• Desertchick

USA tråden.

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m38416561.html

För människor som är intresserade av att flytta till USA, men inte vet hur man går tillväga, kolla in den här tråden. Vi har inte några definitiva svar pa någonting så förlita er inte på vad vi säger. Men det kan ju i alla fall vara en början till era drömmar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3

www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4

www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

PRESENTATIONS TRÅD Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 04:14
    Föregående tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m43556310.html

• Svar på tråden USA tråden.
  • evaoregon
    HeddaBigBum skrev 2009-10-19 08:21:47 följande:
    En annan positiv del med lekrummet (i dagsläget) är att alla leksakerna finns samlade på ett och samma ställe. Allt som vi har i lekrummet (inklusive leksakskök, små stolar + ett bord, förvaringslådor, osv) skulle inte få plats i sovrummet tillsammans med två sängar. Och skulle vi dela upp rummen så de får varsitt, då måste vi ju dela upp leksakerna på något vänster. Brottningsmatch om vem som ska få köket? Dela upp Lego-bitarna?
    Precis samma sak här.
  • evaoregon
    Hannaliten skrev 2009-10-19 13:03:33 följande:
    Jag antar att med bussen menar hon shuttle fran parkeringen till parken.
    Nej, jag tror att hon menar shuttle ifrån hotellet till parken.
  • julmusten

Jaa, nu vill jag verkligen dit och titta!!

Fast jag vill egentligen allra helst stanna har dar vi ar, bara pa ratt sidan av gransen eller flytta till Edgemont-Scarsdale skolsystem, (de basta skolorna i Westchester), men jag tror inte det ar en mojlighet, jag far nog satta ribban lite lagre om man tanker pa vad vi har rad med!! Och skolorna darborta ar ju jattebra anda. Jag vet inte varfor jag har snoat in mig sa pa de harborta.

Det fanns lite billiga rentals ocksa i det omradet. De ar val inte jattestora, och helt klart dated, men det kanns ju absolut som att vi kan salja det har stallet och flytta in till nat sant stalle medans vi letar efter den perfekta lagenheten. For hus tror jag faktiskt aldrig att vi kommer fa. Om vi inte flyttar till en jordkallare i Poconos da!!

• evaoregon
    evaoregon skrev 2009-10-19 16:08:06 följande:
    Nej, jag tror att hon menar shuttle ifrån hotellet till parken.
    Anledningen till att jag skriver det är att jag har svarat henne på ett annat snack. 7 dagar på Disney world låter mycket...
  • julmusten

Forresten sa gick lamningen galant idag. Ella fick ta med sig sitt fina prinsessparaply till show and tell, och sen sa hade hon nya skor som blinkar pa sig som var kul att visa for sina kompisar tydligen.

Hon visade stolt upp sina skor for en liten kille i klassen som inte alls fattade vad Ella pratar om. Hans mamma fnissade lite och sa, han har tva brorsor, om hon skulle visat upp ett tag skulle han kunna beskriva allt om taget in i minsta detalj, men skor vet han nog inte ens om att han har pa sig annu!!

• 060810

Ja jag menar bussen från hotellet till Parken.
    Vi ska lösa 7 dagars och så får vi se hur mycket vi är där. Allt beror på barnen och vad de orkar. Är ingen skillnad prismässigt på 4 eller 7 dagar liksom..

Att ha ståbräda tror jag inte funkar då tidsskillnaden mot Sverige är 6 timmar och vi kommer landa mitt i natten svensk tid. Då behövs nog en vagn att sova i och även när vi är där för det är ju en omställning med 6 timmar..
    Får se hur jag gör med vagn. Letar på blocket nu, men ska ta med sjal till min minsta som han kan sitta i när vi kommer fram och min stora i vagnen tills jag hittat någon annan i så fall.

Mina barn är vana att resa och älskar att se saker så jag hoppas att det kommer funka, men gör det inte det så får jag rätta mig efter dem och göra annat (leka eller nåt) inte mer med det.

• julmusten

Reser du sjalv med barnen sa att du inte kan ta tva vagnar?? For det kan jag annars tanka mig kan vara lite smidigt. Da kan man dela upp sig lite och sant.

Det kommer nog bli jattebra hur som. De flesta hotel har pool darnere och mer an det behovs oftast inte.

• Mealla

Ha ha Julmusten,

jag forstar att du snoat in pa Scarsdale school district, jag brukar aka forbi Scarsdale HS nar jag ska till barnens dr, och vackrare high school far man leta efter, det ser ju ut som ett litet mini Harvard, med korsbarstrad och friserade grasmattor utanfor, sjalvklart maste man ju bli inspirerad och motiverad i en san miljo

Jag romantiserar sa klart, eleverna dar ar sakert lika typiskt tonarstruliga och skoltrotta som alla andra, och uppskattar sakerligen inte den vackra arkitekturen, utan bryr sig mest om vad de ska gora i helgen

I den town jag bor i sa hade de i helgen en HS fotbollsmatch mellan min town, och den har brevid, det ar tydligen en 80-arig tradition, massor av manniskor kollar pa matchen, de kor tailgating pa skolansparkeringsplats, ballonger och banderoller over hela "stan" och halftime show med HS band, cheerleaders och hela baletten. Vi missade det iar for vi var och plockade pumpor, men vi far forsoka ga nasta ar, det verkade sa dar high-school-host-films-mysigt pa nagot satt.

• julmusten

Sag att du var ensamstaende pa din pres, sa da reser du nog ensam da!!

Testa att hitta nan bra i Sverige tror jag. Annars kommer du spendera en hel dag i Florida med att hitta vagn, och det tycker jag verkar sloseri med tid. Du kanske till och med kan lana en vagn av nagon? Jag gillar att lana grejer da slipper jag ha kvar dem sen nar jag inte anvander dem langre.

• 060810

Jag kan tyvärr inte låna vagn av någon då jag inte känner någon som har syskonvagn.
    Jag letar febrilt på blocket, hittat en som är intressant i a f.
    Ja jag kommer resa ensam med barnen. Hittade ingen som ville följa med oss.
    Men det kommer nog gå bra hur som helst.
    Hittar jag ingen vagn får jag leta, annars kanske det funkar ändå.
    Det jag är rädd för är att köpa en vagn och sen kommer hon inte använda den ändå.. Men sånt kan man aldrig veta innan liksom..
    Jaja det löser sig nog på något vis ändå.