• Desertchick

USA tråden.

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m38416561.html

För människor som är intresserade av att flytta till USA, men inte vet hur man går tillväga, kolla in den här tråden. Vi har inte några definitiva svar pa någonting så förlita er inte på vad vi säger. Men det kan ju i alla fall vara en början till era drömmar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3

www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4

www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

PRESENTATIONS TRÅD Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 04:14
    Föregående tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m43556310.html

• Svar på tråden USA tråden.
  • HeddaBigBum

ok... du svarade medan jag skrev.
    Ja, men då tycker jag du ska kolla på www.walmart.com! Den affären finns överallt.

• HeddaBigBum

Wal-mart (om det inte är en Super Wal-Mart) är typ som Coop eller ICA Maxi, fast utan färskvaror... plus mer grejer.

• 060810

31*7=237 dollar och det är DYRT, finns ju för 100 dollar i butik och det är ju billigare.
    Kan ha behov av den hemma med men inget vi kör med varje dag.

• 060810

Vi svarar om varandra här.
    Men jag ska kolla Walmart när vi kommer fram! Det borde ju finnas.
    Fanns några alternativ som kan finnas hemma i butiken.
    Åh jag lär älska den butiken när jag kollar in hemsidan! :p

• HeddaBigBum

Ja, näe ska ni använda den varje dag är det ju helt klart billigare att köpa en egen. Jag trodde ni skulle till Disney World en dag bara.

• HeddaBigBum

Wal-Mart kan bli en farlig butik att gå in i. Det är lätt hänt att man liksom bara plockar på sig saker för "men oj, det kostar ju bara $2... $5..." osv..

• julmusten

Schnappi, skall ni till Orlando utan att hyra bil?? Gar det????? Jag var dar for 10 arsen och det var typ en omojlighet, men det kanske har andrats sen dess?

I alla fall sa verkar det finnas en Babies R Us i Kissime:

www2.toysrus.com/store/index.cfm&sa_referral=

Dar kan du kolla tvillingvagnar med, men jag vet inte hur mycket de kostar. Det gar inte att bara kopa en stabrada till den vanliga vagnen?

Usch, fajten om skolan har redan borjat har. Ella vill inte ga. Jag fattar inte varfor det ar OK att bli lamnad i svenska skolan och svenska kyrkan, men inte i skolan. Usch vad jag altar, men jag vill inte att hon skall vara ledsen dar ju. Vi far se hur veckan gar, och ar hon fortfarande ledsen nasta vecka tar jag ett snack med lararna, om det nu ar en mojlighet. Hur gor man egentligen?? For de pratar ju knappt med en, bara tar i mot och lamnar av barnen.

• julmusten

Jaha, Hannaliten, sana kanske det fanns??! Eftersom vi hyrde bil sa korde vi ju overallt, och allt vi sag var bara andra bilar, men det fanns sakerligen shuttlebussar med.

• Hannaliten

Ja, pa Disney World maste man typ ta shuttle till parken eftersom parkeringen ar sa langt borta.

Pa tal om hus sa bor vi pa 2200 sqfeet nu, 3 sovrum och sett stort bonusrum ovanpa garaget. Det kanns dock lite litet. Jag satt och kollade pa hus i Texas eftersom maken intervjuade for ett jobb dar och alla husen var jattestora. 5 sovrum, 3500 sqfeet var valdigt vanligt i var budget (runt 215K). Nu hoppas jag lite att han far det...