IVF i mars del 8
Hej!
För nästan ungefär 1 ½ år sedan startades den första "IVF i mars" -tråden. Mycket har hänt sedan dess men gänget hänger fortfarande ihop, oavsett var i barnkarusellen vi befinner oss.
Hej!
För nästan ungefär 1 ½ år sedan startades den första "IVF i mars" -tråden. Mycket har hänt sedan dess men gänget hänger fortfarande ihop, oavsett var i barnkarusellen vi befinner oss.
Timoa- Grattis till husköpet!
timoa - Säger detsamma; grattis till husköpet! Glöm inte bort varandra i allt hus- och barnstök bara!
timoa: hej vännen, det var länge sen. Åh har ni köpt hus i sollis, där är jag uppvuxen och mina föräldrar bor kvar där. Vad roligt , lycka till med renoveringen och flytten. Vår adoption tuffar på , vi är slut godkända från kina nu och från familjerätten så nu väntar vi bar på resedatum, sen åker vi tjohoooo. antagligen blir det i början av nov. Tänk att jag snart får hålla i min son, det känns stort. Men oj vad mycket vi har att förbereda nu, alla papper, barnsäkra hemmet, handla massa grejer till resan och till theo, så vi har inte sysslolöst på helgerna precis.
Hej Alla!
Al!! Å vad HÄRLIGT!!! Nu går det undan! Snart har Ni honom hos Er!!
Timoa! Va ROLIGT att se Dig! Stort lycka till med nya huset! Såååå kul å spännande!
Glenda, nä hon sa inget om moderkakan. Men OJ vad jag längtar tills första sparken kommer!
Stort TACK för Era tankar om vagn! Det verar ju som Ni lycats fynda ordentligt allihop! :-
Jag hade ju typ bestämt mig för att köpa en begagnad Brio eller Emmaljunga. Men när jag har kollat runt på Blocket så hittar jag inte så många som tilltalar mig... Alla är så tråkiga...
Tills jag hittade denna... ny och inte alls en Emmaljunga eller Brio... MEN SÅ SNYGG!! Finns i MASSA olika färger.
Dessutom har Min fina fina svärmor sagt att hon köper den om vi bestämmer oss för den! Hur snäll får man lov att vara??!
Och på den gick babyskyddet (fast bara deras antar jag) att fästa som Du pratade om Sootie. Det var inget jag tänkt på innan, men det är kanske praktiskt?!!
www.annaaxel.se/product_info.php&products_id=713
Kram på Er!
al - Kul att höra från dig! Härligt att resan börjar närma sig och visst är det mysigt att planera och göra inköp? Njut !
Hallå allihop
Anna: Ni kommer att fixa det där med arbete/familj jättebra. Det är jag säker på. Är båda bara lite flexibla så löser det sig hur ni ska göra med att vara hemma kontra mot att jobba.
Och jag håller med Sootie om att investera i en riktigt bra bröstpump om man ska pumpa mycket. Det är lite meckigt i början och att då sitta med halvtaskig utrustning gör inte saken bättre.
Vilken aha-upplevelse det måste varit för din svägerska att flytta in tvååringen till eget rum. Skönt att man kom på det där 1,5 år tidigare än henne Det fungerar fortfarande fint. Han vaknar ibland vid 5-tiden men då får han sova vidare i vårt rum och det känns inte så betungande
Sootie: Jag har också haft problem med mina leder. Inte så illa som du så att jag har behövt äta smärtstillande, men jag har haft svårt att öppna barnmatsburkar och det gör ont ibland när jag går.
Jag sökte hjälp hos disktriktsläkaren,men fick verkligen goddagyxskaft-svar, så jag avvaktade och nu har jag sakta blivit bättre. För min del tror jag att det varit något hormonstjafs. Jag känner några som haft borrelia och det har inte varit kul, men det har mest varit för att de gått länge med det. När de börjat får medicinering har saker blivit bättre eller helt bra.
Det är ju skönt om du får svar på om det är borrelia eller ej.
timoa: Grattis till huset! Wow, vilket stort projekt det låter som. Men fördelen är ju att det blir väldigt mycket som ni vill ha det när ni får göra om allt.
Tror ni att ni blir färdiga på 3 månader?
Vi har lämnat in bygglov på vårt gårdshus som vi ska bygga om till gäststuga, kanske för uthyrning under sommarmånaderna. Vi börjar bygga om det så snart vi får ok på bygglovet. Visst är det bra tajmat med liten bebis. (Eller förresten, Peder räknas inte som bebis längre. Nu är han småbarn )
Härligt att Alexander säger mamma!
al: Ojoj, nu är det inte långt kvar tills Theo kommer. Åhh, så spännande att få träffa sin son snart!
