har någon möjlighet till barn.
Timoa tack för din tanke o grattis till ert husköp! Hälsa Parvel!
Lycka till alla!
Timoa>> Åhh, hur har ni gjort för att slippa nattmål? *avis*
Vi - eller Micke rättare sagt - gjorde ett försök med 5-minuters metoden. Eller, ja, en variant av den. I samma veva tänkte vi att Max då skulle vänjas av med att äta på nätterna. Vi gav upp efter andra dagen då Max vände det hela emot oss genom att sova 5 minuter å sedan gallskrika i 20...
HejHej!
Nä, vagnen fick inte följa med hem!
Även om jag redan i affären kände mig övertygad om att DEN VAGNEN BLIR DET!
Grymt trevlig kvinna som hade affären dessutom. Hon berättade och visade massa olika grejer, och var så tillmötesgående [stor skillnad mot när vi var inne på Babyland bara ett par dagar innan
] så vi kom inte ifrån affären förrän 40 minuter efter stängningstid.
Hon verkade gilla sitt jobb iallafall.
Så nu går jag å grunnar på färg... fanns ju LITE att välja på, även om det lutar åt den svarta med oranga blommor som jag visade Er.
Dock visade det ju sig, att man tygmässigt kan specialkombinera just SIN vagn om man vill. Utifrån dom olika tygerna dom har... OJ OJ OJ! Ännu mer att fundera på...
Tyvärr hade dom sålt slut den sista adaptern till babyskyddet under dagen så vi kunde inte prova det. Men det verkade som att det skulle vara rätt smidigt.
Härligt att Ni känner Er nöjda med vagnen, Anna.
Och jag tycker oxå det låter som Ni har det supersupersupermysigt!
Längtar sååå tills vi är där oxå!
Är oxå lite avis på Din stora mage..
Men snart är väl vi oxå där, eller hur Stabilo!
Ja, det där med mödrar å deras graviditeter... Både min mamma å mormor gick upp rätt mycket i vikt... vilket dom oxå behöll sen.. så jag väntar med ett visst mått av skräck
på att vågen ska börja peka uppåt. Fast hitills tror jag inte jag har gått upp mycket alls [har faktiskt ingen våg], 1 kg kanske.. Men vad jag har förståt så kan ju det där komma mer eller mindre över en natt...
Hur många minuter sen till jobbet blev Du förresten?!
Snorkis!
OJ! Vad längesen!! Stort stort grattis till nya Frutiteln!
Härligt att Du låter så nöjd å lycklig! Jag håller tummarna för att det snart är Eran tur?
Hur lång var kön från början??
Ewfa! Kul att höra av Dig!
Förstår dock att Du inte direkt hänger här längre... Önskar Dig allt gott! Kram Kram!
Nettan, Vink Vink! Grattis till allt det nya!
Tråkigt med knäet bara..
Timoa! Kul å se oxå Dig igen!
Ja, visst är det fantastiskt!
Vecka 18 liksom... snart halvvägs samtidigt som det känns som en EVIGHET SEN, den där dagen i slutet på juni [23] då vi testade 'Gravid'. Ja, det är sannerligen en resa det här...
Flicka eller pojk?? Ingen aning! Men typ alla andra tror Pojke.
Vi får se..
Ska ju på RUL om 2 veckor [5/10 kl. 9] och har tänkt fråga då!
Så det är bara att hoppas att det går att se och att dom vill tala om det!
[Och att jag inte har ångrat mig då, å inte alls kommer fråga...
]
Sen måste jag säga till Allihop, att det är SÅ kul att höra om Era små barn, och deras nya upptäckter och färdigheter!
Förresten, tack för Era tankar om hur jag borde räkna!
Jag har nu räknat på 'alla' tänkbara sätt , men är nu tillbax med att räkna FET som 2+2, och då blir det 17+2 idag. ![]()