• Desertchick

USA tråden.

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m38416561.html

För människor som är intresserade av att flytta till USA, men inte vet hur man går tillväga, kolla in den här tråden. Vi har inte några definitiva svar pa någonting så förlita er inte på vad vi säger. Men det kan ju i alla fall vara en början till era drömmar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3

www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4

www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

PRESENTATIONS TRÅD Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 04:14
    Föregående tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m43556310.html

• Svar på tråden USA tråden.
  • rasajj
    Nena70 skrev 2009-10-19 21:37:04 följande:
    saargr är väl veterinärassistent (eller vad det nu heter)?
    kennel attendant heter min position. Men jag har tillgang till 4 veterinarer att fraga om nan har fragor..
  • lundholmster

Saargr, en av mina katter hade lite blod i avföringen, nästan som en klibbig blodig liten klutt tillsammans med resten av bajset...(hon har ofta diarre också, har alltid haft sen hon var liten)

Troligtvis svårt att säga, men om du har något tips så mottages det? hon verkar inte må dåligt annars. Hon är 5 år gammal.

• lundholmster
    Nej, perfekt blir det ju aldrig, men man kan ju ändå försöka hitta något som fungerar så bra det nu går. Kan du försöka vara med där lite under dagen någon gång och se hur Elliot har det i vardagen? Mina barn går ju i kindergarten resp tredje klass och på deras skola går en del föräldrar dit och äter lunch med sina barn.
    Jag tror att jag läste i Discover magazine att man inte använder kvicksilver alls efter år 2005 eller så, stämmer det?
  • Mealla

lundholmster,

jag har last att de slutade runt 2001 med kvicksilver/thimoresal i vaccin eftersom det fanns oro bland foraldrar att i vissa fall kunde det orsaka/utlosa autism. (dock sa finns det i svininfluensa vaccinet, men man kan fa doser utan) Det har aldrig blivit vetenskapligt bevisat att det fanns ett samband, och antalet konstaterade fall av autism har inte gatt ner efter det att man slutade med kvicksilver, nagot som borde hant om det verkligen funnits en korrelation.

Tyvarr verkar manga, (speciellt har pa FL, men det ar val inget att forvanas over) fortfarande tro pa detta samband och de sprider felaktig information och skrammer upp manga i onodan.

• evaoregon
    lundholmster skrev 2009-10-19 23:00:58 följande:
    Jag tror att jag läste i Discover magazine att man inte använder kvicksilver alls efter år 2005 eller så, stämmer det?
    I barnvaccinationer (för barn 6 år eller yngre) använder man inte längre kvicksilver, men det finns i influensavaccinationerna, både i den årliga influensan och h1n1 (svininfluensan).

Länk

www.fda.gov/BiologicsBloodVaccines/SafetyAvailability/VaccineSafety/UCM096228
  • evaoregon
    Mealla skrev 2009-10-19 23:52:38 följande:
    lundholmster, jag har last att de slutade runt 2001 med kvicksilver/thimoresal i vaccin eftersom det fanns oro bland foraldrar att i vissa fall kunde det orsaka/utlosa autism. (dock sa finns det i svininfluensa vaccinet, men man kan fa doser utan) Det har aldrig blivit vetenskapligt bevisat att det fanns ett samband, och antalet konstaterade fall av autism har inte gatt ner efter det att man slutade med kvicksilver, nagot som borde hant om det verkligen funnits en korrelation. Tyvarr verkar manga, (speciellt har pa FL, men det ar val inget att forvanas over) fortfarande tro pa detta samband och de sprider felaktig information och skrammer upp manga i onodan.
    Ja, det är ju trist med de här ryktena om kvicksilver och autism. Hos vår barnläkare kunde man få låna en film där man förklarade detta för många ville inte vaccinera sina barn efter de där ryktena.
  • rasajj
    lundholmster skrev 2009-10-19 22:58:59 följande:
    Saargr, en av mina katter hade lite blod i avföringen, nästan som en klibbig blodig liten klutt tillsammans med resten av bajset...(hon har ofta diarre också, har alltid haft sen hon var liten) Troligtvis svårt att säga, men om du har något tips så mottages det? hon verkar inte må dåligt annars. Hon är 5 år gammal.
    blod i avforingen skulle jag kolla med veterinar. men nagra funderingar har jag.

ute/inne?

Avmaskad nyligen?

byter ni foder ofta/nyligen?

Som sagt, jag skulle kolla med undersokning hos veterinar.
  • Hjartesjalen
    lundholmster skrev 2009-10-19 20:42:40 följande:
    Någon av er som är veterinär?
    Bara en "wannabe"
  • Hjartesjalen

Mealla o evaoregon, tack for era svar!

Nar ni vaccinerat barnen, har dom blivit daliga av vaccinet?

Forra vintern, sa blev en kompis till min man blind pa ena ogat, o han kan aldrig fa tillbaka synen pa ogat igen, o detta hande pga vaccinet emot influensan. Han sa att dom pratat om risker, men inte trodde han att detta skulle handa honom.

Vet inte hur vanligt detta ar, o vill inte skramma nagon, men jag blev sjalv sa jakla radd nar jag horde detta sa jag tankte, att aldrig att jag vill vaccinera mig.

Men som sagt, man vill ju gora det som ar bast saklart.

• evaoregon
    Hjartesjalen skrev 2009-10-20 02:21:06 följande:
    Mealla o evaoregon, tack for era svar! Nar ni vaccinerat barnen, har dom blivit daliga av vaccinet? Forra vintern, sa blev en kompis till min man blind pa ena ogat, o han kan aldrig fa tillbaka synen pa ogat igen, o detta hande pga vaccinet emot influensan. Han sa att dom pratat om risker, men inte trodde han att detta skulle handa honom. Vet inte hur vanligt detta ar, o vill inte skramma nagon, men jag blev sjalv sa jakla radd nar jag horde detta sa jag tankte, att aldrig att jag vill vaccinera mig. Men som sagt, man vill ju gora det som ar bast saklart.
    Här har hela familjen vaccinerat sig flera ggr mot den årliga influensan och inte fått några biverkningar. På makens jobb erbjuder de vaccin för vuxna en gång varje höst och då brukar jag också passa på att vaccinera mig.

Sa läkarna att det var pga influensavaccinationen som han blev blind på ena ögat? Det verkar läskigt, men om det var pga vaccinationen så måste det vara mycket, mycket ovanligt.