• Desertchick

USA tråden.

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m38416561.html

För människor som är intresserade av att flytta till USA, men inte vet hur man går tillväga, kolla in den här tråden. Vi har inte några definitiva svar pa någonting så förlita er inte på vad vi säger. Men det kan ju i alla fall vara en början till era drömmar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3

www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4

www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

PRESENTATIONS TRÅD Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 04:14
    Föregående tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m43556310.html

• Svar på tråden USA tråden.
  • julmusten

Ja alltsa, det ar enbart for att jag vet att jag kommer stoka ner mer hus ju storre hus jag far som jag haller mig till max 2000, men om jag vore lite mer valorganiserad sa skulle det nog inte gora nagot att ha storre an sa!! Jag vet ju bara hur jag ar.

Men, varfor ar jag fortfarande uppe???? Jag har inte fatt egentid pa hundra ar kanns det som, och min man jobbar dubbelskift i dag sa jag sitter har sjalv och kan gora lite vad jag vill, (fast jag har fatt amma Finn tre ganger sen han somnade vid halvnio tiden, sa helt fri ar jag inte). Det ar val det som lockar antar jag.

• HeddaBigBum

I mitt lata sinne kan jag tänka som så att stort hus = stora ytor att dammsuga, moppa, osv.
    Men å andra sidan betyder en liten ta att man får lyfta och flytta om ha sig mycket mer när man städar.

I dagsläget skulle jag önska mig ett sovrum till och större trädgård.

• southernbelle

Vi valde mellan tva lagenheter, en pa 1600 och en 2500 sf och vi valde 1600 sf. Kanns an sa lange bra, vi ar den enda lagenheten pa varan vaning (garden unit) sa hissen gar bara till oss sa vi har mudroom utanfor hissen dar vi staller vagnar och dyl.

Jag tror 1600 sf och uppat ar ganska stort i Svenska matt pa en lagenhet. Alla som jag har sagt till i Sverige att vi har kopt en som ar ca 150 kvm sa verkar alla tycka att det ar jatte stort aven fast det inte kanns sa stort. Mina foraldrars hus som ar pa 130 kvm kanns mycket storre an varan lagenhet.

Morsigne, jag ser pa Hemmafruarna och jag tycker att det kanske ar det absolut roligaste TVprogammet nagonsin. Maria gor hela grejen, haller pa do av skratt varje gang hon oppnar munnen. Har du sett nar dom gjorde en parodi pa dom i SVT. Sa himla roligt!!!!

• Nena70

Charly, håller med om att ytmåtten i Sverige känns annorlunda än här - jag tror att rummen måste vara mindre i Sverige (men utan att kännas trånga).

OK, nu måste jag sluta sitta här och umgås lite med min man (som sitter och tittar på "the Bears" - inte mitt favoritlag).

• southernbelle
    Nena70 skrev 2009-10-19 05:06:18 följande:
    Charly, håller med om att ytmåtten i Sverige känns annorlunda än här - jag tror att rummen måste vara mindre i Sverige (men utan att kännas trånga). OK, nu måste jag sluta sitta här och umgås lite med min man (som sitter och tittar på "the Bears" - inte mitt favoritlag).
    Vi har det precis likadant..jag sitter med datorn i soffan och karln sitter brevid och peppar Bears...TRAKIGT! Jag vill ju se desperate... Var dock pa bio ikvall. Sag couples retreat, var inte sa jatte bra direkt.

Madde, hur gar det for dig? Har varit valdigt tyst ett tag. Hoppas det ar ett gott tecken! Nar har du test dag? (behover ju sa klart inte beratta om du inte vill..)
  • HeddaBigBum

Madde är väl i Sverige. Äter smågodis och annat orättvist kan jag tänka!

• HeddaBigBum

Vårt radhus i stockholm var på 94 kvadratmeter (och vårt nuvarande hus här på ca 145 kvadratmeter). Och visst, det känns större här, men vi tyckte väl inte vi bodde så himla litet i Sverige.

• rasajj

varat hus ar 2000 kvadratfotter Och det ar ganska precis lagom med fyra barn.. Och en hel massa stok. Nu ar var kallare helt galet gjord, sa den kommer vi gora om, sa det blir en master suite har nere. Sedan sa vill jag kopa en kamin fo uppvarmning nu i vinter. Lowes saljer en for 700 dollar som jag skulle vilja ha.

Det jag saknar mest med varat hus, ar ett garage just for att ha nagonstans for cyklar, grasklippare och sant. men det kostar ju hur mycket som helst att bygga garage.. Aven om vi har tomt stor nog att ha garage pa, sa blir det nog bara carport sasmaningom.

Nu ska jag sova, maste in till jobbet lite tidigare imorgon for att skrubba golv

• Nena70

Då har de förlorat, och jag ska gå och lägga mej

• southernbelle
    HeddaBigBum skrev 2009-10-19 05:12:15 följande:
    Madde är väl i Sverige. Äter smågodis och annat orättvist kan jag tänka!
    jamen just det.......sa forhoppningsvis fick hon lite gravbaciller pa planet over, for det vet vi alla att allt smittas pa flygplan