Frivolten: Klart att du ska slå till på barnvagnen du blivit så förtjust i! Och det är verkligen praktiskt att det finns babyskydd till. När du ska åka och handla tex, så slipper du ta upp en sovande bebis för att lägga i vagnen. Då bara lyfter du över babyskyddet till underredet på vagnen och bebisen sover gott vidare. Jätteskönt i början!
Sparkarna är verkligen mysiga att känna. Fast om man är lite krass känns det mest i början som en fis som passerar genom tarmarna, tyckte jag. Så nu vet du vad du ska känna efter
Peder har kommit in i separationsångesten på riktigt. Han bölar efter mig så fort han ser mig och kan komma krypandes och gråtandes och inget är bra förutom att sitta i min famn. Det är svårt att få något gjort ibland. Bara att göra mig en smörgås eller plocka ur diskmaskinen kan ta hur lång tid som helst. Tillsammans med detta har han börjat får väldiga mardrömmar, troligen om separation så han vaknar till ett par gånger varje natt. Det brukar gå fint att trösta honom i hans rum, men det är lite tröttande att vakna så ofta.
Jaja, man vet ju att de ska igenom den där fasen så det är bara att bära, bära och ha i knät tills han är nöjd igen.
Nu ska jag ta mig en liten förmiddagslur. Peder sover nu och hans pappa tar hand om honom under förmiddagen.
Glömde säga att fördelen med separationsångesten är att Peder äntligen säger mamma. Fast han säger det bara när han är ledsen. jaja, det är på rätt håll iallafall
Grattis till husköpet Timoa! Ni har säkert mycket slit o jobb framför er innan det är inflyttningsklart, men det är ROLIGT att bygga o renovera! (flytta själv in i nybyggt hus för ca 1,5 år sen, o fastän byggtiden var jobbig så var det himla kul! )
Al- va kul att det börjar närma sig! Inte länge kvar nu innan ni får hålla er efterlängtade son i era armar! Härligt!
Vilken snygg vagn Frivolten! Vi har inte börjat fundera på nån vagn eller nåt än, jag lever fortfarande lite kvar i förnekelsefasen (fastän jag vågar börja tänka framtidstankar litelite grann...). Så kanske vagnfunderandet kommer lite senare i höst.
Längtar o väntar efter att få börja känna sparkar också....min rådgivningstant sa att det är vanligt att man börjar känna nåt i v.18-20....så jag räknar lite med att det går ända till 20:e veckan. Allt annat innan det skulle vara bonus! Några mornar den här veckan har jag tyckt mig känna lite "bubbel" i magen, men det kan lika bra vara tarmarna som spökar, har lite problem med gasiga tarmar, speciellt om jag ätit mat som innehåller förmycket mjölk! Ajaj vad det kan svälla upp då o ge magknip! Har nog haft känningar av "mjölkmage" tidigare, men det är som det blivit värre nu de senaste månaderna. Inte så kul när man skulle vilja äta mycket mjölkprodukter för babyns skull...men men, går det inte så går det inte..får käka kosttillskott istället.
2 veckor kvar tills jag slipper nästa gång på ultra. Ska bli spännande att se om krypet har växt som det ska. Tycker jag själv inte har växt så mycket runt magen, fast på vågen har det kommit nåt kilo till. Så förhoppningsvis beror det på en växande baby och inte bara att jag har blivit sån godisgris!
Nu ska jag gå ut och njuta av det härliga soliga höstvädret! skön söndag alla!
Al- Vad kul, tänk att du får fira jul men din son!! Nu är det verkligen inte långt kvar ju!
Glenda- Vad kul att han säger mamma! Jag tränar Tila varje dag
Timoa, grattis till huset!
Al, åh gud så spännande!! Wiiiie, längtar så för er skull!
Frivolten, låter som en bra svärmor ;) hihi. Jo jag tycker definitivt att det kan vara smidigt med att man kan ha babyskyddet på, det blir ju så tungt att bära annars.. Men å andra sidan klarar man ju sig säkert utan också.. Välj det som känns bäst!
Glenda, fy jobbigt men tur att det börjar försvinna.. I början trodde vi också att det var hormoner men det minskade inte det minsta med att jag slutade amma så det är uteslutet.. Jag har iaf tagit ryggmärgsprov nu så ska få svar nästa vecka, dock var det inte förhöjda celler så det lutar inte mot borelia.. Helt skumt för jag e bra jäkla kass, men men får se om dem hittar nåt nu nästa vecka..
Stabilio, hihi jag har ju också problem m tarmarna så jag kände också bara "vanligt" bubbel ;) tills en dag då jag inte längre kunde förneka det utan var tvungen att inse att det trots allt var en riktig liten bebis där som faktiskt rör sig ;)