• Mamma 2b

Snippa..

Tydligen måste man vänja sig vid ordet snippa om man tänkt skaffa barn.

Jag är inte emot att nya ord bildas och blir vedertagna men jag tycker det är rent löjligt att man ska hitta på särskilda ord för att beskriva en liten tjejs kön när ord som snopp funkar för både smågrabbar och vuxna män.

Det gick ju så bra så innan ordet snippa krämades in i vårt språk, så jag har inga planer på att vänja mig vid det.

Om det nu är nån som bryr sig {#lang_emotions_dreamer}

~ Längtan är stor, men vägen är lång ~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-22 13:44
    Ja ni kan irritera er bäst ni vill över mig, jag har iallafall sagt vad jag anser om att bli påtvingad ord som snippa.

Jag anser att det finns fullt användbara ord redan och att just småtjejers kön inte är så himla märkvärdiga att vi måste hitta på särskilda ord för att försköna dem.

Språk utvecklas absolut, och inte det minsta fel med det.
    Dock ser inte jag något skäl att använda detta ord, och de supermammor på FL som sitter och säger att man MÅSTE vänja sig och använda just detta ord om nu tänkt skaffa barn har jag lust att ge en verbal smocka

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-23 13:52
    Ja ni får alla säga vad ni vill, jag blev irriterad när jag fick veta av de självutnämnda experterna på FL att jag MÅSTE säga snippa om jag ska (få) ha barn.
    Alla säger vad de vill.
    Jag anser att snippa är ett löjligt ord, det krävs inga speciella "barn-ord" för just småtjejerna.
    Vidare tror jag verkligen inte att det är relevant någonsin att behöva specificera med en liten tjej vad som är blygdläpp, slidöppning, klitoris och hela faddrullan!
  • Svar på tråden Snippa..
  • Gräddis
    Sennaboo skrev 2009-07-22 13:11:51 följande:
    Vad skulle du välja att säga till ditt barn de fåtalet gånger i månaden som du använder ordet snopp ifall det nu gällde en flicka?
    Du vet det som Kalle har fast inte du har
  • Airlee
    LillSkruttet skrev 2009-07-22 13:11:48 följande:
    Tycker personligen att "snippa" är ett aldeles utmärkt ord. Ordet känns lika oladdat som "snopp". Det har saknats ett oladdat ord för kvinnors underliv. De flesta andra ord som används för det, används också som skällsord. Det känns väl knappast bra? Nej, fram för ordet "snippa", låt det bli lika vedertaget som "snopp"!!
    Håller helt med. Förstår inte varför man ska envisas att dra med sig en massa kurredutten och mullefnuffen och pingelipuffan när det finns ett enklare alternativ som barnet dessutom har nytta av eftersom det används överallt. Men, men. Det kommer inte att ta många år innan det är lika självklart som "snopp".
  • Sennaboo
    Gräddeline skrev 2009-07-22 13:13:39 följande:
    Du vet det som Kalle har fast inte du har
    Det är det jag är rädd för, men vill gärna höra det från henne...
  • Alisa
    Gräddeline skrev 2009-07-22 13:05:11 följande:
    Ar 1909 sager Maja till sin vaninna Moa: "jag kommer da aldrig att lara mina barn det dar forfarliga ordet 'snopp''" 100 ar senare sitter hennes barnbarnsbarn och havdar att snopp ar ett riktigt ord, men INTE snippa som minsann ar nytt och konstigt. Hm undrar om historien kommer att upprepas
  • Apmor2

jag har snippa och min son snopp.. det är jätte bra barn ord på könen. Jag föredrar att ha snippa en framstjärt, som enligt mig är ett missvisande och vidrigt ord och så är det bättre att ha snippa än att sakna snopp! Det jag har är lika mkt värd som det pojkar har !!!

• Klåfingerapa
    Sennaboo skrev 2009-07-22 12:55:09 följande:
    Jag förstår verkligen inte hur du kan säga så? Varför är det för töntar? Vad kommer dina barn att tjäna på att inte få detta ord? Ordet är inte till för dig, utan för dina barn.
    Barnen kommer ju lära sig det ordet ändå och förstår ju ganska snabbt vem det är som är töntig i sammanhanget och som inte har hängt med i utvecklingen så att säga
  • Gräddis
    Klåfingerapa skrev 2009-07-22 13:31:52 följande:
    Barnen kommer ju lära sig det ordet ändå och förstår ju ganska snabbt vem det är som är töntig i sammanhanget och som inte har hängt med i utvecklingen så att säga
    Ja ibland far man slappa stoltheten och anvanda ord som anvands av alla andra, blir ju lite knepigt annars.
  • Mamma 2b
    nickname skrev 2009-07-22 12:34:08 följande:
    Mamma 2b skrev 2009-07-21 20:09:31 följande: När jag läser din ts så blir jag inte klok på någonting. Du säger att det är dumt att man ska hitta på ett särskilt ord för en liten tjej när det funkat bra med snopp för pojkar/män så länge!!??!! Ja, det är väl just det som är problemet. Det har inte funnits någon motsvarighet för små flickor. Dessutom kanske du har läst tidigare i tråden att begreppet snippa inte är speciellt nytt.
    Men du behöver inte bli klok på mig, jag bjussar på det {#lang_emotions_kiss}
    ~ Längtan är stor, men vägen är lång ~
  • Apmor2

Mamma 2b skrev 2009-07-22 13:38:41 följande:

Men du behöver inte bli klok på mig, jag bjussar på det
    vad kallar du tjejers kön?
  • nickname
    vad kallar du tjejers kön?
    Det är nog något hemligt, eftersom flera har frågat men ts inte svarar...
Svar på tråden Snippa..